След първият неуспешен опит на нашата нова секцийка да се сдобие с така желаният витраж (или по-скоро псевдо-витраж), най-после успяхме да завършим и това.
Ще опитам да направя един преразказ в снимки на целия процес, необходими материали и действия.
Само искам да отбележа, че нямам претенции да съм специалист, но се учих от такъв, за което от сърце благодаря на Илия Йончев (който изработи първия ни витраж), приятел и съмишленик в творческата част от ремонта ни.
И така
Започвам с необходимите материали и инструменти:
1.Стъкло, в нашият случай за секция, затъмнено, макар на снимките да не личи особено много.
2.Оловна лента :

3.Едно странно приспособление, което всъщност си е в пакета с оловната лента, и посредством което лентата се претиска към стъклото:

4.Ножици-2 вида –обикновена, средно голяма

и ножичка за нокти с ъгъл-адски полезна!

5.Макетен нож:

6.Перманентен маркер:

7.Бои за витраж:

8.Четки, парцали, памучни тампони, спирт...
Процес на работа:
Първоначалното, което сторих е, да се разгледам в интернет за вече готови витражи, да вникна в детайлите и да харесам някакъв мотив.
Направи ми впечатление, че повечето са руски.
Хрумна ми идейно да обърна стъклата от опаката им страна и да нарисувам с маркер мотива, а после, от към правилната-да мина над начертаното с олово:

Това което не се сетих на време бе, че между 2-те ми стъкла ще има разстояние, и поставени по местата им, ще има разминаване.
След пробата грешката бе ликвидирана!

Следващ етап:
Оловната лента се продава, навита на руло, двойна.
За по-фин изглед се цепи наполовина посредством макетен нож:

Самата лента отдолу има лепило, фиксирано с подпомагаща хартиена лента, след чиито отстраняване се монтира на стъклото.
Трябва да кажа и че в никакъв случай не трябва да се пипа лепилото, тъй като след това не хваща върху стъклото.
Вече имахме нарисуван мотив върху обратна страна на стъклото.
Обърнахме го, и започнахме да полагаме лентата върху линиите:

Работи се с натиск, като постепенно хартиената лентичка под оловната се отделя по малко.




Приключването на даден малък мотив най-добре става с малката извита ножичка.
Трябва ъглите добре да се предвиждат и да се изрязва, за да се получи точно и фино.







Следват и отделните малки детайлчета.
Става доста бавничко и напрегнато.
След приключване на полагането на оловната лента, стъклото се обръща и със спирт се почиства маркера, с който е рисувано.


Пробите:


и след пробите-добавяне на още елементи, ако това, което се е получило е незадоволително





След като сме приключили с лентата идва ред на полагането на боя.





Ако върху оловото попадне боя, трябва веднага да се почисти, лесно става с памучни тампончета за уши, иначе боята много бързо засъхва и после няма почистване с нищо.
За да не е прекалено тежко като за нашият интериор, решихме да не го оцветяваме изцяло.
Оцветих само листенцата на дървото, и тук-таме щриховах по клоните и стъблото.
Боята изсъхва бавно, за няколко дни.Добре е стъклото да се остави хоризонтално, за да не се стече от боята, и да не се разнесат цветовете.
Крайният резултат:








Надявам се да ви харесва
Ще опитам да направя един преразказ в снимки на целия процес, необходими материали и действия.
Само искам да отбележа, че нямам претенции да съм специалист, но се учих от такъв, за което от сърце благодаря на Илия Йончев (който изработи първия ни витраж), приятел и съмишленик в творческата част от ремонта ни.
И така

Започвам с необходимите материали и инструменти:
1.Стъкло, в нашият случай за секция, затъмнено, макар на снимките да не личи особено много.
2.Оловна лента :

3.Едно странно приспособление, което всъщност си е в пакета с оловната лента, и посредством което лентата се претиска към стъклото:

4.Ножици-2 вида –обикновена, средно голяма

и ножичка за нокти с ъгъл-адски полезна!

5.Макетен нож:

6.Перманентен маркер:

7.Бои за витраж:

8.Четки, парцали, памучни тампони, спирт...
Процес на работа:
Първоначалното, което сторих е, да се разгледам в интернет за вече готови витражи, да вникна в детайлите и да харесам някакъв мотив.
Направи ми впечатление, че повечето са руски.
Хрумна ми идейно да обърна стъклата от опаката им страна и да нарисувам с маркер мотива, а после, от към правилната-да мина над начертаното с олово:

Това което не се сетих на време бе, че между 2-те ми стъкла ще има разстояние, и поставени по местата им, ще има разминаване.
След пробата грешката бе ликвидирана!

Следващ етап:
Оловната лента се продава, навита на руло, двойна.
За по-фин изглед се цепи наполовина посредством макетен нож:

Самата лента отдолу има лепило, фиксирано с подпомагаща хартиена лента, след чиито отстраняване се монтира на стъклото.
Трябва да кажа и че в никакъв случай не трябва да се пипа лепилото, тъй като след това не хваща върху стъклото.
Вече имахме нарисуван мотив върху обратна страна на стъклото.
Обърнахме го, и започнахме да полагаме лентата върху линиите:

Работи се с натиск, като постепенно хартиената лентичка под оловната се отделя по малко.




Приключването на даден малък мотив най-добре става с малката извита ножичка.
Трябва ъглите добре да се предвиждат и да се изрязва, за да се получи точно и фино.







Следват и отделните малки детайлчета.
Става доста бавничко и напрегнато.
След приключване на полагането на оловната лента, стъклото се обръща и със спирт се почиства маркера, с който е рисувано.


Пробите:


и след пробите-добавяне на още елементи, ако това, което се е получило е незадоволително






След като сме приключили с лентата идва ред на полагането на боя.





Ако върху оловото попадне боя, трябва веднага да се почисти, лесно става с памучни тампончета за уши, иначе боята много бързо засъхва и после няма почистване с нищо.
За да не е прекалено тежко като за нашият интериор, решихме да не го оцветяваме изцяло.
Оцветих само листенцата на дървото, и тук-таме щриховах по клоните и стъблото.
Боята изсъхва бавно, за няколко дни.Добре е стъклото да се остави хоризонтално, за да не се стече от боята, и да не се разнесат цветовете.
Крайният резултат:








Надявам се да ви харесва

Последна промяна от asinka на пон фев 02, 2009 7:12 pm, променено общо 2 пъти.