Страница 1 от 1
Корозия на алуминиева сплав 6082
Публикувано: пон сеп 04, 2023 10:08 pm
от Basilisk
Трябва да се завинтят фитинги към глава от алуминиева сплав 6082. Вероятно устройството ще работи при по-голяма атмосферна влажност. От какъв материал е по-добре да са фитингите, за да се намали риска от корозия на главата: поцинкована стомана или неръждавейка?
Re: Корозия на алуминиева сплав 6082
Публикувано: пон сеп 04, 2023 10:50 pm
от MamaMy
Неръждавейка във всеки случай, но гледай да не са никелиран месинг. Аз навих на една компресорна глава два месингови клапана, но със един тройник неръждавейка. За сега нямам ядове, но средата е нормална.
Re: Корозия на алуминиева сплав 6082
Публикувано: вт сеп 05, 2023 7:22 am
от gogo7777
Сплавите на алуминий с магнезий са устойчиви на корозия. Аз бих заложил на бронзови фитинги с оглед температурното разширение.
За колектор ли става дума?

Re: Корозия на алуминиева сплав 6082
Публикувано: вт сеп 05, 2023 12:04 pm
от Basilisk
вт сеп 05, 2023 7:22 amgogo7777 написа:
Сплавите на алуминий с магнезий са устойчиви на корозия. Аз бих заложил на бронзови фитинги с оглед температурното разширение.
За колектор ли става дума?
Донякъде. Това е глава, която ще бъде поставена на автомобилен двигател и той ще работи като компресор. Тя е готова, към нея ще се навият щуцери за засмукване и нагнетяване на въздуха, които после ще се съберат в колектори. Проблемът е, че този компресор ще стои извън работното помещение под един навес, където малко или много ще е подложен на атмосферно влияние. Забелязъл съм, че алуминият е особено чувствителен към мед и сплавите му, което е логично, ако се разгледа електродния потенциал на двата метала.
Re: Корозия на алуминиева сплав 6082
Публикувано: вт сеп 05, 2023 2:25 pm
от gogo7777
Потенциалите на медта и алуминия да, но тук става въпрос за сплавите им. Ако през тръбите тече въздух няма проблем, ако е пара може да се застраховаш от протичането на електричество чрез заземяване.....ама има ли смисъл
Алуминиеви фитинги също може.......

Re: Корозия на алуминиева сплав 6082
Публикувано: вт сеп 05, 2023 7:05 pm
от iliya_i
вт сеп 05, 2023 12:04 pmBasilisk написа:
Забелязъл съм, че алуминият е особено чувствителен към мед и сплавите му, което е логично, ако се разгледа електродния потенциал на двата метала.
Малеееееееееееееееееееееееееееее.
Тия простите франсета, да вземат да сложат на колата ми глава от алуминиева сплав, в която са навили свещи с резба от някакъв вид стомана (не е неръждавейка) и да ги уплътнят с дефтунги от медна сплав!
Хайде недей толкова да се кахъриш.
Едва ли очакваш от този компресор да изкара 1000 години.
Re: Корозия на алуминиева сплав 6082
Публикувано: вт сеп 05, 2023 8:10 pm
от gogo7777
Re: Корозия на алуминиева сплав 6082
Публикувано: ср сеп 06, 2023 12:33 pm
от Трифон П.Трифонов
вт сеп 05, 2023 8:10 pmgogo7777 написа:
Франсетата не са прости......заложили са "подводните камъни"......не бой се

....дифтунгите би трябвало да са от двувалентна "чиста"мед......ама за франсетата не знам....
Отсякъде са Би и те. Даже бити.
"Фактът, че са набили френски командоси коментират така: „Ами, явно са бягали много от час тия командоси, като са ги обучавали с две думи мога да ви кажа, друго не мога да ви кажа.”"
https://btvnovinite.bg/bulgaria/frenski ... -chas.html
Ама пък коли правят.
Re: Корозия на алуминиева сплав 6082
Публикувано: ср сеп 06, 2023 3:31 pm
от brum
И на дизеловите дюзи слагат медни дихтунги/дифтунги (така и не съм сигурен как се пише). Тука не текат някакви страшни тоци, че да мислиш за електрохимическа корозия. Бронз/мед си е екстра за фитингите.
Иначе при алуминиевите терминалите на литиевите батерии се ползват калайдисани медни обувки. Та има лесни решения ако по тия фитинги освен флуид ще тече и ток.