Страница 1 от 2
ж.п. сигнална камбана
Публикувано: чет авг 18, 2011 9:13 pm
от Mapek
Всичко каквото знаете ще ми е най-малкото любопитно. Някакви подробности за подаваните сигнали като смисъл, брой, начин /поредност на тонове, височини, интервали/?
Имам желание да я направя действаща на една гара /да бие сигнал за привличане на вниманието преди съобщение, нещо като при уредбата на ЦГ София, но в "натурален вид"/.
Какво ще ми препоръчате за електрическо задействане: някакви конкретни електромагнитни изпълнения или двигателче и гърбици? Изобщо чукчетата са се дръпвали с въженца, но как точно? Може би някъде го има направено?
Re: ж.п. сигнална камбана
Публикувано: чет авг 18, 2011 9:59 pm
от shotik
Механично се задвижваха с навиване на пружина с една манивела на шкафа,вероятно е била с гърбици оста вътре.А може и да се е навивала пружина на динамо и с пускането от клавиш да произвежда ток и според направлението влака да пуска ел.сигнал към прелези и съседна гара,където елмагнити да задействат чукчета по някакъв механичен начин с верига и някакви телове се виждаха ,че ги опъват.
Ще питам и ще пиша пак.
Re: ж.п. сигнална камбана
Публикувано: чет авг 18, 2011 10:22 pm
от Mapek
Разчитам на теб!

Re: ж.п. сигнална камбана
Публикувано: пет авг 19, 2011 4:00 pm
от STO-YAN
Mapek, откъде е този ти интерес към ж.п. атрибути?
Ако тази камбана е имала някакво значение, то това е било преди пожече от 50год.
Възможно да е оповестявала за пристигащ влак на гарата и за потеглящ съответно.
В последствие, дежурните ръководители съобщаваха по радиоуредбата за пристигащ или заминаващ влак.
Re: ж.п. сигнална камбана
Публикувано: пет авг 19, 2011 5:45 pm
от shotik
STO-YAN,аз съм завършил 1972 г локомотивен машинист на дизели и тези камбани се ползваха ,особено по линията София - Драгоман и отклоненията .До кога са се ползвали не съм сигурен да кажа ,но по линията за Видин някъде след 1980 г премахнаха крилните семафори и може би и тогава да са махнати и звуковите сигнали с камбанки.Също се ползваха по линията Волуяк-Перник-Кюстендил
За гарата за която ще ги прави ще е наистина атракция,защото постройката на гарата е старите модели.Когато той реши да пише за къде е ,тогава ще разберете.Вече съм пуснал въпрос към хора,които смятам ,че познават устройството и начина на работа.
Re: ж.п. сигнална камбана
Публикувано: пет авг 19, 2011 10:13 pm
от STO-YAN
Re: ж.п. сигнална камбана
Публикувано: пет авг 19, 2011 10:33 pm
от Mapek
Става въпрос за една атракция. Какво значение тук има твоето виждане за ОДВ в годините? Ако можеш и искаш - помагай, ако не - моля, не пречи!
Re: ж.п. сигнална камбана
Публикувано: съб авг 20, 2011 3:57 pm
от boltik
Страхотна е!Защо не попиташ за някоя схема в,,Електронни схеми,,Аз лично бих ползвал ел.моторче с редуксия и гърбици,контактор и бутон.Но има и други в възмозности.Мисля,че момчетата от ел.схеми по-добре ще ти помогнат.Може да извадят нещо подходящо.
Re: ж.п. сигнална камбана
Публикувано: нед авг 21, 2011 8:01 pm
от Mapek
Най-вероятно ще попитам и за схемни решения, макар че и аз си имам някои идеи. Преди това обаче трябва да задействам чукчетата електромеханически. Първоначалната ми идея наистина беше с ел. двигателче /например от автомобилни чистачки/ и гърбици. В последствие реших, че по-просто и вероятно по-надеждно ще е с електромагнити. На пазара подходящи се предлагат по ~30лв за бройка. Тъй като го правя без спонсорство ми е скъпо и се ориентирам към бобини от контактори. Въпрос на известно време е да направя експериментите. Отворен съм за всякакви идеи!
Re: ж.п. сигнална камбана
Публикувано: нед авг 21, 2011 8:15 pm
от inspo
Mapek написа:..... Отворен съм за всякакви идеи!
Мисля, че може да стане с ел. машинки за автомобилно централно заключване.
Които въобще не са скъпи
ЛИНК