Най - вълнуващия въпрос зимно време.
georgi82 - специалист
От сайта който е приложил kiss9402 и от приложените изчисления там(предварително ги бях проверил преди да пиша)разбирам следното:
на кв.м. се полагат между 150и 210 вата
пример: имам хол 24 кв.м. и сметката е следната:
при мощност 167 в на кв.м (нещо средно дори малко завишено с оглед на саществуващата и предстоящата изолация)
панелен радиатор 3996 W / 10.6 l вода /размери 600x1800/цена 205 лв
алуминиев радиатор 4000 W (21глидера x 187W) / 8,4 l вода / размер 600 мм /цена 375 лв

с което достигам до извода че обема на водата в панелния и алуминиевия не е огромна а е приблизително равна а разликата в цената е 85% но тука възникава едно но...

4kW панелни отговарят ли на 4kW алуминиеви(защото според мен 4 kW са си 4 kW ако ще да са и от локум)
filmatoplo - майстор
В Германия 80-90 % радиаторите са панелни , ха сега де -те ли са прости.
georgi82 - специалист
Едва ли точно германците са прости аз също спред изчетеното и изписаното се насочвам към панелните още повече че има течност която при добавяне в системата ги предпазва от корозия,но за загретите литри определено съм за че колкото по малко се грее толкова КПД-то е по голямо включително и сега съм във въпросния хол и седя до един огромен чугунен радиатор с 20 ребра по 2,6 литра всяко и едва ли с тие над 50 кила вода достигам мощност колкото с панелен или алуминиев с 10 литра вода, а колко гориво трябва да се загрее 50 л вода в сравнение с 10 л защото за мен е важно и изразходваното гориво с цел икономия разбира се иначе инвестицията се обезсмисля.
LazarGanev - "Велик майстор"
При родителите ми има стоманени радиатори на 30 години, които не мръднали, а днешните имат по-добра антикорозионна обработка. От друга страна съм отварял цепил алуминиев радиатор на 10 години - вътре резбата е смляна от корозия, да те е страх да стягаш, тъй както алуминият не корозирал
bobivg - специалист
Много грешни разсъждения си направил. Виж какво ти е писал Лазар и го послушай. От подмяна на радиатори гориво не се пести иначе всички щяха да си слагат вентилаторни конвектори там водата е най-малко като литраж.
georgi82 - специалист
Ми аз точно на Лазар на разсъжденията се оповавам и той обяснява че панелните радиатори са най-ефективни или поне 2 пъти по ефективни от чугунените и все пак не виждам логика в това ако грея 100 литра вода в панелни радиатори, да харча толкова гориво колкото ако грея 300-400 литра вода в чугунени, все пак тая вода се грее от гориво в моя случай въглища, и то при двойно по голяма разлика в ефективноста на двата вида радиатори в полза на панелните.Също така дава пример за издръжливостта на панелен радиатор на 30 год и за алуминиев на 10 год(които на практика били вечни).А също така съм заделил и пари и за изолация на плочата която също ще помогне предполагам, защото доколкото разбирам плочата ни пази единствено от вятъра, тъй като май май се явява като прозорец към небето.
Аз не искам да се препирам и да остроумнича а просто искам да извлека максимален ефект от всички мнения и с ваша помощ да успея да си реша проблемите.
LazarGanev - "Велик майстор"
georgi82, водата в системата се нагрява еднократно, поглъща някаква енергия и после отдава в радиаторите точно толкова, колкото са мощни радиаторите. Колкото повече вода има в системата, толкова повече енергия иска за първоначално подгряване, но тази енергия си остава във водата от системата, не се губи, а се отдава в помещенията след изгасването на котела. Просто системата с повече вода е по-инертна. Същата роля играе и буферния съд, който се слага в някои случаи. Разхода на гориво зависи от топлозагубите на помещението.
georgi82 - специалист
Мхм ми значи да насоча усилията си най-напред с топлоизолацията за да намаля загубите независимо от това колко вода подгрявам...и чак след това за евентуална смяна по системата и в такъв случай ако правилно съм разбрал котела на практика не трябва да загасва напълно за да не се налага това първоначално загряване на водата всеки ден, каквото всъщност се случва в момента.
LazarGanev - "Велик майстор"
По правилно е да се каже, че при паленето на котел с чугунени радиатори, първоначално има по-дълъг момент на подгряване на системата, което е по-некомфортно, нопри изгасване на котела има по-дълъг момент на комфорт, а при панелни или алуминиеви веднага се усеща дискомфорт, така че за системата с малко литри е по-важно да не загасва котела, отколкото за система с повече вода. При газов или пелетен котел може да се поддържа постоянен пламък и добре се комбинират със система с малка инертност, но при котел на твърдо гориво не е зле системата да е инертна.
Bobivan - специалист
Виждал съм 80 годишни чугунки нетрепнали от корозия и 15 годишни панелни разядени от корозия.... :rock: :rock: :rock:

Тема "Колеги помагайте!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: