• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
AntonBM - специалист
Не. Котела може да се защитава и от 2-те страни.
Само да няма спирателни кранове между РС и котела. Той винаги трябва да защитава котела, а с кран може да се затвори тази защита по грешка.
Преди да монтираш вентила, пак се убеди с подухване по кой път минава топлоносителя, когато датчика е по-студен от заданието! Трябва до поне 50° да минава по пътя 3-1 и да отваря 3-2, когато се загрее над 50°С. От твоите обяснения останах с впечатлението, че е така, но провери още един път за всеки случай!
filmatoplo - майстор
Сложи си малък буфер между двата кръга , и от върха на буфера изведи тръба към разширителен съд :wink: .Не оставай само с 1 кръг [-X както се готвиш да направиш , уважавам мнението -схемата на Антон , но най добре е да се освободи горната топла линия ,тоест тя да не преминава през вентила , а свободно да може да се движи към буфер или радиаторите.Вентила нека се постави на охладената вода (посоките му ще ги оправиш ) -ако може някой да я драсне схемата с буфера и втората помпа .Имайте предвид че ако инсталацията остане в този си вид -само с 1 помпа , дебита през радиаторите ще е рязко влошен :wink: .
AntonBM - специалист
filmatoplo, ако се „освободи” горната линия как ще се гарантира, че в котела ще влиза само вода с висока температура? Вентила дали е отгоре или отдолу, за да върши регулация на входящата температура прави едно и също – върти вътрешен кръг до загряване на котела и после започва да отпуска на радиаторите. Буфера не е излишен! Особено, ако инсталацията е за котел с твърдо гориво, но той само обира излишната енергия произведена от котела работещ при оптимални условия (с високо КПД) и я подава по-късно на радиаторите, когато той изстине. Тази схема и без буферен съд ще работи и няма да има проблем с дебита през радиаторите. След като котела загрее над да кажем 55° ще започне да пропуска към радиаторите. Вентила не работи на чисто отоворено/затворено, а при температури близки до зададената смесва 2-та потока. Има си хистерезис, който го предпазва от чести отваряния и затваряния. За около 20-30 минути радиаторите ще започнат да връщат вода с температура над 55°. Водният обем на инсталацията едва ли е над 200 литра, а те се загряват с 20 kW от 20 до 55° за 25 минути. След това радиаторите ще заработят с постоянен дебит, като температурата може да достигне и повече от 80 вход и 60 изход и така, докато свърши горивото. Ако навън не е много студено толкова топли радиатори не му трябват, ще прегрява помещенията. За това е добре да се сложи буфер, но за да работи всичко освен него трябва да сложи още една помпа и още един 3-пътен смесителен вентил, с който да регулира температурата на водата в радиаторите. Има автоматики, с които може да се контролира тази температура спрямо външната, но вентила може да е подобен и на този, който има и сам ръчно да си регулира изходящата по своя преценка.
РС може да се свържи и към буфера, но по принцип той трябва да защитава инсталацията от температурното разширение, което се получава от загряването в котела, а не в буфера (освен ако не топлиш и буфера с нещо). Сложиш ли и буфер, РС ще трябва да е по-голям.
И аз препоръчвам монтаж на буфер, но до колкото разбрах човека няма сега излишни пари. Буфера можа и да почака, и така ще работи, но ще има по-голям разход на енергия свързан с прегряването на помещенията. Буфера ще му облекчи работата и с това, че с него по-дълго се топли - продължава и след свършване на дървата.
filmatoplo - майстор
За целта му стига и буфер от изтърбушен балон от бойлер вертикален 80 или 100 литра , само да му завари 4 извода , два по два срещуположни -горе и долу .Изводите да сочат хоризонтално :) , това не е скъпо , но ще ти спести много ядове .Послушай ме .
LazarGanev - "Велик майстор"
Схемата си работи, точно по тази схема връзвам пелетните котли, без буфер. Има обаче една подробност, за която Антон споменава. Понякога времето за пълното отваряне на вентила е по-голямо от времето, за което котелът достига 90*С и котелът може да прегрее. Ако е пелетен - няма проблеми - изключва си и след малко включва, ама ако е на дърва - лошо. Затова буферът е силно препоръчителен, но той пък носи след себе си още доста оборудване и системата се оскъпява. Затова аз правя следното нещо - ако има бойлер - включвам го на котелния кръг и той реално служи като буфер - забавя градиента на нарастване на температурата на системата между 60 и 90*С, водата успява да се превърти през радиаторите, термовентилът отваря напълно и системата си влиза в нормален режим
filmatoplo - майстор
Това не го разбрах , защо котела ще вдига 90 градуса :? .Малкия кръг ще върти до 65-70 макс (нали зависи на колко е нагласен) , после веднага отваря поток към радиаторите -следователно пък идва по-хладен поток от тях , Но ето къде се крие при вас дяволчето -слабия дебит през радиаторите :wink: .Получава се при вашия случай -едно застояване на водата повече в малкия кръг (затова и прегрява) , поради по -малкото съпротивление и по-къс път , отколкото през радиаторите :) .Същия случай ми се получи при първата инсталация с термовентил (признавам си) , един проектант ме убеждаваше в офиса да не монтирам втора помпа -направих обекта и котела прегряваше :x Ако ми се мярне сега пред очите :axe: , сложих втора помпа и нещата си дойдоха на място.
LazarGanev - "Велик майстор"
Котелът вдига градуси, защото вентилът не отваря изведнъж - от радиаторите в първоначалния момент идва студена вода и вентилът пуска по малко за да гарантира 60* на входа. Чак вече като се превърти топлата вода в радиаторите и се върне до котела (вентила), чак тогава той отваря напълно. Ако няма буфер, втората помпа е излишна, защото дърпа след себе си и хидравличен изравнител. Дебитите в двата кръга се балансират чрез сечението на тръбата на байпаса и вентил на нея :wink:
lz1add - специалист
LazarGanev написа:
Котелът вдига градуси, защото вентилът не отваря изведнъж - от радиаторите в първоначалния момент идва студена вода и вентилът пуска по малко за да гарантира 60* на входа. Чак вече като се превърти топлата вода в радиаторите и се върне до котела (вентила), чак тогава той отваря напълно. Ако няма буфер, втората помпа е излишна, защото дърпа след себе си и хидравличен изравнител. Дебитите в двата кръга се балансират чрез сечението на тръбата на байпаса и вентил на нея :wink:
Всички сте много прави, но ми се струва че точно с този - 3/4" присъединителен размер и ход на стержена около 6мм, не е най-добрата идея за котелен трипътен вентил. Ето тема за размисъл, има диаграмки,формулки :supz: http://www.herzvalves.com/www/downloads ... _Valve.pdf
LazarGanev - "Велик майстор"
Така е, това беше споменато, но не осъждаме най-добрата идея за котелен термостат, а дали изобщо може да послужи този, който е съществуващ (заварено положение). Все пак не е зле, че още веднъж го напомняш :wink:
2v6 - майстор
Темата стана "Гадание и врачуване за котел и радиатори".
Някой няма ли да предскаже дата и час на кипването :?:

За да се правят някакви предположения е необходимо да се отговори на следните въпроси:
1. Какъв е котела?
2. Каква е помпата?
3. Какво ще е горивото?
4. Какви са радиаторите?

curkosi, би ли обобщил тези неща?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15

Тема "Относно термостатичен трипътен вентил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: