• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
dimitarg - специалист
Хистерезиса е по подразбиране 1 градус, разликата е също по подразбиране - 5 градуса, тръбите съм ги изолирал заедно (двете в една голяма пореста гума 6мм), защото са в кабелни канали и няма как да събера отделно изолацията.
todortv - майстор
За колко време достига тези 80гр?
Пробвай външният датчик да монтираш на изходящата тръба, непосредствено до колектора.
Тези 5 гр, според мен са малко и на практика помпата почти не спира или ако спре паузата е малка....
Хубаво е диф. разлика да може да се настройва за зимна и лятна експлоатация.
lov - майстор
zmiori написа:
Моето мнение се припокрива с това на "Тодор". Колкото по дълъг "пътя" толкова по-голяма разликата. Колкото и добре да е изолиран все има загуби който "цакат" малкото "дТ".

Аз имам повече от 15м само на единия щранг. Пробвах най различни настроики на Δt° но така и не можах да разбера в кой режим имам по добър вариант на енергодобив. И на края минах на другия вариант който принципно важи за повечето елекроуреди при налагащи се чести включвания. 1/3 работа и 2/3 почивка но това важи при максимално слънцегреене. При мен това се получава когато е някъде Δt° 9-11°С°. При малко слънце почивката може и да е часове но това е нормално.
Щото ми беше в главата темата и като минавах покрай контролера му хвърлях по едно око преди обяд. И значи малко съм поизлъгал преди. Последното високо показания което видях при включена помпа беше 92°С°
todortv - майстор
lov написа:
.... 1/3 работа и 2/3 почивка но това важи при максимално слънцегреене. При мен това се получава когато е някъде Δt° 9-11°С°. При малко слънце почивката може и да е часове но това е нормално.
Затова трябва да има възможност за настройване на разликата, зимата по-малка, лятото по-голяма.
syncho - майстор
dimitarg 5С е малко в твоя случай. Направи го на 10С и виж как ще се държи. Доста ти е дълъг пътя и тези 6мм по мое лично мнение са ти малко като изолация и имаш не малки загуби по дългия път.
lov - майстор
todortv написа:
Затова трябва да има възможност за настройване на разликата, зимата по-малка, лятото по-голяма.
Е да де ама аз съм с наклони за работа в точно този период зимата. И тогава нещата пак се натъманяват от само себе си и не пипам нищо.
kuuuuuul - майстор
При дълъг тръбен път прекъсванията според мен са нежелателни,защото така се увеличават загубите,още повече при гофрираната неръждавейка която има доста големи загуби.Със скоростите на помпата също може до някъде да се регулира тем. на топлоносителя.На коя скорост е помпата?До тези изводи стигнах след наблюдението на моите панели и разликата ми е 3-5гр. но всеки случай си е различен и трябва да се експериментира.
lov - майстор
Съпоставяйки обема на трасето и това на панелите и серпентината разликата е доста голяма. Та точно при късите включвания би трябвало да е по добре.Колкото по-голяма циркулация имаме толкова по големи загуби по трасето. Едно е за много кратко време да вкараш течността от панела в серпентината и от серпентината в панела.. Просто им разменяш местата. Варианта постоянно по трасето да циркулира течност с висока температура ми се вижда глупаво.
Поне моята логика е такава. Ако бъркам някъде кажете.
alsted - майстор
lov написа:
... Та точно при късите включвания би трябвало да е по добре.Колкото по-голяма циркулация имаме толкова по големи загуби по трасето.
+1. Реално във всички случаи имаме някакво топлоотдаване на тръбите. Парното ми е изградено гравитачно, но имам и помпа. При включена помпа топлоотдаването е осезаемо по-интензивно. Мисля, че нещата са идентични в случай, че не отчитаме топлозагуби от самия колектор (приемаме ги за пренебрежимо малки).
dimitarg - специалист
Днес системата работи с 3 градуса хистерезис (беше 0,5) и 10 градуса диф. разлика (беше 5), помпата от 1 на 3та скорост и разлика -няма (бойлер 34 градуса). Изключих помпата на обяд за 30мин. и температурата на колектора стана от 39 на 76 градуса, но нямах повече време да чакам. След включването на помпата, за около 3мин. падна под 40. Или колектора не работи, или вертикалното положение, вместо да е 9 градуса ъгъл (за месец юни (юли 14...)) сваля КПДто до под 10%.
Последна промяна от dimitarg на ср юни 19, 2013 1:41 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Тема "Въпрос за вакумен слънчев колектор за балкон" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: