Тези 100-130°С ти ги казах, без да съм гледал как се променя вискозитета в зависимост от температурата за маслата за смазване. Просто предположих! Възможно е и при по-ниска температура да се втечняват до състоянието на нафтата.
Установката за замерване на вискозитет представлява съд с означения за обемното съдържание и малък калибриран отвор, от който течността изтича. Мери се времето, за което обем течност изтича. За да получиш реални резултати първо пускаш течност с известен вискозитет (за препоръчване е 2-3 вида) и изчисляваш корекционен коефициент, с който резултатите (времето за което определен от теб обем изтича) от твоята установка се умножава за да се получи реален резултат. После мериш твоята течност, умножаваш по коеркционният коефициент и би трябвало да получиш правдив резултат. По-лесно е да потърсиш статистически данни в интернет. Ако искаш само да сравниш вискозитета на нафтата с топло масло, можеш от тази установка първо да замериш за колко време изтича нафтата, а после маслото при различни температури.
П.П. Няма да се изненадам, ако маслото достига вискозитета на нафтата при много по-ниска температура. Писах по-горе, че тези 130°С са предположение. Най-добре започни опитите от по-ниска температура.
Горивната помпа на горелката е зъбна с метални работни колела и най-вероятно ще издържи, но има още много неща в горелката, които трябва да се огледат дали могат да понесат високи температури.
Установката за замерване на вискозитет представлява съд с означения за обемното съдържание и малък калибриран отвор, от който течността изтича. Мери се времето, за което обем течност изтича. За да получиш реални резултати първо пускаш течност с известен вискозитет (за препоръчване е 2-3 вида) и изчисляваш корекционен коефициент, с който резултатите (времето за което определен от теб обем изтича) от твоята установка се умножава за да се получи реален резултат. После мериш твоята течност, умножаваш по коеркционният коефициент и би трябвало да получиш правдив резултат. По-лесно е да потърсиш статистически данни в интернет. Ако искаш само да сравниш вискозитета на нафтата с топло масло, можеш от тази установка първо да замериш за колко време изтича нафтата, а после маслото при различни температури.
П.П. Няма да се изненадам, ако маслото достига вискозитета на нафтата при много по-ниска температура. Писах по-горе, че тези 130°С са предположение. Най-добре започни опитите от по-ниска температура.
Горивната помпа на горелката е зъбна с метални работни колела и най-вероятно ще издържи, но има още много неща в горелката, които трябва да се огледат дали могат да понесат високи температури.