• 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 136
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Стиви - специалист
Нека сравнението бъде от Декември до Февруари месец, на 100 литров бойлер, щом си толкова убеден в максималните 10% :wink: . Аз съм убеден, че ще са поне 50. През зимата при минусови температури, алуминиевия ще има такива загуби от излъчване, че ще стагнира още на 40-50 градуса, а колектора на Бош, за който спомена Лазар, пък дори най-калпавите вакумно тръбни със СЪЩАТА ПЛОЩ могат да изкипят бойлера при определени условия, дори при минусови температури. Добивите на ЕДИНИЦА ПЛОЩ може и да са почти еднакви и да се различават с до 10%, но пък ЗАГУБИТЕ най-вече определят качеството на колекторите. А енергията , влизаща в бойлера е равна на

добива минус загубите от колектора минус загубите по трасето.

Параметрите им се изравняват само по това време на годината, защото загубите стават нищожни и почти не повлияват сметките. Само сега важи това за площта.

ПП Лазаре, не ми се вярва Боша да стагнира на 80 градуса по това време. Доколкото разбрах не е работила системата защото не е имало ток и помпата не е въртяла.
lz2skt - специалист
При мен 2 алуминки +200л бойлер на Сънсистем вчера 74гр .Двата колектора ги взех за 360лв +2помпи подарък.Доволен съм като слон.Преди това с 2кв метра самоделен от радиатори ми е топлел 160л до 50-55гр мах
lz2skt - специалист
Наскоро четох,че сл.колектори на Бош се правели в Индия.Дори и да е така ,не означава,че не са качествени. Може и само за абсорбера да е ставало дума.
LazarGanev - "Велик майстор"
Стиви написа:
ПП Лазаре, не ми се вярва Боша да стагнира на 80 градуса по това време. Доколкото разбрах не е работила системата защото не е имало ток и помпата не е въртяла.
През ден нямаше ток и вода в селото - някакви планирани профилактики. Не мога да ги карам хората да чакат още дни без да ползват бойлера, достатъчно се измъчиха. Днес монтирахме хидрофор, но буферният съд едва почна да се пълни водата пак спря, така че и тази нощ няма да го точат, но утре ако има вода сигурно ще прекъснат експеримента :-D .
lz2skt написа:
Наскоро четох,че сл.колектори на Бош се правели в Индия.Дори и да е така ,не означава,че не са качествени. Може и само за абсорбера да е ставало дума.
Не, в Германия се правят.
lz2skt - специалист
Бош предлагат ли термосифонна система с плосък панел и бойлер над него?За това изпълнение ставаше дума,че е сглобено в Индия А и вече нещо не вярвам на етикетите за производство...все в Китай се прави пък пише друго....
LazarGanev - "Велик майстор"
Не, отдавна няма такъв артикул в асортимента
saraneron - специалист
Лазаре, с какво е заредана системата ,ама точно и ако е пропилен гликол ,разреден ли е?Докато не е работила системата ,каква температура е вдигнал колекторът и какво налягане в системата е имало рано сутрин и колко е в 13ч.при неработеща помпа и при работеща,това са интересните неща ,които характерезират безаварийната работа.Това е важно за експеримента.А марката на панелчето е подробност.Другото са общи лафове .А,че бил вдигнал 80 гтадуса ,то в тази жега всички сиситеми се доближават до тях.
saraneron - специалист
Стиви написа:
Нека сравнението бъде от Декември до Февруари месец, на 100 литров бойлер, щом си толкова убеден в максималните 10% :wink: . Аз съм убеден, че ще са поне 50. През зимата при минусови температури, алуминиевия ще има такива загуби от излъчване, че ще стагнира още на 40-50 градуса, а колектора на Бош, за който спомена Лазар, пък дори най-калпавите вакумно тръбни със СЪЩАТА ПЛОЩ могат да изкипят бойлера при определени условия, дори при минусови температури. Добивите на ЕДИНИЦА ПЛОЩ може и да са почти еднакви и да се различават с до 10%, но пък ЗАГУБИТЕ най-вече определят качеството на колекторите. А енергията , влизаща в бойлера е равна на

добива минус загубите от колектора минус загубите по трасето.

Параметрите им се изравняват само по това време на годината, защото загубите стават нищожни и почти не повлияват сметките. Само сега важи това за площта.

ПП Лазаре, не ми се вярва Боша да стагнира на 80 градуса по това време. Доколкото разбрах не е работила системата защото не е имало ток и помпата не е въртяла.
Стиви,нека бъдем реалисти!Колко левчета ти спестива лятото колекторът?Да речем средностатистически за 3-4 човека 50лева на месец.Това добре ли е?Ако е добре ,продължаваме.Зимните месеци, които си посочил ,дек.,ян.,февр., добивът пада поне 5 пъти и то без значение от колектора.Ако приемем ,че перфектният колектор през тези месеци спестява 50/5=10 лева х3м.=30 кинта зимата.Ако алуминката е 2/два/ пъти по-калпава както казваш , 50%,тогава 50/10=5 лева,5х3=15 лева зимата.Като ударим чертата,какво излиза, разлика от някакви си 5 кинта на месец, 15 лева общо за трите зимни месеца?Това ако се разхвърли за ,хайде на 10 месеца е по 1,50лв. на месец.Вероятно ,след 20 години перфектния колектор ще се изравни по себестойност с алуминката,без да смятам загуба от лихви в първоначалната инвестиция за 20 години,но когато паричките са кът.....Според мен ,ПО-ВАЖНОТО е ,дали алуминката ще оцелее, колкото един евтин меден.АЛУМИНКА ИЛИ ЕВТИН МЕДЕН това лично за мен е дилемата?Клоня към медния но не от опит а от любов към Менделеевата таблица.Колко е ремонтно пригоден,корозия , уплътнения и други дяволчета ,които влияят на дълговечноста на един колектор ,които ти спестяват време, допълнителни разходи по ремонт нарушен комфорт или пълна подмяна поради негодност.Както казва Лов, ако ще му слугувам и да го мисля,минавам на ток и го заебавам.Затова според мен, за НАПРАВИ СИ САМ давам предпочитание на ДБ система с вода или с пропилен ,колкото да не замръзне ДС ако е на студено ,но не и за предпазване от прегряване или система ,,ЛОВ,,задължително с пропилен поради предпазване от замръзване и срещу прегряване.Две дурако-устойчиви и евтини системи.За затворена система със сухи вакумни тръби е голям късмет ако оцелее без ток , без 100% пропилен и под налягане разшерителен съд.Затворена с плосък колектор , да , но задължително пропилен за предпазванене от замръзване и прегряване +майсторска ръчичка!Понякога изборът ни е предрешен и от други обстоятелства.Така , че няма по-по-най а си е според този, който поръчва музиката,или прави сянката.Може всеки да ме поправи или допълни с аргумнти, приемам всякъкви мнения.
Последна промяна от saraneron на пет юли 31, 2015 7:59 am, променено общо 1 път.
LazarGanev - "Велик майстор"
saraneron написа:
Лазаре, с какво е заредана системата ,ама точно и ако е пропилен гликол ,разреден ли е?Докато не е работила системата ,каква температура е вдигнал колекторът и какво налягане в системата е имало рано сутрин и колко е в 13ч.при неработеща помпа и при работеща,това са интересните неща ,които характерезират безаварийната работа.Това е важно за експеримента.А марката на панелчето е подробност.Другото са общи лафове .А,че бил вдигнал 80 гтадуса ,то в тази жега всички сиситеми се доближават до тях.
Системата е с вода все още - такава ми е практиката - оставям я отначало да поработи с вода за да се открият евентуални течове и чак след като се убедя че налягането не мърда, зареждам с пропилен в концентрация 1:1 или -30*С. Не мога да знам какви температури е развивал колектора, когато не е работила помпата - първо защото не съм там и второ защото няма как да се види и замери (поне от клиента), защото упралението също не работи като няма ток :) . Трябва да се извади датчика от панела и да се мери с външен термометър, което той няма как да направи. Мога само да кажа как е на теория и да предполагам, че и на практика е било така. Значи на теория при неработеща помпа тези 0.9л вода, които са в панела се изпаряват и се превръщат в прегрети пари, повишават налягането си и започват да изтласкват водата от тръбите. По студения щранг могат да стигнат до възвратния клапан, който е в помпената група и до РС (гофрата преди него ги охлажда), по топлия щранг могат да стигнат до серпентината на бойлера, където се охлаждат и процеса спира. Реално процесът спира много по-рано заради малкия обем на водата в панела. Тоест панелът и част от тръбите се изпразват от течност и остават пълни с прегрети пари, този изтласкан обем течност се поема от РС (който трябва да е сметнат да ги побира), налягането се повишава минимално ( предпазният клапан е на 6 бара, които няма как да се достигнат) и системата си остава в това състояние наречено "стагнация" докато се охлади панела. Дори и да дойде тока - помпата не тръгва, ако температурата в панела е над 110*С, защото ще вкара нов обем течност в панела, който също ще се изпари (управлението има защитна функция). Това е което трябва да се случи според теорията, предполагам, че и на практика е било така, ако съдя по резултатите. Е, ако имаше обезвъздушител на панела, той щеше да изпуска пара и част от течността да се изгуби, но в случая няма такова нещо. Ако тръбите бяха пластмасови - всеки знае какво щеше да се случи. В случая медните тръби оскъпяват системата точно с 50лв и аз няма как да си позволя да ползвам пластмасови, тъй като едно гаранционно посещение на двама човека за поне 2 часа ми струва много повече, да не говорим за ремонт, материали и т.н.
Andri01 - майстор
:-D ххехе,много п..шки,много нещо в тази тема! И все големи като като краставици :).В края на краищата,всяка/ система или п..ка/ върши работа. разликата е само в КПД-то и паричките за виагра ! :-D :partyman:
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 136

Тема "Помощ при избор на вид слънчев колектор ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: