• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
idunno - специалист
Ако е нещо до 20KW, с разводка от ППР- хилядарка, с черно - две хилядарки.Лева, не евро. :)
filmatoplo - майстор
Ясна ли :wink: , щом казваш тръби от ППР за инсталация която ще работи без помпа с температура в котела 80-90 градуса :? .
PCL82 - майстор
Горното разпределение има някои особености спрямо долното. За да се постигне оптимална циркулация трябва главната подаваща тръба от котела до тавана да е добре топлоизолирана, иначе нейното охлаждане намалява температурната разлика и действащото налягане. От друга страна охлаждането на очастъците от хоризонталната разводка в таванския етаж увеличава циркулацията, но и загубите. При някои инсталации е допускана грешката разширителният съд да се ползва като разпределител, т.е. горещата вода непрекъснато циркулира през него. Това внася големи топлинни загуби и излишно изпарение на водата. Между съда и разводката трябва да има поне 50см, за да не бяга топлата вода към него, но трябва да е предпазен от замръзване с малка циркулационна връзка със секретен вентил-настройва се да държи около 10 градуса в най-яките студове.


Горното разпределение завърта водата малко по бързо от долното, но изисква повече тръби и място за тях, има по-големи загуби (но не винаги, зависи къде минават тръбите) и е по скъпо.

Ако в мазето има достатъчно място най-евтино и икономично е с долно разпределение. Изчисленията за него също са по-прости, защото не се съобразява охлаждането на тръбите за разлика от горното (двете тръби вървят заедно и се охлаждат приблизително еднакво, което не влияе на циркулацията съществено).

С пластмасовите тръби става, но около котела сложи метални, включително и тръбите към РС. Вместо колена ползвай две дъги по 45 градуса, за да вземеш по-плавно завоите. Ползвай ъглови вентили за радиаторите, защото те имат двойно по-малко съпроивление от правите (правите имат две чупи вътре, а ъгловите само една). За критични радатори с ниско налягане ползвай сферични кранове вместо вентили.

Подбери котела да е с малко хидравлично съпротивление (голям просвет, добро обтичане) и си намери заварчик да ти направи хубав РС, не взимай готовите буклуци. С пластмасовите тръби можеш да се справиш и сам с поялник, ножица и острилки под наем, за черните има винторезки под наем, за медните се иска повече масраф.
idunno - специалист
Филме, виж има една тема за ППР където много бива защитаван, аз не се сещам да съм използвал ППР за отоплителна инсталация последните 15 години, но понеже има много фенове на ППР, човек трябва да остойностява и него , а дали ще го прави с ППР си е друга тема :).На мен не ми дреме черно, неръждавейка, бакър или някаква пластмаса - не са проблем да се заварят, запоят или залепят :)
LazarGanev - "Велик майстор"
Аз напоследък работя основно с ППР, но термосифонка не съм правил с такива тръби. Термосифонката е проста и надеждна система, но както каза PCL82 не е за прости хора. Има си особености - прецизно изчисления на мощности, диаметри и др.
1. Ако е добре изчислена може изобщо да не може да достигне 90*С, а да си работи на 70-80.
2. Котела също си има термостат и може да си поддържа зададената температура,
3. Температури от 90*С не са опасни за ППР тръбите, особено ако са качествени и стабилизирани
4. Въпреки всичко не си позволявам да препоръчвам нещо, което не съм правил. Малко излишно иновативно ми се струва изграждане на термосифонна инсталация с ППР тръби :)
idunno - специалист
Системата е елементарна- смята се за режим 80-60 градуса на подаваща и връщаща вода , хидравлично се оразмерява по най- топлинно натоварения кръг ( понякога наричан най- дългия циркулационен кръг), дали с горно или с долно разпределение - на който както му харесва.
Наклони за по-добро обезвъздушаване..и това е.
Не бих използвал ППР тръби за отопление с източник котел на твърдо гориво- просто не ми звучи професионално.Но както казах тук има много фенове на пластмасата и не трябва да се подминава с лека ръка този материал. :)
LazarGanev - "Велик майстор"
Забелязал съм, че човек не може да избяга от себе си :wink:
filmatoplo - майстор
Нещо ми се върти в акъла че котела ще е Стропува :? Гравитачни инсталации съм правил навремето от черни тръби , в последствие от мед , от ППР Стаби съм правил само помпени инсталации снабдени с много предпазни средства не допускащи високи температури .По план съм изработвал този начин -от изхода на котела 1 тръба се качва до тавана , там пак разводка и спускане по щранговете , обаче от входа на котела тръгва до тавана друга самостоятелна тръба която влиза в дъното на разширителен съд , от топлата тръба която е на тавана от тетка се качва една тръбичка която седи в най горната точка на съда.Нивото в съда се регулира от една тръба която е сигнална и слиза в мазето , над тази тръба 10 см има преливна тръба -свързана с канализация , 10 см по нагоре е топлата тръба , най отгоре на съда има тръбичка отдушник свързана с атмосферата .Системата се пълни периодично от най ниска точка в мазето .Във съда няма водна връзка между водата и топлата тръба , колегата спомена и за мини топла връзка в съда с цел не замръзване -има и такова свързване .Тръбите главни в моя случай бяха 2 цола .
isko6p - специалист
idunno написа:
Ако е нещо до 20KW, с разводка от ППР- хилядарка, с черно - две хилядарки.Лева, не евро. :)
Спряхме се 80 лв, на точка.Виждал съм инсталации с обикновено ППР и вече работи 8г. /гравитачно/ 17 точки.
filmatoplo - майстор
Още цените ли мъдриш , аз работя 40 лв радиатор,10 лв метър тръби :wink: , но Карнобат ми е далече.
  • 1
  • 2

Тема "пар.инсталации" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: