• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
live1102 - специалист
torbalan написа:
А защо при услови, че имаш нужда от 25 киловата (които сигурно са завишени) избираш по-мощен котел?

Замислял ли си се, че в по-голямата част на отоплителния сезон котела работи на минимална мощност? Какво ще правиш с топлината, която не ти е необходима? Защо ще плащаш, за да грееш околната среда?
Прав си за това, че през сезона котела на да бъде толкова натоварен, но при избор на котел 20kw няма ли да е проблем обслужването на 25kw-това система на пълна мощност? Нали все пак горелката е модулираща и може да работи на по-ниска мощност ...и ще отделя топлина, колкото е необходимо. Проблем виждам само в това, че водата, която ще се загрява в 30kw-товия котел е малко повече .
andy_forresite - майстор
Аз не съм докачлив като теб и за да отхвърля вметката за "ехидни" си коментари на мен и писалите след мен на предната страница, ще ти напиша едно-две работи.
1. Мощността на радиаторите (ония 25 kw) се обявява при температури 90/70/20. Като гледам ще взимаш г(о)рейко 30 комплект, но няма значение - максималната работна температура на всички пелетарници, които съм виждал и чел за тях, е 80°. И какво стана с твоите 25 киловата? Станаха към 22. И то ако успее да се върне 70 градуса, което повярвай ми, няма как да стане. Така че не са 22, а са под 20 киловата с работните температури на горелката и ограничението че не може да се върне толкова гореща вода - подаваме 80 пък се връщат 70 - няма начин. Отделно това е за стайна температура 20 градуса, а ти няма да се задоволиш само с 20, нали? От тук мощността на радиаторите пада още. Така, ти пишеш за 30 кв горелка и котел. Че се и сърдиш.
2. Мощността на котела и горелката от 30 kw са наистина 30. Или хайде нека са 28,7 kw, все едно щото може да изкарат и малко отгоре в някои случаи. Твоите консуматори/радиатори при 60° на водата и температура на обратната вода към 47-48°, изключвайки термоглави ако ще слагаш и термостатичния вентил към входа на котела (пак ако ще слагаш), ще отдават близо половината от обявената им мощност ~ 11,5-12 kw. За да я отдадат трябва да я вземат. Откъде? Точно така - от пелетното съоръжение. То ще прави 13 kw примерно, като към радиаторите ще отиват тези 11,5-12, а останалите ще се разсейват от тръбите, фитингите и от самия котел към околната им среда.
3. Колко да е голям и мощен котела и горелката определят не колко kw са радиаторите, а от колко kwh топлинна енергия се нуждае сградата. В твоето жилище може да се сложат и 40 kw радиатори. Тогава 40-киловатов комплект ли ще вземеш? Какво да кажат отопляващите се с кондензни газови котли и термопомпи, които съзнателно и целенасочено инсталират огромни радиаторни мощности, да не би като сложат 40 kw радиатори и котлите и термопомпите да са им по 40 киловата. Не, те са по 14, 17 ... 24 kw, не повече. Просто радиаторът е средството, което пренася произведената топлина от котела да стаята, в която е.
В заключение, една горелка 20 kw за 24 часа на max може да изгори 100 кг пелети. В пари това прави около 36 лева на ден за дървесни пелети и около 20 лева за слънчогледови. Ако с 36 лева или 20 лева не може да се стоплиш, значи работата въобще не е за пелетно отопление. Но аз те разбирам и знам че твоят дом не може да поеме толкова енергия за постигане на топлинен ... тази НЕлюбима за мен дума ... комфорт.
crez - майстор
Миии.... на мен схемата изглежда доста прилична...само липсва (нещото което ще включва и изключва помпата) трипътен вентил или термо реле :? Байпаса както си го начертал е кран,а там се слага клапа(мигалка)
andy_forresite - майстор
Трипътния андикондензен вентил трябва да се монтира между разширителния съд и сочещия нагоре и надолу на схемата щранг за връщаща вода. Отгоре правиш отклонение от горещия идващ от котела щранг посредством тройник (известен още като "тетка"). Готово, имаш вентил. Хайде монтирайте и останалото :)
Помпата ще се управлява от вградения в управлението на горелката диференциален термостат.
live1102 - специалист
andy_forresite написа:
Аз не съм докачлив като теб и за да отхвърля вметката за "ехидни" си коментари на мен и писалите след мен на предната страница, ще ти напиша едно-две работи.
1. Мощността на радиаторите (ония 25 kw) се обявява при температури 90/70/20. Като гледам ще взимаш г(о)рейко 30 комплект, но няма значение - максималната работна температура на всички пелетарници, които съм виждал и чел за тях, е 80°. И какво стана с твоите 25 киловата? Станаха към 22. И то ако успее да се върне 70 градуса, което повярвай ми, няма как да стане. Така че не са 22, а са под 20 киловата с работните температури на горелката и ограничението че не може да се върне толкова гореща вода - подаваме 80 пък се връщат 70 - няма начин. Отделно това е за стайна температура 20 градуса, а ти няма да се задоволиш само с 20, нали? От тук мощността на радиаторите пада още. Така, ти пишеш за 30 кв горелка и котел. Че се и сърдиш.
2. Мощността на котела и горелката от 30 kw са наистина 30. Или хайде нека са 28,7 kw, все едно щото може да изкарат и малко отгоре в някои случаи. Твоите консуматори/радиатори при 60° на водата и температура на обратната вода към 47-48°, изключвайки термоглави ако ще слагаш и термостатичния вентил към входа на котела (пак ако ще слагаш), ще отдават близо половината от обявената им мощност ~ 11,5-12 kw. За да я отдадат трябва да я вземат. Откъде? Точно така - от пелетното съоръжение. То ще прави 13 kw примерно, като към радиаторите ще отиват тези 11,5-12, а останалите ще се разсейват от тръбите, фитингите и от самия котел към околната им среда.
3. Колко да е голям и мощен котела и горелката определят не колко kw са радиаторите, а от колко kwh топлинна енергия се нуждае сградата. В твоето жилище може да се сложат и 40 kw радиатори. Тогава 40-киловатов комплект ли ще вземеш? Какво да кажат отопляващите се с кондензни газови котли и термопомпи, които съзнателно и целенасочено инсталират огромни радиаторни мощности, да не би като сложат 40 kw радиатори и котлите и термопомпите да са им по 40 киловата. Не, те са по 14, 17 ... 24 kw, не повече. Просто радиаторът е средството, което пренася произведената топлина от котела да стаята, в която е.
В заключение, една горелка 20 kw за 24 часа на max може да изгори 100 кг пелети. В пари това прави около 36 лева на ден за дървесни пелети и около 20 лева за слънчогледови. Ако с 36 лева или 20 лева не може да се стоплиш, значи работата въобще не е за пелетно отопление. Но аз те разбирам и знам че твоят дом не може да поеме толкова енергия за постигане на топлинен ... тази НЕлюбима за мен дума ... комфорт.
Благодаря за мнението ти. Иначе "ехидни" със сигурност не се отнася за твоя пост по-горе.
speka_rs - майстор
Колега разкажи малко повече за тази къща, къде, колко и каква изолация има? Ако искаш наистина съвети, ако ли не пожелавам успех със начинанието, ама след това да няма ама гори ми много пелети помагайте.
live1102 - специалист
andy_forresite написа:
Трипътния андикондензен вентил трябва да се монтира между разширителния съд и сочещия нагоре и надолу на схемата щранг за връщаща вода. Отгоре правиш отклонение от горещия идващ от котела щранг посредством тройник (известен още като "тетка"). Готово, имаш вентил. Хайде монтирайте и останалото :)
Помпата ще се управлява от вградения в управлението на горелката диференциален термостат.
Питане - трипътния вентил не трябва ли да е на изхода на котела /на топлата вода/ и да отваря когато температурата на водата стигне над определена граница?
Корекция на схемата със трипътен вентил и възвратен клапан на байпаса.

Прикачен файл

home %281%29-Model.jpg
home %281%29-Model.jpg (91.84 KиБ) Видяна 1703 пъти
crez - майстор
Слага се тук: Същото като малкия и големия кръг при колата. Върти в малкия(котела) за да не прави налеп(конденз) и при достигане на определената тем. отваря големия(към консуматорите)
Прикачен файл:
home (1)-Model.jpg
home (1)-Model.jpg (94.43 KиБ) Видяна 1701 пъти
torbalan - Дървен философ
andy_forresite написа:
.... И то ако успее да се върне 70 градуса, което повярвай ми, няма как да стане. Така че не са 22, а са под 20 киловата с работните температури на горелката и ограничението че не може да се върне толкова гореща вода - подаваме 80 пък се връщат 70 - няма начин....
За мощността е важна температурната разлика.
Ако подаваш 80 пак може да изкараш 25 киловата, но връщащата трябва да е по-ниска, а не по-висока.

А отделно си мисля, че мощността я даваха при 70/50/20. 90/70 мисля, че трябваше да бъде водата от отоплителната централа.

Тук пък са я дали при температурна разлика 60 градуса...

Тези пък са дали при 50 и 60 градуса...
vrangelov - специалист
live1102 написа:
...
Благодаря за мнението ти. Иначе "ехидни" със сигурност не се отнася за твоя пост по-горе.
За мен се отнася. Приеми го както искаш. Можех да ти кажа, че не ти е добра схемата, но на нея има почект на някой "разбиращ".
Форумът е да се обсъди това-онова, никъде не пише, че е за правилни съвети. На мен не ми харесва. Може и да греша, но това си е мое право. Направи го, както ще ти хареса на теб.

Успех
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Съвет за изграждане на локално парно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: