• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
andy_forresite написа:
...
Седи полуотворен през 98% от времето. През него горещия и охладения поток се смесват и се получава водата с температурата, за която е направен.
Вече си го обяснил, за 100%вите.
...с едно уточнение: да поддържат температурата, на която са настроени и по висока. Не се стремят да държат настроената.
andy_forresite - майстор
А другия вариант?
Да ти кажа повече го оприличавам на термостат към охл с-ма на ДВГ. Същото е.
Моят нали знаеш къде съм го монтирал? При гладна инсталация смесва 48-49. После задържа 50 и след 2-3 часа 51-52. А преди съспенд 53. Всичко това при зададена 50 за смесване и в котела малко над 60.
fbr - майстор
Моя (Herz 100 % разпределение) термостатичен вентил го чувам как трака между затворено и полуотворено положение към малкия кръг при първоначално разпалване.
vrangelov - специалист
шоп написа:
andy_forresite написа:
Три неща влияят върху топлинната мощност от радиатор Х:
- температура вход
- температура изход
- температура в стаята
Анди, пропускаш нещо много важно: дебита :idea:

без него мога да направя отоплителна система с вход 95 градуа, изход, 25 градуа и температура в стаята 20 градуса....и това с минимален дебит и нищожна мощност на радиатора. :idea:
@шоп, грешиш! @andy_forresite е прав!
Още по-синтезирано е, че мощността на радиатора зависи от разликата между осреднената температура на входа и изхода и температурата на стаята.
95+25=120
120/2=60
60-20=40
dT= 40 - мощността на радиатора зависи само от това число. Дебитът е без значение.

Поздрави
шоп - майстор
@vrangelov

не мисля че греша.

Дебита х делта Т = отделената мощност

Пример : имаме един радиатор да кажем с обявена мощност да кажем 3000 вата при 90 вход/70 изход и 20 в стаята.

Подавам 90 градусова вода с дебит 1л/мин и на изхода е 70 ще имаме само 1300 вата
при дебит 2 л/м съответно 2600
при 1/2л/м съответно 650вата
и така дебита си оказва влиание

Искам да кажа, че обявените мощности от производителите не са 100% верни, а усреднени.
Така мисля аз
ivaylo_y - помощник
Здравейте. Отоплявам се на газ с двуконтурен котел BAXI LUNA DUO-TEC 12 kW (апартамента е 61 кв.м.). Ще правя ремонт на спалнята (изолация с каменна вата и гипскартон), като мисля да скрия тръбите зад гипскартона. В момента съм с PexAllPex тръби, ще ги сменя с ППР със стъловлакно. Инсталацията сега е направена на три кръга с колектори: 1-и кухня + лирата в банята, 2-и спалня и 3-и хола. Бойлера си е бойлер на отделен контур. Обаче много са тръбите и затова искам да ги намаля, като смятам да ги направя така:
Тръгвам с 32-а от котела и с тройник минавам на 25-а (това ще са основните магистрални тръби) последния радиатор в хола ще го подвържа с 25-а, а всеки радиатор + лирата в банята ги свързвам с 20-а + този който е в коридора. Бойлера с 25-а. Сега радиаторите имат по един кран на входа, мисля да сложа и на изхода на всеки радиатор секретен. Този вариант предполагам е работещ.
Мисля и за втори вариант - Тръгвам с 32-а от котела до колектор и с 20-а свързвам радиаторите в кухнята + 20-а до лирата в банята. Преди колектора с тройник минавам на 25-а и продължавам до спалнята, от там с друг колектор пускам два кръга пак с 20-а, единия за спалнята, другия за хола. Та въпроса ми е за тоя втори вариант дали ще работещ и има ли смисъл да го правя?

Прикачен файл

Схема апартамент-парно.jpg
Схема апартамент-парно.jpg (42.6 KиБ) Видяна 2439 пъти
vrangelov - специалист
шоп написа:
...
Въпросният радиатор да поддържа 3000 вата при 90 вход на 70 изход и стайна 20 с малко над 2 литра в минута. Това е така. Но когато намалиш дебита наполовина и продължиш да му подаваш 90 градуса по Целзий, на изхода вече няма да имаш 70 градуса, а някъде 35. Затова написах, че дебита не е от значение. За да намалиш дебита наполовина и да запазиш температурата на изхода, трябва да топлоизолираш радиатора.
Когато на един загрят радиатор рязко му спреш подаването на вода, неговата мощност няма да намалее рязко, а ще зависи от средната температура на панелите и температурата в стаята.
live1102 - специалист
Продължавам темата след няколко месеца прекъсване. Най-после имам изградена инсталация в участъка от колектора до радиаторите, както и отклонението за БГВ. Предстои ми присъединяване на котела и коментираната по-рано в темата схема, претърпя козметични корекции. След колектора тръбите са ф16 и ф20 с алуминиева вложка на Oventrop, до колектора ф32 ППР/стъклофибър/. Котела е 20кв комбиниран на твърдо гориво и пелети.

Приемам всякакви съвети и критики относно разположението на крановете и трипътния вентил /Esbe или Herz/.

Прикачен файл

Заснемане.JPG
Заснемане.JPG (78.63 KиБ) Видяна 1959 пъти
minca - специалист
Крана след разширителния съд е по-добре да го преместиш след трипътния,защото става за...бра..вя..не.
filmatoplo - майстор
:) Да -съда си го свържи директно на котела ,оня възвратен клапан на изхода на котела го сложи доло пред помпа малък кръг ,помпата за бойлера я сложи на топлата вода ,по същия начин сложи и помпа към радиаторите ,ще се наложи да пълниш инсталацията преди и след термовентила :wink: .
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Съвет за изграждане на локално парно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: