• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kozl - майстор
Сетих се за още една причина помпата да не е на топлата вода при ОС. Налягането в камината е по-високо когато помпата е на студената тръба и обратното. И понеже, защото поне още двама с Притита се оплакваха в този форум за "завиране", а като се понижи налягането съответно ще се понижи и Т на "завиране". Повишаването на Т на кипене се ползва в тенджерите под налягане, както и в охладителната система на автомобилите.
genzlat - специалист
[quote=
"]Сетих се за още една причина помпата да не е на топлата вода при ОС. Налягането в камината е по-високо когато помпата е на студената тръба и обратното. И понеже, защото поне още двама с Притита се оплакваха в този форум за "завиране", а като се понижи налягането съответно ще се понижи и Т на "завиране". Повишаването на Т на кипене се ползва в тенджерите под налягане, както и в охладителната система на автомобилите.[/quote


"kozl -МАЙ само ти остана да не се гъбаркаш с темата!

И не ще да си толкова лош разбирач на материята.....колкото до манометри и водомери ,не съм против-казвам само ,че за да се монтират,трябва да се разбута цялата система, а това в този студ е невъзможно. По-добре лошо отопление ,отколкото никакво!
Доколкото знам,от физиката, хидростатичното напрежение се предава на цялата система във всички посоки. Виж колко е то в моята система няма как да се измери на този етап. Може и да греша! Шмам и сериозни подозрения в самата помпа,тя не е в първа младост.....
И помпата е на студената вода,само не е непосредствено на входа на камината...
kozl - майстор
Хидростатичното налягане в твоята система зависи от геодезичната височина м-у компонентите. Системата пълна с вода, но в покой. За това е статично. Иначе казано в най високата точка РС има водно ниво, на което манометричното налягане е 0, а абсолютното е=атмосферното налягане. В най-ниската е разликата във височината м-у водното ниво в РС и най-ниската точка в тръбопроводите на системата.
Обаче в динамичен режим, когато течността се движи, налагането се променя по динамични закономерности. Така преди работеща помпа може да се получи налягане по-малко от атмосферното и от пропуск в системата да навлиза въздух без да се вижда теч. За това ти обясниха, защо автом.обезвъздушители ще пълнят отворената система с въздух и не се препоръчват за такава система.
Но твоите обяснения са непълни. Един радиатор се нагря, с два какво стана :?
Какви са Т на вход/изход Прити, на радиаторите, на колекторите.
Даже си мисля, че ти бъркаш моментите. Т.е. част от информацията която пишеш се отнася за друг момент, друго събитие. Така обаче заблуждаваш и себе си и тези де се опитват да помогнат. И темата се изпързалва встрани.
Трифон П.Трифонов написа:
Премести помпата долу, близо до входа на камината! Има изисквания за минимално предналягане, което с нарастване на температурата се увеличава. Така нямаш почти никакво статично налягане спрямо помпата.
.
Самоцитирам се, щото или не се чете, или напролет или сме лоши.
Козлин, не особено благородно ти завиждам на търпението.
Най евтин, безболезнен, без особени доработки и на момента вариант за подобряване на отоплението:
-купуваш РС според обема вода в инсталацията, обикновено е около 10%, но ти препоръчвам 20-25%. Веднага се обосновавам- притито не носи на налягане. С повишаване на температурата, водата се разширява, а колкото по малък е РС, толкова повече ще се повишава налягането в инсталацията.
-купуваш предпазен клапан по налягане, възможно най рано да отваря. Аз знам за 1,5 бара. Препоръчвам да купиш два, за всеки случай!
-монтираш тия 2-3 чарколака на тавана, където са възможностите за местене на отворения РС.
-на всички възможни места монтираш АО.
-помпиш или по скоро изпускаш РС до 0,3.
-пълниш инсталацията с вода, докато налягането.........хм, зависи къде мериш-при печката или при помпата. Ако кажеш, щи кажа. Също и температурата на водата, в момента на настройката на налягането има значение.
Предимства; бързо, лесно, вк.....топло, става сега, не напролет.
Успех!
.....и .......обаждай са, ако има още нещо!
Анди, глей ко стаа ва брат! Стигам та с ферманити.
........въййййй!
genzlat - специалист
kozl написа:
Хидростатичното налягане в твоята система зависи от геодезичната височина м-у компонентите. Системата пълна с вода, но в покой. За това е статично. Иначе казано в най високата точка РС има водно ниво, на което манометричното налягане е 0, а абсолютното е=атмосферното налягане. В най-ниската е разликата във височината м-у водното ниво в РС и най-ниската точка в тръбопроводите на системата.
Обаче в динамичен режим, когато течността се движи, налагането се променя по динамични закономерности. Така преди работеща помпа може да се получи налягане по-малко от атмосферното и от пропуск в системата да навлиза въздух без да се вижда теч. За това ти обясниха, защо автом.обезвъздушители ще пълнят отворената система с въздух и не се препоръчват за такава система.
Но твоите обяснения са непълни. Един радиатор се нагря, с два какво стана :?
Какви са Т на вход/изход Прити, на радиаторите, на колекторите.
Даже си мисля, че ти бъркаш моментите. Т.е. част от информацията която пишеш се отнася за друг момент, друго събитие. Така обаче заблуждаваш и себе си и тези де се опитват да помогнат. И темата се изпързалва встрани.

ср яну 24, 2018 6:02 pm
Re: Радиаторите хладни-Притито завира,моля за насоки по проблема ......
След инцидента с тръбата на РС /утре я махам/-помпата на втора скорост, всичко е включено,бойлера загря и спирам целия дял -бойлер+трите глидера,за да спрем байпаса.
Камина изход 50гр. вход37гр., вход колектор 47гр.изход колектор нямам термометър в момента- в стаите като влезеш те лъха топлото,не е като преди, не съм мерил по радиаторите по други причини
След този инцидент,нищо не е променяно, оцвен цкороста на помпата-но промяна има някаква, най-вероятно е излязъл още въздух!

ПП в момента я чакам да видя колко гр. ще вдигне преди да заври...карам я по бавно!
Z
Завря на 60гр.- като за паянтова система добре се държи, цамо дето ми трябват 70гр. за да е малко по-топло
Тва не ли достатъчно ясно?


ПП В момента- камината е оставена да догаря
Камина изход -32гр
Камина вход -27гр
Колектори
Вход-33гр
Изход -29гр
Най-големия радиатор
Вход32гр
Изход-22гр
Помпата е на първа степен,бойлерния кръг е затворен....
vrangelov - специалист
genzlat написа:
"kozl -МАЙ само ти остана да не се гъбаркаш с темата!
Гледам и не вярвам на ... ушите си!
sian - специалист
Каква е температурата на водата в РС.когато водата в камината е гореща.
krasi92 - майстор
С включване и изключване на помпата по температура не можеш ли да докараш нужните градуси на водата.При 60 градуса няма как да заври така че спокойно я настъпващи докато не вдигне необходимите градуси.
kozl - майстор
genzlat написа:
Завря на 60гр.- като за паянтова система добре се държи, цамо дето ми трябват 70гр. за да е малко по-топло
Тва не ли достатъчно ясно?
Не е ясно. С твоите големи радиатори, предполагам, че и на 60гр. от камината, при наличие на дебит през радиаторите ще е добре.
Аз за водната риза не мога да мисля нищо. Не ми е позната. Само предположения. За да се получава местно кипене - това означава недобро охлаждане може би на част от повърхността, при което най близкия до нагрятата повърхност слой кипва и се образуват мехурчета, а като цяло водата е със средна Т 60 гр. Предполагам ако се създаде турболенция на входа на камината да се получи известно подобрение. Аз пак си признавам, нямам опит с камини и котли, така че някой друг съвет да издаде, като може би да е опитвал подобрения на тези камини. Обаче с тази реплика "kozl -МАЙ само ти остана да не се гъбаркаш с темата!" никаква услуга не си правиш, като отблъснеш другите консултанти.
genzlat написа:
ПП В момента- камината е оставена да догаря
Камина изход -32гр
Камина вход -27гр
Колектори
Вход-33гр
Изход -29гр
Най-големия радиатор
Вход32гр
Изход-22гр
Помпата е на първа степен,бойлерния кръг е затворен....
Когато на радиатора Т на изхода е по-малка от тази на студения колектор, това означава, че от някоя друга връзка (радиатор) влиза по-топла вода :? И защо преди писа, че имаш загуби 10 гр. в хоризонталния участък от камината до колекторите, а като мериш Т те еднакви?
genzlat - специалист
kozl написа:
genzlat написа:
Завря на 60гр.- като за паянтова система добре се държи, цамо дето ми трябват 70гр. за да е малко по-топло
Тва не ли достатъчно ясно?
Не е ясно. С твоите големи радиатори, предполагам, че и на 60гр. от камината, при наличие на дебит през радиаторите ще е добре.
Аз за водната риза не мога да мисля нищо. Не ми е позната. Само предположения. За да се получава местно кипене - това означава недобро охлаждане може би на част от повърхността, при което най близкия до нагрятата повърхност слой кипва и се образуват мехурчета, а като цяло водата е със средна Т 60 гр. Предполагам ако се създаде турболенция на входа на камината да се получи известно подобрение. Аз пак си признавам, нямам опит с камини и котли, така че някой друг съвет да издаде, като може би да е опитвал подобрения на тези камини. Обаче с тази реплика "kozl -МАЙ само ти остана да не се гъбаркаш с темата!" никаква услуга не си правиш, като отблъснеш другите консултанти.
genzlat написа:
ПП В момента- камината е оставена да догаря
Камина изход -32гр
Камина вход -27гр
Колектори
Вход-33гр
Изход -29гр
Най-големия радиатор
Вход32гр
Изход-22гр
Помпата е на първа степен,бойлерния кръг е затворен....
Когато на радиатора Т на изхода е по-малка от тази на студения колектор, това означава, че от някоя друга връзка (радиатор) влиза по-топла вода :? И защо преди писа, че имаш загуби 10 гр. в хоризонталния участък от камината до колекторите, а като мериш Т те еднакви?


Писах,че при камина -изход60гр, при колектор вход 8/10гр. загуба,т.е.колкото по-висока Т- толкова повече загуба
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Тема "Радиаторите хладни-Притито завира,моля за насоки по проблема ......" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: