• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 170
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
impressionistus - напреднал
Доколкото разбрах( от клипове) този регулатор смесва топлия въздух със студен и така осигурява точната тяга в " паскали ", а клапата на котела е отворена .
Тук също четох за колега,монтирал регулатор и много доволен ...
jabata написа:
Моето мнение е, че при системи с принудително горене, няма много смисъл от такива клапи на комина, които спират въздуха. Не случайно всички пелетни котли, камини и т.н. нямат такива неща. Ако сложиш клапа на комина, точно след котела, ти ще трябва да увеличиш вентилатора да може да преодолее тази преграда, и по закона на бернули, точно на това място скороста на гаозвете ще се увеличи с толкова колкото е намален диаметъра при клапата, и даже ще влоши ситуацията, защото колкото по-голяма скороста, толкова по-висока температурата на газовете.
Но като важи следното, колкото по-голям дебита, и по-висока температурата, толкова по-малко КПД. А най-доброто нещо, което може да направи човек за повишаване на КПД-то е завихрянето на въздуха. Затова по-добре човек вместо много да експериментира е да гледа пламъка и искрите как се движат и тогава да мисля начин за завихряне.
И според мене, по-добре да подобри човек топлообмена, отколкото да пречи на газовете да излизат.
Става въпрос за нещо друго-ограничаване тягата на комина,само когато е нужно.
Това се случва при много студено време или бурен вятър,като не е задължително на всяка отоплителна система да е нужна такава клапа.
Имам комин със слаба тяга. При -9гр. и силни пориви на вятъра,се чуваше как засмуква въздух,със свистене.Пламъка на горелката не беше спокоен, а се променяше заедно със смяната на скоростта на вятъра.Това при затворена клапа на котела.
шоп - майстор
jabata написа:
Моето мнение е, че при системи с принудително горене, няма много смисъл от такива клапи на комина, които спират въздуха. Не случайно всички пелетни котли, камини и т.н. нямат такива неща. Ако сложиш клапа на комина, точно след котела, ти ще трябва да увеличиш вентилатора да може да преодолее тази преграда, и по закона на бернули, точно на това място скороста на гаозвете ще се увеличи с толкова колкото е намален диаметъра при клапата, и даже ще влоши ситуацията, защото колкото по-голяма скороста, толкова по-висока температурата на газовете.
Но като важи следното, колкото по-голям дебита, и по-висока температурата, толкова по-малко КПД. А най-доброто нещо, което може да направи човек за повишаване на КПД-то е завихрянето на въздуха. Затова по-добре човек вместо много да експериментира е да гледа пламъка и искрите как се движат и тогава да мисля начин за завихряне.
И според мене, по-добре да подобри човек топлообмена, отколкото да пречи на газовете да излизат.

Съжалявам, но това няма нищо общо с истината. Не говорим за клапата която притваря комина, а за клапа, която прави тягата на комина ПОСТОЯННА

Бъркате клапите! Иначе за завихрянето на димните газове и подобряването на топлообмена сте 100% прав :partyman:
impressionistus - напреднал
Здравейте,
днес пристигна регулатора/за тяга на комина/ и го монтирах:
-настроих го на средно положение
-пламъка на горелката се "закова" на 189/преди варираше-186,187,188
-клапата на котела е отворена
ПП-да видим ефекта,надявам се да е добре :yawinkle:
emiood - напреднал
Тя баба и на SIME бае, и на други чугунки бае, ама сега е на дряновска ракия, че днес падна баене на три прасенца и утре пак ако има слука. Ха Наздраве :drinkers: !
Колега n.ganev, имаш ли обратна връзка от твои клиенти с кутии под чугунките доволни ли са от разхода на пелети? Защото от фирмата която ми монтираха горелката на Виадруса (пет секции) не ме "светнаха" за тези кутии та сега разхода на пелети е меко казано неприятен - при разход четири тона кюмур на сезон до сега, последния ще ми е поне шест тона пелети така както върви до сега. Та се чудя какви да ги върша за следващия сезон. :-?
шоп - майстор
emiood, тези 4 тона въглища какви са? Ако са донбаски с калоричност 6000к/кал. и си преминал на пелети с калоричност 4000к/кал. е логично разхода да ти се вдигне 1.5 пъти.
VelinPetrov - специалист
шоп написа:
emiood, тези 4 тона въглища какви са? Ако са донбаски с калоричност 6000к/кал. и си преминал на пелети с калоричност 4000к/кал. е логично разхода да ти се вдигне 1.5 пъти.
Към това аз да попитам сложил ли си чугунените плочи които дават за него ? Също така правил ли си турболатори и други ъпгрейди и следиш ли температурата на димните газове ?
Фитилчо - майстор
Към другите двама колеги да добавя, че със сигурност КПД е по голямо с горелката отдолу. С колко, не мога да кажа, но по пътя на логиката си е така.
emiood - напреднал
VelinPetrov написа:
шоп написа:
emiood, тези 4 тона въглища какви са? Ако са донбаски с калоричност 6000к/кал. и си преминал на пелети с калоричност 4000к/кал. е логично разхода да ти се вдигне 1.5 пъти.
Към това аз да попитам сложил ли си чугунените плочи които дават за него ? Също така правил ли си турболатори и други ъпгрейди и следиш ли температурата на димните газове ?
Здравейте,
Въглища ми карат и казват, че са Бобовдолски до миналия сезон. Не правеха много пепел и цената ме устройваше.
Плочи имам, направиха ги монтажниците от 3 или 4 мм ламарина, върху тях подредиха няколко огнеупорни тухли. Допълнително съм сложил зиг-заг образни ламарини в димните отвори на котела. Нямам термометър за да следя димните газове, но на макс. мощност на горелката димоотвода "пецка".
emiood - напреднал
Фитилчо написа:
Към другите двама колеги да добавя, че със сигурност КПД е по голямо с горелката отдолу. С колко, не мога да кажа, но по пътя на логиката си е така.
Да със сигурност си прав колега. Въпросът е да се инвестира в кутия или да се мисли за друг котел? Лошото е че парите са ограничен ресурс. :lol: :lol:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 170

Тема "Виадрус на пелети" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: