• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Dimcho14 - специалист
Считам за нужно да споделя следното:

Всички елементи на инсталацията работят много добре, но в един момент котелът, който има заложена номинална температура от 77 градуса (+ 10 градуса), при достигането на 87 градуса се самоизключваше. Това го правеше често, докато се усетехме, че става хладно в стаите и хукнахме да открием причината. Интересното е, че когато времето беше нестудено, т.е. плюсови температури (от 6,7 до 11,12 градуса) котелът достигаше до 88 и даже 89 градуса, но не се самоизключваше. Стори ни се подозрителен трипътният вентил на котелния кръг, марка "Херц". Включихме го на ръчен режим отворен между 50 и 100 %, при което температурата на котелния кръг веднага падаше на 40-50 градуса. За щастие се сетих, че filmatoplo бе ме посъветвал да превключа режима на работа на помпата на котелния кръг на III или CP2, т.е. да се увеличи напорът чувствително. След като се сетих за това, превключих помпата на режим III и върнах отново трипътния вентил на автоматичен режим, точно на 86 градуса котелът вече не се самоизключваше, а преминаваше на режим "поддръжка на горенето", при което температурата падаше на 75-76 градуса и отново се включваше режим "пълно горене". Естествено, цял ден клечих в парното отделение, за да се убедя, че всичко е ОК. С други думи, да е жив и здрав filmatoplo, че помага със съветите си. Помествам по-долу диаграмите на работа на помпа Grundfos Alpha 2L, които са част от документацията на помпата (стр. 26):

http://www.adara-bg.com/img/110113010920Alpha2L.pdf
Последна промяна от Dimcho14 на пон яну 27, 2014 12:29 pm, променено общо 1 път.
LazarGanev - "Велик майстор"
Dimcho14, я проверете филтъра преди котелната помпа, ако не сте го правили скоро. Нормално е в началото да обере всички боклуци от тръбите, вследствие на което се нарушава циркулацията и котелът прегрява.
Dimcho14 - специалист
LazarGanev написа:
Dimcho14, я проверете филтъра преди котелната помпа, ако не сте го правили скоро. Нормално е в началото да обере всички боклуци от тръбите, вследствие на което се нарушава циркулацията и котелът прегрява.
Прав си. Благодаря ти за съвета! Ще проверим филтъра за наличие на нечистотии и ще го почистим. След което ще напиша какво е станало.
Dimcho14 - специалист
Без да чистим филтъра преди помпата на котелния кръг, зададохме режим на помпата III, при което явно дебитът бе увеличен чувствително и всичко е наред. За всеки случай тези дни ще послушам съвета на LazarGanev и ще изчистим филтъра. Ето илюстрация със степените на помпата:
Изображение
filmatoplo - майстор
Dimcho колко беше площта в квадрати на сградата която отопляваш :? , имам едно питане за сграда с площ 1500 кв метра , да имам база за сравнение . :)
LazarGanev - "Велик майстор"
Явно не отопляваш цялата сграда, понеже сега котелът работи с около средно с 25кВт мощност - това показват сметките щом харчиш по 150кг пелети на денонощие. Още не си използвал и половината от възможностите на котела, ще слагаш втори такъв хубавец? Дай инфо какво топлиш.
Dimcho14 - специалист
filmatoplo написа:
Dimcho колко беше площта в квадрати на сградата която отопляваш :? , имам едно питане за сграда с площ 1500 кв метра , да имам база за сравнение . :)
Предоставям следните данни:
Отоплителна инсталация - потребност: 75 kW;
БГВ - 2 бойлера х 750 l - потребност: 34 kW;
Загуби на инсталацията - предвидени: 11 kW ;
Пълна мощност - 120 kW. Заложени за експлоатация 2 котела х 62 kW.

Обща площ за отопление: около 800 m2 при височина на помещенията 2,70-2,90 m; с вътрешна изолация, PVC дограма, без външна изолация (която предстои да бъде направена). Изчислителна температура за отопление Т вън. = -17 градуса по Целзий; продължителност на отоплителния период: 175 дни.
LazarGanev написа:
Явно не отопляваш цялата сграда, понеже сега котелът работи с около средно с 25кВт мощност - това показват сметките щом харчиш по 150кг пелети на денонощие. Още не си използвал и половината от възможностите на котела, ще слагаш втори такъв хубавец? Дай инфо какво топлиш.
За два месеца действителен разход на пелети = 135 кг/денонощие, но без да са включени двата бойлера от по 750 литра. Отоплявали сме пестеливо част от сградата според посещаемостта. При -10 / -12 градуса по Целзий котелът изнемогваше, работейки сам, още повече че на два часа и половина се "мотаеше" в режим на самопочистване около 20-25 минути. През периодите, през които бе програмиран да почива - около 8 часа на денонощие, той си избираше момента, в който да спре и да започне да работи.

Ето един факт, който ни смути: Търсейки отново още по-защитено място на външния датчик за температура, разположен до сградата, за момент датчикът беше напечен от слънцето и показваше +21 градуса по Целзий, при което котелът изключи и котелната, и радиаторната помпа. Те дори нямаха никаква индикация на дисплеите си, т.е. все едно, че няма захранване. Котелната помпа впоследствие за около 20-30 минути се включваше за кратко и спираше да работи. Започнахме да търсим причината, която нямаше как да бъде установена и бяхме посъветвани от оторизирания представител да изключим захранването на котела. След рестартирането всичко беше в изправност. Душите ни се успокоиха.
Последна промяна от Dimcho14 на вт фев 18, 2014 8:24 am, променено общо 1 път.
LazarGanev - "Велик майстор"
Какво значи изнемогваше - котелът е сложен да работи, не да почива. Искам да кажа, че явно се справя сам и малко ми се вижда пресилено и неоправдано монтирането на още едно такова скъпо съоръжение, което да бездейства, ама ти си знаеш. Котелът до момента е работил на 1/3 от възможностите си.
Christo - майстор
Здравейте и от мен. Димчо, сметките на Лазар са верни! 135 кг за 24 часа прави по 5,625 кг. на час. По 4,7 KW за килограм става малко над 26KW. Като сложим 93% КПД стават 24,6KW. Под 50% от номиналната мощност. Ако не е много късно, не бързай с втория котел! Котелът да изнемогва, значи да работи на 100%(има го на дисплея на екрана с текущите стойности на котела и може да се корегира) и да не може да вдигне зададената температура, за която е смятана инсталацията(макс. 80 градуса). Мощността на бойлерите не е постоянна а зависи от консумацията на топла вода. При загрети бойлери, те почти не консумират топлина. Пък нали планираш и изолация. Вторият котел е оправдан само от съображения за сигурност- ако единият "изпрегне", другият да е готов за работа. Можеш да се подсигуриш, като си купиш резервни части(примерно запалка, циркулационна помпа и т.н.) Несъизмеримо по-евтино ще е от колкото цял котел!
LazarGanev - "Велик майстор"
Не, то е хубаво човек да се подсигури, особено за такава обществена сграда, но не си струва да се купува втори такъв хубавец за да бездейства. Може да се подсигуриш с нещо съвсем евтино - да не давам примери, ама всеки производител може да ти даде 40-50кВт горелка или котел. А пък между другото ето какво съм казал още на първа страница в тази тема:
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 10#p494410
Този парадокс се получава поради факта, че твоят хотел не се намира в зимен курорт и никога няма да имаш нужда да отопляваш цялата площ. По нашите региони (и аз не съм от планината :) ) кахърите на един хотелиер са повече от рода " дали да паля парното, щото имам само 2 стаи - май по-добре да им раздам духалки :) ". Не е ли така? Така че ти направи добре, че не взе 100кВт котел, добър избор направи и за първия котел, но за втория вече не знам
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Тема "Отоплителна инсталация с котел на пелети" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: