Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Christo - майстор
Най-добре е с Ладдомат, но може да се сглоби от помпа, трипътен вентил и термодатчик. В котела трябва да се връща вода 65 градуса и нагоре. Фактически част от топлата се смесва със студената от радиаторите. Котелът ако е студен, няма генериране на газ и той гори като конвенционален. Дървата трябва да са сухи. Чехите пишат, че ако са сушени естествено, трябват минимум две години под навес. Въздушно сухи значи около 20 процента влажност. Добити дървата септември месец и хоп в котела не става! Буферът трябва за да се складира излишно произведената топлина. Като затваряме въздуха на котела за да гори по-слабо нищо не правим. Съсипваме дървата и ги правим на пушек. Котелът трябва да гори на фул и на макс, даже с известно количество излишен въздух, за да се извлече колкото се може повече топлина от изгарянето. Излишната топлина се складира в буфера и се използва когато котелът изгасне. Тогава трябва да му се притворят клапите за да не смуче студен въздух и да се охлажда. Циркулацията на водата става от буфера към радиаторите, така че котелът да е що годе топъл когато се запали отново и колкото се може по-бързо да влезе в нормален режим. Котелът от вътре трябва да е сиво-бял или керемидено червен. Ако лъщи гледжосан в черно, не е добре работата.
vrangelov - специалист
gonev написа:
Аз разсъждавах по същият начин като теб vrangelov, четох инструкцията, малко и в нет-а че нямах възможност там на място много много. След като настроих клапата, вентилатора, помпата съм я нагласил да се пуска на 45 градуса, тя е с допълнителен термо реле, следващото нещо към което се насочих беше въпросният чогунен, керамичен елемент който разделя горивните камери и през който минава процеса на пиролиза. В книжката пише, че каналите трябва да са насочени надолу. За да се уверя че всичко е наред се наложи да изчакам котела да доизгори за да го почистя и да видя кое на къде е. В момента е правилно със сигурност.

Този голям котел да няма мощност не ми се вярва. Смени горивото на първо време. При правилно съхранение и правилно нацепени широколистните дърва са готови за горене след около 36 месеца, а иглолистните след около 24 месеца. Тогава имат влажност между 15 и 18%. Има и уреди с които се проверява влажността. Твоят може ли да гори еко брикети. Те са с много ниска влажност. Доста са по скъпи от дървата, но ако не е противопоказно за твоя котел можеш да го заредиш един път. Знам, че писа, че си пробвал сухи, но дали наистина са сухи.
Малко въпроси:
За колко време изгарят дървата?
Има ли как да им премериш влажността?
Каква е температурата на комина?
Връзката на котела към комина има ли чупки?
Изолирал ли си комина?
gonev - помощник
За еко брикетите няма никаква идея, котела се води комбиниран, за дърва и въглища. Относно сухите дърва с които казах, че съм пробвал, са остатъци от миналата година, би трябвало да са сухи. Въпроса е че котела отвътре по стените е черен, а и тава също мисля че е проблем. Сега се сетих още нещо. Нали нормалната експлоатация на котела е: спираш го от копчето, пълниш горивната камера с дърва, запалваш, пускаш вентилатора, да се разгори котела малко и се затваря лоста в дясно на запалителната клапа. При това положение сякаш котела не може да се наеме, такъв един мудно тръгва. Забелязал съм даже някога когато го допълвам, примерно водата е на 50 градуса, отварям клапата, вентилатора работи, слагам там квото слагам дърва въглища, затварям вратата, затварям и клапата за запалване тази горе в дясно., а ми котела си стои на 50 градуса и това е. Вентилатора работи, отзад клапата за първичния въздух е отворена...не и не...дреме си на 50 градуса, трябва да отворя клапата горе в дясно за да се наеме, ама и да се наеме до 60 градуса това е ;).

За колко време изгарят дървата?
Ох, това е един много интересен въпрос. Ако котела е позагрял(нали говоря около 60 градуса) понякога кара 4-5 часа. Въпроса е че принципно не кара толкова време, защото температурата пада доста, и вечер като го оставиш, на сутринта е почти угаснал и тогава пак трябва да се разпалва, докато дигне 40-50 градуса. А бе в общи линии мъка.
Има ли как да им премериш влажността?
Зная, че има машинки за измерване на влажността, но нямаме.
Каква е температурата на комина?
Нямам никаква идея, котела няма такъв датчик, и не сме слагали допълнителен.
Връзката на котела към комина има ли чупки?
Връзката е мека, някаква метална тръба подобна на гофре, която е подведена плавно към комина.
Изолирал ли си комина?
Не, не е изолиран комина, както споменах е изграден за нуждите на котела, от тези тухли за комин, утре пак ще проверя колко беше точно размера да не ви лъжа.
galin56 - специалист
Тия 14 радиатора ако са големи и 120л бойлер около 5кв. мисля, че си горе-долу на ръба на възможностите на котела. Със сигурност има загуби по тръбите, а и тия 40кв са сигурно максимална мощност в идеалния случай. Ако има и някакви отлагания по водната риза, казваш че не е нов, със сигурност и там се губят няколко киловата. Преди да се шашкаш пробвай да спреш подаването на топла вода на поне 3-4 радиатора и виж тогава до колко градуса ще стигне. Това поне не си писал, че си го пробвал. Но пробвай с домбаски въглища, дават го че с тях е най-мощен.
naskov - майстор
gonev написа:
също така не съм сигурен дали процеса на пиролиза се случва. .
Не е трудно да се провери това-отваряш внимателно долната врата и ако има пиролиза се вижда син пламък в продължение на около 10сек.

Почисти ли каналите на топлообменника през задния-горен капак?
От дясната страна на котела има отвор с големината на монета от 1лв. Обикновено е покрит с капаче. Отвори капачето и виж да ли е чисто вътре.
gonev - помощник
Това също съм го мислил и съм напълно съгласен с теб че се губи по преноса както и че може би има отлагания в котела. Радиаторите са нови(от тия ламаринените) с изключение на два от тях които са около 2,5-3 кВ, затова общата мощност съм я дал приблизително 28-30кВ с бойлера 5кВ да кажем 33кВ, но не всички са големи 5 от радиаторите са по 1кВ. Това със спирането на радиаторите също ми мина през ума и го пробвах, спрях общо 5 радиатора с обща мощност 9кВ, резултата беше покачване на температурата с 5 градуса в котела от 60 на 65 градуса а ми се струва, че това е страшно малко при отнемане на 9кВ консумация?
vrangelov - специалист
gonev написа:
Относно сухите дърва с които казах, че съм пробвал, са остатъци от миналата година, би трябвало да са сухи. Въпроса е че котела отвътре по стените е черен, а и тава също мисля че е проблем.

Това не е проблем. Нормално е. Горната горивна камера е по скоро реактор за газове, но ако температурата на водата ти е ниска, това образуване на газове не може да се осъществи. Трябва да вдигнеш температурата. Ще ти се наложи да изпълниш някоя от схемите с трипътен или четирипътен винтил, ако искаш котелът ти да работи добре и да живее дълго. Поиграй си малко с първичният и вторичен въздух! Какъв цвят е пламъка в долната камера? Има ли го?
Има ли шанс да ти е много голяма помпата? Ще окаже влияние, но малко. На коя степен е? Ако подаващата вода е 60°C, колко е връщащата.
gonev - помощник
Здравей naskov,

А бе и това пробвах, отварях я таз врата на долната горивна камера, нищо се не види ;). Интересното обаче е, че като я затворя и след малко започва да бучи все едно гори газова горелка.

Почисти ли каналите на топлообменника през задния-горен капак?
Аз нищо не съм чистил но дядото каза, че като са го взели преди да го запалят всичко е чистено(вентлатора и с едно такова като шомпул са свалили тоя заден капака който се намира над комина една такава плочка пише на нея АТМОС и вътре са чистили)

От дясната страна на котела има отвор с големината на монета от 1лв. Обикновено е покрит с капаче. Отвори капачето и виж да ли е чисто вътре.
Този отвор също го отварях и гледах и бърках дори вътре. Там се намира една клапа с която се регулира мощността и съотношението на първичния и вторичен въздух. Както казах и преди настроил съм го на оптимален режим на 10мм разстояние от крайно затворено положение. А това което ти питаш, какво да ти кажа, не е стерилна чистота, като бръкнеш цапа със сажди ама ми се стори нормално мръсно така да се каже.
gonev - помощник
Е те това е много интересен въпрос vrangelov, има ли го пламъка. Както писах и преди малко отварям долната вратичка но не виждам нищо. Относно цвета на долната камера какво да ти кажа, освен че се цапа от пепелта за което знаеш по добре от мен цвета и е сивкав, какъвто е цвета на термо плочите, поне по спомен така беше. За помпата тук вече ме хвана неподготвен, сигурен съм че е на 3-та степен ама колко е мощна нямам и идея, по принцип знам, че хората които са изграждали тръбната инсталация са поставили и помпата, са се съмнявали дали ще качва до третия етаж, но качва. Температурата на връщащата вода си спомням че говорихме за около 45 градуса при 60 градуса на изходящата.
vrangelov - специалист
gonev написа:
Е те това е много интересен въпрос vrangelov, има ли го пламъка. Както писах и преди малко отварям долната вратичка но не виждам нищо. Относно цвета на долната камера какво да ти кажа, освен че се цапа от пепелта за което знаеш по добре от мен цвета и е сивкав, какъвто е цвета на термо плочите, поне по спомен така беше. За помпата тук вече ме хвана неподготвен, сигурен съм че е на 3-та степен ама колко е мощна нямам и идея, по принцип знам, че хората които са изграждали тръбната инсталация са поставили и помпата, са се съмнявали дали ще качва до третия етаж, но качва. Температурата на връщащата вода си спомням че говорихме за около 45 градуса при 60 градуса на изходящата.

Пламъкът ще изчезне малко след отварянето на вратата. Това ме подсеща да те питам, дали уплътняващите въженца са наред? Иначе питах за цвета на пламъка. Помпите ги смятат да работят на втора (средната) степен. Принципно. Като минеш на по-ниска степен ще повишиш малко температурата. Пак казвам пробвай със сухи дърва...та да може после да мислиш за Ладомат и буфер! :)

Тема "Питане за Atmos Kombi C40 S" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: