• 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 66
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
phoenix - специалист
kikiat написа:
Здравейте,имам климатик MIDEA-24hr и мисля да го преработя в термопомпа въздух-вода.
Какъв пластинчат топлообменник трябва да сложа и от къде да го купя?
Не ми е много ясно какво трябва да запазя от вътрешното тяло.
Ако някой може да ми помогне ще съм му благодарен.
Kaori 50/24
или подобен
bonebiker написа:
ЕЕЕ пак се навих мамка м... ,ама що не беше обикновенна, а не инверторна.........щеше да е доста по лесно .
Ама компресора е много корав ДС инвертор скрул ще ме надживее, ако не го уконча поради грешка в газовие истории.
Аз термопомпа с неинверотр не бих правил. Много лесно и точно си работи инвертора и мисля, че ще е доста-по икономичен от конвенционалката. Не че конвенционалката няма да работи, просто защо да правим крачка назад.
2v6 - майстор
kikiat написа:
Здравейте,имам климатик MIDEA-24hr и мисля да го преработя в термопомпа въздух-вода.
Какъв пластинчат топлообменник трябва да сложа и от къде да го купя?
Не ми е много ясно какво трябва да запазя от вътрешното тяло.
Ако някой може да ми помогне ще съм му благодарен.
Пластинчат топлообменник с около 0.9 m2 топлообменна повърност ще ти свърши работа.
Примерно WP4-30 от Бруната.
Запази си цялото вътрешно тяло :idea:
filmatoplo - майстор
Колко киловата му е мощността , тоест да се търси и друг заместител при друга марка пластинчат топлообменник.
phoenix - специалист
май е около 8kW
tgv - специалист
Здравейте, във форума съм нов, а по въпросите за термопомпите-абсолютно начинаещ. За това ще помоля Уважаемия Форум за малко търпимост към следната идея.
Имам старичък прозоръчен климатик Санио 3.5квт отоплителна мощност, на който по всяка вероятност е изгорял компресора / падат бушоните като се включи релето на компресора/,та, искам да го приспособя на термопомпа въздух-вода. Фронталния топлообменник лесно ще мога да облека с медна ламарина, за да прекарам водата на парното през него, но излиза проблема с компресора. Явно ще трябва да го сменям, но желанието ми е новия компресор да е с възможности за куплиране на външен електродвигател на който да регулирам оборотите в широки граници. Другия подход е, от стария компресор да изведа ос с фланец към които да се куплира елдвигател. И в двата случая идеята ми е, да постигна ефекта на инверторния климатик.
В общи линйи това е идеята, като ще Ви помоля да ме посъветвате има ли такъв тип компресори и от къде се доставят, както и за трудностите по пътя към реализирането на въпросната термопомпа.
2v6 - майстор
tgv написа:
... Имам старичък прозоръчен климатик Санио 3.5квт отоплителна мощност, на който по всяка вероятност е изгорял компресора / падат бушоните като се включи релето на компресора/,та, искам да го приспособя на термопомпа въздух-вода. Фронталния топлообменник лесно ще мога да облека с медна ламарина, за да прекарам водата на парното през него, но излиза проблема с компресора. Явно ще трябва да го сменям, но желанието ми е новия компресор да е с възможности за куплиране на външен електродвигател на който да регулирам оборотите в широки граници. Другия подход е, от стария компресор да изведа ос с фланец към които да се куплира елдвигател. И в двата случая идеята ми е, да постигна ефекта на инверторния климатик.
В общи линйи това е идеята, като ще Ви помоля да ме посъветвате има ли такъв тип компресори и от къде се доставят, както и за трудностите по пътя към реализирането на въпросната термопомпа.
Добър топлообменник чрез "обличане на фронталния топлообменник с медна ламарина" няма да може да направиш на цена по-ниска от нов топлообменик. Защо не ползваш пластинчат топлообменник?

Твоя климатик е 12-ка - няма такива компресори с възможност за външен двигател.
С какво имаш намерение да регулираш оборотите на двигателя?
tgv - специалист
Здравейте, за топлообмена на предната пита въобще не го мисля, даже го има реализирано във Форума. Интересното във случая е компресора с външен елдвигател/чувал съм за такива компресори, мисля че се наричат полухерметични или нещо от рода/. Относно регулирането на оборотите на двигателя - подходи много в зависимост от вида на двигателя:асинхронен,синхронен,постояннотоков и тн. Особенно постояннотоковия двигател дава широки възможности за включване на алтернативни източници на енергия.
Мисля че идеята не е за подценяване.
STO-YAN - специалист
Здравей и от мен!
Полу-херметичните хладилни компресори са направени с общ корпус.
В този корпус е интегриран ел. двигател, коляно-мотовилковата група, под главата има плоча с легла за клапаните и глава.
Целия корпус е идеално изолиран и уплътнен за да няма пропуски на фреон. Няма изходящ вал за да го куплираш към ел. двигател. Единствено се сещам за хладилен компресор с външен ел. мотор от автоклиматик. Потърси в своя град, сервиз за ремонт на автоклиматици и може би ще си изясниш какво да направиш! Успех!
tgv - специалист
Благодаря за съвета,вече имам отправна точка. Още повече че ако компресора е с външен двигател той по всяка вероятност ще е правотоков на 12-14волта. Дано не греша, но така или иначе този въпрос ще бъде изяснен до няколко дни.
Идеално!!!
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 66

Тема "Термопомпи-консултации" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: