• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
marcata20 - напреднал
шоп написа:
marcata20 написа:
поучително но все пак е редно да кажеш ОТ КАКВО е предизвикан взрива
Мислех, че е ясно от какво е взрива. От каквото се взривява и бойлер и всеки съд под налягане - от превишаване на експлоатационното налягане над работното и тестваното.

Причини много, най често неработещ предпазен клапан ( липса на такъв ), затворен кран преди него, неправилно монтиран ( изчислен) или на неправилно място. Замръзване....
според мен това не може да се случи с отворена система или греша. :? :? :?
marcata20 - напреднал
gnt69 написа:
andy_forresite написа:
При пелетните трябва освен спиране/повреда на помпата (това все някога ще се случи и тя ще спре да се върти, най-малкото като спре тока и нямаме UPS) трябва да откаже и управлението, с което се дозират пелетите. Ако горенето не се намали и вдигне 110 градуса, тогава трябва да е започнало да изхвърля вода. Вече ако не изхвърли водата от клапана или някоя снадка по-хлабава ......
Или да ти се извади датчика за вода в котела. Тогава горелката бичи на мах а помпата не се включва защото горелката си мисли че котела е студен и готова беля. :partyman:
еее това май е най кофти :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
m.eit - специалист
marcata20 написа:
шоп написа:
marcata20 написа:
поучително но все пак е редно да кажеш ОТ КАКВО е предизвикан взрива
Мислех, че е ясно от какво е взрива. От каквото се взривява и бойлер и всеки съд под налягане - от превишаване на експлоатационното налягане над работното и тестваното.

Причини много, най често неработещ предпазен клапан ( липса на такъв ), затворен кран преди него, неправилно монтиран ( изчислен) или на неправилно място. Замръзване....
според мен това не може да се случи с отворена система или греша. :? :? :?
Това може да се случи и на отворена система,при студен таван и замръзване на разширителният съд!
Колегите са прави ,че се подсигуряват и със предпазен клапан по налягане дори и на отворени системи!

А за по предишните ти питания ,аз отворените системи ги правя само по схемата която съм дал по рано и се подсигурявам със клапан по налягане на 1.5 ,2,0 или 2,5 бара според спецификацията на котела,(камината).
:weedman:
:weedman:
filmatoplo - майстор
Винаги поставям предпазни клапани без значение че е с отворен съд .
fbr - майстор
Притежателите на системите с алуминиева вложка да са спокойни, както беше писал Лазар. Връзките избиват преди котела, а в някои случаи и преди предпазния клапан.
fbr написа:
Притежателите на системите с алуминиева вложка да са спокойни, както беше писал Лазар. Връзките избиват преди котела, а в някои случаи и преди предпазния клапан.
Спокойнооо, не съм от тях. ...поне аз де.

Филмеееее, и аз кат тебе- винаги слагам, особено на мойта инсталация и винаги по два клапана по налягане.

Към всички;
-ако знаех, че ще умирам, нямаше да се раждам. Трифон

Спокооооо, Коледа е, Здраве на всички умници, дето сме са събрали тука!
Благодарности на спецовете, дето не пишат за щяло и нещяло!
m.eit - специалист
fbr написа:
Притежателите на системите с алуминиева вложка да са спокойни, както беше писал Лазар. Връзките избиват преди котела, а в някои случаи и преди предпазния клапан.
Да не лежат на тая.

Преди 15 години правих отоплителна система на твърдо гориво(затворена система) на моя позната,брат и беше кротък луд,и все му беше студено,зареждаше виадруса догоре със дърва и отваряше долната врата да си грее ръцете.
Над 50 пъти в годините е правил в мазето руска баня,нито една връзка на тръбите(Pex Al Pex) не е даже прокапала камо ли да се спука.
Благодарение на монтираните защити по налягане и температура системата и до ден днешен работи без аварийно!
Това е възможно със качествени компоненти(тръби,фитинги и защити).
:weedman:
filmatoplo - майстор
Първата бяла тръба (с ал вложка) беше качествена - 1 метър беше 2,50 лв ,помня немска ,след това се появи една фалшива за 80 ст за 1 метър и започнаха ядовете и течовете . :wink:
andy_forresite - майстор
Аз пък мислех че е италианска. Няма значение. 2003-та направихме печката с водна риза и ползвахме "белите" тръби. Доста пъти сме изпускали температурата до 90°, спирал е тока и съм се будил от страховити метални удари съпроводени с "гъл-гъл" и шум от завираща вода ,РС изплюл вода в банята и т.н. На третия ден стопи обезвъздушителя на водната риза, при което стана неизползваем. Просто се стопи и запои дупчицата, винтчето се завари в пластмасата и т.н. Нито една капка не е изпуснала. След това наистина много хора изреваха от такива тръби, които бяха и по-евтини. Та там някъде ... 2005-2006-та се появиха ментета и нискокачествени фитинги за тях. Нормално, където се отвори пазарна ниша и започне голямото търсене на дадена стока, много рядко може да се случи да не се появят "изгодни" предложения от съмнителни производители, желаещи парче от мазната баница.
Честита Коледа :)
eshk0 - специалист
Здравейте коелги, за много години :partyman:
Проблемът при мен се оказа от самия котел, вътре котелът имало три разделения и там не е било изчистено. Съвсем случайно разбрах за това, след като го изчистих проблемът с комина се оправи. Нито продавачът, нито човекът който го монтира не ми е обяснявал, че се чисти там :shock: аз си отварям капака, чистя си тухлите отгоре, а то къде се оказа... Както и да е това го орпавих, сега проблемът е че горелката/котелът харчи многооооооо ток.

Това нормално ли е? Мисля,че е ужасно много

Изображение

210 kw/h за 29 дена :axe:

Това е защото самата горелка работи на макс, водата стига 70 градуса и изгасва, след около 10-20 мин пак започва подгряване, пълнене, заяалване което трае около 20 мин :rolleyes:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Моля за съвети свързани с пелетен котел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: