• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 136
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ivanovbg - майстор
Лазаре бойлерите спокойно могат да работят в паралел със серпентините си и не се ограничават с броя им. Като пример мога да ти дам връзването на газов изпарител в паралел на парното на колата.

Колкото за дрейн бак системите, за мен са по добри. Те спокойно могат да бъдат претоварвани в горещото лято- тоест повече панели на бойлер, като с това се подсигуряваме с достатъчно топла вода в студените месеци. Да не говорим за сигурността. Липсата на ток по обят в горещ летен ден/дни ... Ще кажеш ЮПС, но дали ще изкара няколко дни?
LazarGanev - "Велик майстор"
Калине, ти говориш за 1000лв материали без труд и бойлер, аз съм изпълнявал система под налягане за 1200лв с включени труд и бойлер - а сега де, кое е по-евтино :) ? Не казвам, че така работя - да не стане грешка :wink: . За прословутото прегряване - досега ЮПС за соларна система не съм продавал, ако има клиента от котела - може да го включим. Системата под налягане не се страхува от прегряване (поне моите, пък и всички, които се правят по учебник) - какво ще и стане? Дори и да спре тока единствения проблем може да е, че бойлерът може да остане незагрят този ден, но пък си има алтернативно подгряване. Но все пак сме в 21 век и тока не спира както при Бая ти Тоша. Ако се случва често могат да се мислят варианти, но на мен не ми се е случвало такъв обект, където тока да спира всеки ден по обяд. Да попитам и аз нещо - повечето контролери имат забрана за включване на помпата над 110 или 120 градуса в панела. Какво става ако по обяд бойлерът е бил загрят, помпата не работи, в панела е 150*С, жена ти влиза и източва бойлера, но помпата не тръгва и бойлера остава студен. За тебе остава само да псуваш и да включиш ел.нагревателя. Това е много по-реална и възможна ситуация от спирането на тока по обяд при студен бойлер. Така че в тази ситуация дрейн-бек системата е по-неефективна :) .
ivanovbg написа:
Колкото за дрейн бак системите, за мен са по добри. Те спокойно могат да бъдат претоварвани в горещото лято- тоест повече панели на бойлер, като с това се подсигуряваме с достатъчно топла вода в студените месеци. Да не говорим за сигурността. Липсата на ток по обят в горещ летен ден/дни ... Ще кажеш ЮПС, но дали ще изкара няколко дни?
Спорен е въпроса кое е по-евтино - да вложиш излишни пари в панели,които е съмнително каква работа ще свършат в облачните и мъгливи дни или просто в такива дни да си дозагрееш бойлера на ток :)
Последна промяна от LazarGanev на ср дек 31, 2014 11:25 am, променено общо 1 път.
ivanovbg - майстор
Ако правилно те разбирам, системата под налягане не може да кипне водата в панела без циркулация ли?
Andri01 - майстор
И аз да се обадя от "коневръза" : 3-та година съм с DB система и съм нямал проблеми / изключвам проблема с единия бойлер,който смених/. Въпреки ,че е абсолютно "направи сам"- като схема и конфигурация. С два бойлера е,тъй като е обобщена със системата за БГВ от камината.
LazarGanev - "Велик майстор"
При налягане 3.5 бара течността в панела кипи при 130*С. Трябва токът да спре точно в най-горещия ден и точно по обяд и то задълго, за да може температурата в панела да се вдигне до толкова. Дори и това да се случи - в панела има 1-2 литра течност, които се изпаряват и този обем се поема от разширителния съд, в панела остават само прегряти пари, без течност. Това състояние се нарича СТАГНАЦИЯ на соларната система и продължава и след идването на тока, докато температурата в панела спадне под 120*С и се включи помпата, след което всичко си продължава по старому, сякаш нищо не е било. Може да има изгубени часове за слънцедобив, това е.
Не отричам дрейн бек системите, напротив - под слънцето има място за всичко, което работи правилно. Просто исках да внеса малко разяснения и да разсея някои заблуди :wink:
komstiza - специалист
Може да я кипне при липса на циркулация,но при по-висока температура.Случвало ми се е при липса на резервно захранване.
Имам затворена система от 7 години вече,с неръждавейа бойлер и медни тръби.
Единствената поддръжка досега ми е смяна на антифриза веднъж и проверка налягането в разширителя.
Свързана е към UPS-а към който съм свързал и помпата на отоплителна инсталация,като е с диференциален термостат на Интел-Поморие/ама от първите им модели,защото в последно време новите им дават дефекти/.Този термостат не осигурява защита от прегряване на бойлера,но това съм го решил по друг мой си начин.
Имам доста изградени такива системи,които досега не са ми създавали проблеми.

За дрейн бек не мога да кажа нищо,защото не съм правил.
naskov - майстор
ivanovbg написа:
Ако правилно те разбирам, системата под налягане не може да кипне водата в панела без циркулация ли?
По принцип кипва, но когато налягането е 3бара при студен колектор, кипването става над 130*С. За повечето български колектори тези 130*С са недостижими и те не завират. При Висман без проблеми съм наблюдавал 168*С, което значи пара в колектора. Налягането тогава вече е около 5бара, но нищо повече не се случва. След изтиване парата кондензира и системата си тръгва без проблеми. UPSа е нужен дотолкова, колкото да продължи загряването на бойлера, а не за да се спасява системата.
ivanovbg - майстор
Тогава няма толкова значение дали е ДБ или под налягане. И в двата случая когато до обяд е загрял бойлера циркулацията спира. В двата случай вдига над 110 и не включва помпата докато не изстине :wink: Има само плюсове ДБ, че не вдига налягането(може да се използват по тънки тръби и че понеже системата е без вода много по бързо и пада температурата под 110С. Едно малко облаче стига за да изстине :wink:
Пък и повечето топлата вода трябва най вече вечер и сутрин, евентуално в почивните дни е по равномерно потреблението през деня.
LazarGanev - "Велик майстор"
Ако са с метални тръби дебелината няма значение, всички издържат налягането.
Единствената разлика между двете системи е, че дрейн бек системата иска по-мощна и скъпа помпа :wink: . Една добре оразмерена система под налягане обикновено не спира, циркулация винаги има пак казах - ако се прави както трябва и се ползва контролер, който има функции за охлаждане на колектора.
Andri01 - майстор
GRUNDFOSS 26-4 монтирана на около 2м. под колектора / в каратавана/. Не е от мощните помпи! По скоро зависи къде е монтиран допълнителният съд. Ако е близо под СК,няма нужда от мощна помпа!
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 136

Тема "Помощ при избор на вид слънчев колектор ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: