Най - вълнуващия въпрос зимно време.
stefan4obos - напреднал
54X191 + 12 X160 + 6X360 и лирата която е 1.2 на 0.6 м , което предполагам че е около 600 W = 15kW , но това е при 90 *С , не знам , пак се обърках ... , а радиаторите са от 2004 г , от когато е и котлето , а него въобще дори го няма в интернет ... хаха , праисторическата ера
6osi6 - майстор
stefan4obos написа:
54X191 + 12 X160 + 6X360 и лирата която е 1.2 на 0.6 м , което предполагам че е около 600 W = 15kW
Размерите ти са по-малки и мощността също.
(54 × 0.18) + (12 × 0.155) + (6 × 0.34) + 0.5 = 14.12 кВ
При вода вход - изход 70°C - 65°C, ΔT = 47°C
14.1(47 ÷ 60)^1.31 = 10.24 кВ.
stefan4obos - напреднал
6osi6 написа:
stefan4obos написа:
54X191 + 12 X160 + 6X360 и лирата която е 1.2 на 0.6 м , което предполагам че е около 600 W = 15kW
Размерите ти са по-малки и мощността също.
(54 × 0.18) + (12 × 0.155) + (6 × 0.34) + 0.5 = 14.12 кВ
При вода вход - изход 70°C - 65°C, ΔT = 47°C
14.1(47 ÷ 60)^1.31 = 10.24 кВ.
До колкото разбрах , това означава ,че при максимално отворена топла вода на котела и всички глави отворени докрай, радиаторите ми едвам покриват минималната мощност на котела , и от тук следва въпросът ми , ако се добавят още глидери , това няма ли да доведе до още по ниска температура на водата => мощността на бъдещите оголемени радиатори ще падне отново и има вероятност отново да не покрие минималната на котела или да е на косъм ? Това не е ли порочен кръг , ако съм прав, и какво трябва да направя в тази ситуация....
Един допълнителен въпрос , все пак когато на косъм се покрива минималната мощност на котела в момента , това означава ли че той модулира до минималната си мощност за да поддържа тези 70 градуса ? Благодаря отново за отговорите ! Хубав и усмихнат уикенд ви желая !
stefan4obos - напреднал
LazarGanev написа:
Почваш да влизаш в час, но има още неясноти :) . Изводът от последният ти експеримент според мен е, че котелът ти е спънат на 10кВт, т.е на минималната си мощност. Това означава, че дори и да слагаш нови радиатори, единственият резултат ще бъде, че системата ще работи на по-ниска температура. Този извод може да се направи, ако не си ограничил температурата на котела, а си го оставил на макс
Сега видях какво си написал .. до края беше , което означава ,че най вероятно е спънат и няма как да е инак, аз стоя вече трети ден до него и не съм го чул да бучи с различни обороти (както прочетох някъде из форумите) , а долу консумацията на газ е винаги една и съща ,спрямо времето което тегли , което означава ,че той винаги работи на една и съща мощност, най-вероятно минималната си ... Все пак ,ако той се пусне на максималната си мощ или на 15кВ (колкото изчислих ,че е приблизително мощността на радиаторите) не би ли трябвало да вдигне 90 градуса, дори и при всички термоглави отворени до край . И въпросът е какво ще следва от това (ако приемем , че предишното което написах е вярно ) . Ако закупя модулиращ термостат (ако въобще съществува такъв за този котел) , той ще модулира до достигане на стайната температура и след това ще си ограничи до 10 кВ , което си е 1.2 м3/h газ ,което е много висок разход (и може би тук трябва да задам въпросът дали модулиращия термостат изключва някога котела ) , а другият ми вариант е он/офф термостат , за който не знам дали най-удачният вариант е да се повиши мощността на "скопения" котел или да остане такава и дали това ще доведе до икономия въобще ,имайки предвид явно огромните топлозагуби ,които търпи тази къща . Направо се отчаях вече .. :D Благодаря за отговора все пак ! Хубав ден
burd - специалист
Така,
Пишеш, че почваш ремонт и ти е студено така.
Най- добре се консултирай с професионалист. Ще дадеш едни пари и той ще ти каже кое и как.
Имаш и варианта сам да се справиш. Няма техника, на която няма упътване. В краен случай тези,от които си го купил трябва да ти помогнат с такова. Това, ако гугъл не помага.
Та,
Котела си има зададена температура на работа, ако нямаш регулатор. Като си я стигне, намалява мощността си. Ако се покачи още- гасне и после пак пали с газ до ламарина / представи си голфист в трафик / .
Целта е да работи плавно- да е близо до температурата му на изключване,но да не го прави. Както камиона кара с 90 по магистралата с нисък разход.

За тази цел, първо разбери на каква температура гасне и защо. По нея си сметни радиаторите кой колко да е мощен. 60 вата на куб. метър ти е универсална формула. Руснака смята на 100в на кубик. Термоглавата ти спира радиатора, за да не прегрееш ти. Не й пука колко е водата, която идва. Мощността на радиатора варира според температурата на водата!

Та, като разбереш на колко градуса се гаси котела си сметни мощността.От писаното от теб само в една стая е наред ситуацията.
Увеличи си радиоаторите до колко е необходимо и виж на каква мощност ти е най- икономичен този котел и предцени дали ти трябва буфер. Ако се окаже, че потребява най- малко газ на 15кв, а ти имаш нужда от 13 два са ти излишни.
А топлата вода как ти е ? Един бойлер от 200л също може да пооправи нещата.
fbr - майстор
Икономия от повече радиатори или стаен термостат няма как да се постигне, поне не и в степен която ни се иска. Икономия може да се постигне, само и единствено, ако намалите тополозагубите или отопляемия обем. Какъв е смисъла от повече радиатори. Както писах и преди, целта на монтирането на повече радиатори е безпроблемното преминаване на топлинната енергия в обема на жилището. Когато радиаторите са недостатъчни, температурата на водата се покачва до максималната температура за котела, но в стаите е студено. Топлинната енергия не се разсейва в достатъчна степен в отопляемия обем. Когато радиаторите са достатъчно, стаите се загряват до нормалната температура, без преди това котела да е изключил от висока температура на водата. И вече стайния термостат включва и изключва котела, само по температурата на стаята в която е сложен.
burd - специалист
Е нали и на мен това ми беше идеята- да си сметне наново радиаторите. От това, което беше побликувал само на едно място му стигат...

Честно казано аз това с радиаторите не го разбирам. Направо да ги зарязва и да минава на стенни конвектори или на вътрешни тела от климатици. В смисъл и радиаторите не са лошо нещо, но са много инертни да му се не види.
Аз сега съм на парно пак, но като мислех да го махам изчетох целия раздел и си купих климатик. Еми- по добре е с него. Поне си знае кога да спре да работи, а парното си гнете. Сега в сериозните студове и климатика помагаше. Просто долу са сложили датчик в абонатната да я ограничава и не можеш да им хванеш спатийте.


Към автора- първо се сгрей, после намери упътване и накрая ще го измислиш кое и как. Слагай или радиатори или стенни конвектори или и двете.

За нещо е такова говорех, паралелно с радиаторите. http://pestimenergia.bg/category/12/ven ... ktori.html
Тези си ги сметаш по мощност, тези стоящите съм ги ползвал за служебни цели- много са яки и си имат настройка на градусите. Радиаторите гласиш под 20гр. да не работят и си свиркаш. Е са, 2 бона са си 2 бона, но съдба.
ЗДРАВЕЙТЕ АЗ СЪЩО ВЕЧЕ СЕ ОТОПЛЯВАМ НА ГАЗ.Град Благоевград ,кооперация,първи етаж,югозападен.Имам кондензен котел Имергаз Тера 28 ,максимална мощност 24кв,минимална мощност 4.3кв.Колекторите са с пет извода и са свързани с котела с тръба pex-al-pex фи 20.Първвият кръг е предна тоалетна 3кв.м.,3глидера h800
и входен коридор 6кв.м.,10 глидера h500,захранен с ф18.Вторикръг детска стая 19 кв.м. ,27 глидера h 500, захранени с ф18.Трети кръг спалня 14кв.м.,20 глидера h500 и баня 4кв.м.3глидера h 800.От колектора съм пуснал ф 18 ,и съм я разделил на две по ,ф 16 ,за банята и спалнята.В тази банята имам бойлер със серпентина,който също е свързан с ф16 към този кръг.Всекидневната и кухнята са свързани и са 29 кв.м като съм поставил съответно 20 глидера h500 и конвектор клима2000 , 3,7 квата.За всеки от двата консуматора съм пуснал по един отделен кръг ф16.Имам един вътрешен коридор между всички стаи 3 кв.м.,но в него не мога да сложа нищо.Имам стаен програматор computerm q7rf.Кръг 3 е най отдалечен.Ако системата е добра с каква температура трябва да е водата на входа на системата за да работи добре и ефективно.
ydraganov - напреднал
Здравей, ти нали си задаваш желаната температура на въздуха от стайния термостат. Той би трябвало да управлява котела да поддържа тази температура. При достигане на желаната температура на въздуха, как се държи котела, намалява температурата на водата или гаси. А иначе за кондензен режим при който ефективността се повишава с до 10 %, температурата на водата трябва да е под 50 гр, колкото по.-ниска, толкова по ефективна работа. Най-важно е разбира се да ти е топло в къщи и котела да не гаси и пали на често. Опиши как работи твоята система. При моя Бош 2-14, вече се разбираме добре, поддържа желаната температура с температура на водата около 40 гр при външна температура 0 гр, но стига и до 50 гр, когато миналия януари имахме - 15 гр. Налага се обаче през преходните сезони, когато температурите са малко над 0 гр, да му ограничавам температурата на водата. Иначе се изсилва и когато си постигне страйната температура и направи опит да си намали мощността, трябва да падне под минимума на котела и гаси. Знам, трябват още радиатори, но няма да го направя.
Успех! :drinkers:
LazarGanev - "Велик майстор"
ivo nenkov написа:
ЗДРАВЕЙТЕ АЗ СЪЩО ВЕЧЕ СЕ ОТОПЛЯВАМ НА ГАЗ.Град Благоевград ,кооперация,първи етаж,югозападен.Имам кондензен котел Имергаз Тера 28 ,максимална мощност 24кв,минимална мощност 4.3кв.Колекторите са с пет извода и са свързани с котела с тръба pex-al-pex фи 20.Първвият кръг е предна тоалетна 3кв.м.,3глидера h800
и входен коридор 6кв.м.,10 глидера h500,захранен с ф18.Вторикръг детска стая 19 кв.м. ,27 глидера h 500, захранени с ф18.Трети кръг спалня 14кв.м.,20 глидера h500 и баня 4кв.м.3глидера h 800.От колектора съм пуснал ф 18 ,и съм я разделил на две по ,ф 16 ,за банята и спалнята.В тази банята имам бойлер със серпентина,който също е свързан с ф16 към този кръг.Всекидневната и кухнята са свързани и са 29 кв.м като съм поставил съответно 20 глидера h500 и конвектор клима2000 , 3,7 квата.За всеки от двата консуматора съм пуснал по един отделен кръг ф16.Имам един вътрешен коридор между всички стаи 3 кв.м.,но в него не мога да сложа нищо.Имам стаен програматор computerm q7rf.Кръг 3 е най отдалечен.Ако системата е добра с каква температура трябва да е водата на входа на системата за да работи добре и ефективно.
Не е добра системата, така че карай на такава температура, че да ти е топло :cool:

Тема "Оптимални резултати при отопление с котел на газ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: