Страница 1 от 1

Ролетна врата гаражна.

Публикувано: съб фев 26, 2011 11:48 pm
от mladkal
Здравейте колеги съфорумци!

Отново се сблъсквам с проблем, на който не мога да открия адекватно решение. Именно за това се обръщам към вас.
Става въпрос за гаражна врата -ламелна.
Някой от вас, приятели, колеги, има ли опит!? Занимавал ли се е!?

Днес от много навиване и развиване на пружини не ми останаха ръце, сили и време да направя снимки. Утре ще онагледя със снимков материал.
Благодаря за вниманието и се извинявам, че малко в аванс, ама...
Утре снимам и качвам!!

Re: Ролетна врата гаражна.

Публикувано: нед фев 27, 2011 9:47 pm
от mladkal
Днес си останах на топло и меко у дома! Нямаше с кого да развия ламелната (ролетна) врата, за да направя ясни и детайлни снимки на барабани, пружини и т.н.

За сметка на това пък колегата ни xios се свърза с мен по скайп и човека си направи труда да ми обясни доста неща. Именно за това тук е момента да му благодаря!
Вратата сама по себе си към настоящия момент е още неработеща (принудително навита в отворено положение)
Прикачам снимки, които колегата ми изпрати. За да разберете за какъв тип врата става въпрос.

ПРОБЛЕМА Е: (вече съм убеден) Настройката на пружините в барабана. На нашата врата 3/3 метра те са два барабана равно остояващи от централната планетарна редукция на задвижващия мотор.

Всякакви насоки за регулажа на пружините, тяхното натягане и нужни приспособления са добре дошли.

Re: Ролетна врата гаражна.

Публикувано: пон фев 28, 2011 11:19 pm
от puh4
1-махаш болта сварзващ щората с мотора
2-пробваш дали се отваря до горе с нормално човешко усилие,ако тегли ги отхлабваш при пропадане натягаш.
натягането и разхлабването става с две шини и да внимаваш защото изтарвеш ли ролката може яко да де пореже или да те фрасне.
и най-важно, ако разхлабваш пружините преди да варнеш болта за мотора провери дали се отваря до горе, защото ще натрошиш пружините.
ps сорри за лошия ми език позабравил сам го

Re: Ролетна врата гаражна.

Публикувано: нед мар 06, 2011 10:10 pm
от mladkal
Най-напред, в началото, искам да благодаря на колегата Xios, който взе присърце проблема ми и указа доста голяма помощ. Колега, Благодаря ти!
Не на второ място искам да благодаря на непознатия госодин Х от водеща пловдивска фирма (няма да я назова, за да не се счете за неправоремрна реклама), който бе тъй любезен и добронемерен - изпрати ни нужните части: барабани, пружини.

Вратата (ролетна, а не крило или секционна или ротационна) е гаражна. Тя е обща за блока, в който живея. Експлроатирана е около 7 години и в едни момент се пре..а! Тук се наложи да приложим своите технически умения и сръчности.
Проблема на самата врата бе такъв, че не работеше. Това се дължеше на следните няколко фактора: 1. Скъсана пружина на един от барабаните (виж снимките приложени към поста) 2. Пластмасови водачи на ламелите -озносени и закачащи във водещите и направляващи улей (релси) -(ще приложа снимка в по-следващ етап) 3. Почти прерязана основна ос (носеща тръба -на снимките си вижда къде съм правил заварка, за да възстановя тръбата -основна ос)
Идеята на "барабана" е не само да води правлиното навиване на ламелите от ролетката. В самите "барабани" има пружина с дължина, която е според h на ролетката (вратата) Тези пружини в затворено положение на вратата са натегнати и когато вратата се вдига (от двигателя) те (пружините) спомагат да компенсират тежестта на самите ламели.
Единият край на пружината (последващо навита в барабана) е с отвор, и се захваща посредством болт във водещата-основна ос ( в повечето случай тръба ф48/3 ммм дебела), а външният край е ясно видим на приложените снимки.
След като пружината е навита вътре в барабана започва интересното - натягането й. Това е един енергоемък и тънък момент. За целта стигнах до извода, че е нужно да се направи приспособление -габел. Представлява лост с две тънки издадени осички, които се заклинят в "технлогичните отвори" (отбелязани на снимките) Обещавам, че ще снимам и тях и ще ви ги покажа. Принципа е подобен, почти същият, като ключа за ъглошрайф.
За да е всичко наред и вратата да се отваря и затваря с лекота; да не се тормози мотора (250ватов) :
- пружините в двата барабана са натегнати с по пет оборота, а чак след това барабаните са захванит посредством планките за крайния (най-горен ламел на вратата)
- всички разбити пластмасови водачи са елеменирани
-водещите канали (релси) са изчистени и скрепителните елементи надлежно навити, така че да не пречат глави на болтове и т.н. на самите ламели и тяхното преплъзване.
-гресиране на ротора и водещи "релси"
-смазване на навитата пружина в барабана посредством аерозолна смазка
-особенно внимание трябва да се обърне на жилото, което освобождава съединителя на двигателя. То не трябва да е претиснато, прегънато, пречупено и т.н. с оглед на това да изпълнява свободно и на пълно своите функци...
-при ремонта на врата от такъв тип е много важно да се не се размества положението на двигателя, както и неговите крайни изключватели. Впротивен случай може да се "вкарате в неприятен филм"
Ако имате някакви въпроси и неясноти, желаниие за последваща информация можете да пишете тук, както и на координатите от пдписа ми.
Поздрави
Младен

Re: Ролетна врата гаражна.

Публикувано: нед мар 06, 2011 11:51 pm
от puh4
лек савет:
ако се наложи пак да притягаж или отхлабваш, не ползвай тоя инструмент а две шини

Re: Ролетна врата гаражна.

Публикувано: съб дек 10, 2016 8:26 am
от zuk
Здравейте,

имаме такава врата, за сега действаща. Но издава неприятен звук/стърже метал-метал. Ламелите стоят наклонени, не хоризонтално. Предполагам, че има счупена пружина. Моля за насоки относно монтаж/демонтаж на пружината, как да избера същата и от къде да я купя?

Re: Ролетна врата гаражна.

Публикувано: вт дек 13, 2016 10:43 pm
от zuk
Моля за мнение - как да разбера има ли счупена пружина и коя е?

Re: Ролетна врата гаражна.

Публикувано: пон авг 31, 2020 9:47 pm
от Mehmed881111
zuk написа:
Моля за мнение - как да разбера има ли счупена пружина и коя е?
съб фев 26, 2011 11:48 pmmladkal написа:
Здравейте колеги съфорумци!

Отново се сблъсквам с проблем, на който не мога да открия адекватно решение. Именно за това се обръщам към вас.
Става въпрос за гаражна врата -ламелна.
Някой от вас, приятели, колеги, има ли опит!? Занимавал ли се е!?

Днес от много навиване и развиване на пружини не ми останаха ръце, сили и време да направя снимки. Утре ще онагледя със снимков материал.
Благодаря за вниманието и се извинявам, че малко в аванс, ама...
Утре снимам и качвам!!
Виш ако е наклонена и като отвориш капака ако се движи барабана тя е