• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
2v6 - майстор
AntonBM написа:
Ами то е въпрос на желание, да постигнем общ език...
Аз не си ги измислям КПД-тата. Гледам какво дават производителите. Виж и ти, че има такива камини:

Камини с КПД по-високо от 70%:
http://www.artpro.bg/bg/product/THERMO_610.234.html
http://marmiitaliani.hit.bg/na_darva-vo ... Kamini.htm
http://www.lakal-bg.com/products/?lang=bg&ctg=23&id=150
http://kaminirinkov.com/

Камини с КПД по-високо от 85%:
http://www.pestimenergia.bg/shop/produc ... irina.html - малко несериозно пишат, че КПД-то е над 85, но не казват колко точно.
http://big.bg/modules/news03/article.php?storyid=13677 – подобна, на горната, тук дават КПД от 85 до 95%.

Признавам, че малко се изхвърлих с тези 85% КПД на стандартна камина с риза, но аз съм писал по-ниско от 85%. В първия от линковете дават камина с водна риза с КПД 79% по-близо е до моята стойност. Средното КПД на камините с водна риза е някъде към 73-75% - като това е за тези, които изобщо дават някакви стойности за КПД. Предполагам, че производителите на камини с КПД под 70% не дават стойността на КПД-то, за да не се шокират хората от ниската им ефективност.
Който иска нека вярва на тези стойности :wink: Все още в България не е подсъдно да се прави невярна реклама :idea:

На моя котел му даваха 84% КПД. Това при положение че има фино регулиране на първичен и вторичен въздух, принудително подаване на въздуха с вентилатор, температура на горене над 1000 градуса :!:

Според теб могат ли да се случат подобни условия в камина :?:

Изображение

В случая meto79 не се оплаква от слаба камина :!: Напротив - казва, че в стаята с камината става много горещо и затова не я разпалва повече :idea: КПД-то му е най-малкия проблем.

Ти беше дал една хубава формула за КПД-то:
Изображение

При камините q5 не е загуба. Това е топлината отделяна в помещението с камината :idea:
Каква част от загубите се пада на q2? Как зависи големината на q2 от температурата на водната риза?
AntonBM - специалист
2v6, бях пуснал и една типична крива за изменението на КПД в зависимост от натоварването. Смятам, че КПД-тата е възможно да са реални, но да се постигат максималните стойности е частен случай от режимите на работа на котлите (и камините). По-често те работят в по-лек или по-натоварен режим от номиналния и в следствие на това КПД-то е по-ниско.
По въпроса за формулата за обратния баланс – за q5 си прав. За q2 – ризата влияе по-скоро положително на този фактор, понеже смъква малко тази температура, а това се отразява положително на КПД-то. Все пак ризата влияе и на q3 и q4 – химическото и механичното недоизгаряне.
Вчера, докато ти правих справката с КПД-тата на камините видях и доста стойности за КПД на камини без водна риза. Те по принцип са с около 5% (средно) по-високи от тези на камините с ризи, като трябва да се вземе в предвид че КПД-тата са при оптимални условия (номинално натоварване). Смятам, че влиянието на водната риза се описва много точно от тази разлика.
2v6 - майстор
AntonBM написа:
...По мой съвет, човека вдигна температурата на горивната камера и приложи графика на новото горене. Тя изглежда много по-добре от предишната, но това може и да е субективно... не е ясно колко дърва е слагал в 2-та случая (туй забравих да го попитам).
Какво ще кажеш за последната графика, след като е свалил температурата на горивната камера :?:
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 566#193566

Изображение
Jacket - специалист
Само да направя няколко уточнения към графиките...
1. Гледайте времевия интервал отдолу, графиките са с различен timespan, понеже програмата не изхвърля записи по-стари от x часа, ами трупа в една графика колкото може, това ще го оправя по-натам като не ме мързи толкова :)
2. Това съм го написал няколко пъти в моята тема, но все пак и тук. Датчика, който подава данните за тази графика е монтиран на входа на топлия колектор, т.е. неговите показания са верни само при работеща помпа. Реално пика, който се вижда при включванията на помпата е температурата, която е била по това време в ризата + около 4-5 градуса (защото датчика е външен на тръбата, а не контактува директно с водата).

Наистина е малко субективно да се сравнява по графиките, защото всеки път разпалването ми се получава различно, но със стария термостат винаги страдах от замиране на огъня след включване на помпата, дори да включи при 80 градуса, явно защото много бързо тръбите се охлаждаха до около 25 градуса и помпата повече не изключваше (по принуда датчика беше монтиран на лошо място, което загряваше и изстиваше много бавно, вижда се в другата тема). Последната графика е от новия термостат и се вижда колко по-чувствителен е той. Включил е на около 35 градуса (на толкова е настроен), но след това веднага пак е изключил и така не е изстудил напълно тръбите. След около 10-тина минути отново е включил отново и от там вече температурата е почти само нагоре.
При това палене не усетих и неприятния ефект на замиране на огъня. Ако и тази вечер се разпали добре, значи не е съвпадение :)
AntonBM - специалист
Това, което мога да кажа за тази графика е, че затоплянето на водната риза е почти линейно и нарастващо. Няма задържането и обратният наклон, който се получаваше при ранното включване и следващо не-изключване на помпата при спадане на температурата на ризата (по-ранните диаграми). Мисля, че все пак Jacket е настроил включването на помпата при много ниска температура 35°. Ако я вдигне до по-висока стойност кривата ще стане още по-стръмна. Т.е. при едни и същи дърва в камерата ще се постига по-висока температура – или казано с други думи по-интензивен режим на горене. Друг е въпроса дали на него му трябва в момента такъв режим...
Jacket - специалист
Проблема е че хистерезиса на новия датчик е само -3 градуса и ако го настроя да включва на 50 градуса ще ми спира помпата доста рано (на 47 градуса) през нощта.
AntonBM - специалист
Jacket, за този термостат не съм сигурен, но за диференциалните знам, че има реостат или тример на дъното на платката, с който може да се променя хистерезиса. Все пак аз съм ти писал, че не е голям проблем това, че помпата ти ще спре на 47°. Ако има още дърва или въглени те ще загреят водната риза и тя пак ще се пусне за кратко. Ако в камерата няма въглени или дърва нищо не печелиш от това, че се върти водата... водното съдържание на ризата е много малко. Енергията, която е натрупана в тази вода е пренебрежимо ниска.
2v6 - майстор
Jacket написа:
Проблема е че хистерезиса на новия датчик е само -3 градуса и ако го настроя да включва на 50 градуса ще ми спира помпата доста рано (на 47 градуса) през нощта.
Тук съм съгласен с AntonBM. Разлика в спирането и тръгването няма да усетиш, ако увеличиш температурата.
Датчик залепен външно мери горе-долу добре. Омотаваш го хубаво заедно с тръбата с алуминиево фолио и отгоре изолация. Няма да даде повече от градус грешка :idea:
Ако искаш помпата да спира и тръгва през по-дълги интервали може да намалиш скоростта :idea:
Jacket - специалист
Довечера ще вдигна температурата на включване да видим. Забелязах че дори и тази нощ, след като е изключила, помпата се е включвала още два пъти през около 15 минути, а със сигурност тогава е имало само жар.
Няма накъде да я намалявам повече, тя работи на по-слабата скорост.
А иначе датчика съм го прикрепил с метална ВиК скоба за тръбата като целия е намазан добре с термопаста (за процесори), мисля че отчита доста точно и бързо, като го сравнявам с един IR термометър.
filmatoplo - майстор
Има едни термостати 30-90 градуса които са менте , аз ползвам едни сиви квадратни с черно копче с цифри и метална пружинеста тел за прикрепяне към пръба . За парно се свързват Р1 и 2 .
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Тема "ПОМОГНЕТЕ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: