Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Zoro5 - специалист
toshko007 написа:
..Варианта с ТП вода вода става според мен много дебело защото ще имам
консумация на още помпи, като добавим и консум на конвекторите и още нещо.. то става май не целесъобразно.
Ако имаш вода наплитко (4-5 м) и с достатъчен дебит, вода-вода е най-добрия вариант - работи стабилно при всякакви външни температури и е много по-икономична. При такива дълбочини помпите не са голям консуматор.
Мощността ти е по 5квт за жилище (общо 10квт) , би трябвало да стигнат до -15оЦ. Ако правиш ТП въздух-вода може да сложиш две по-малки ТП, за всяко жилище по една (18-ка или 24-ка) ,защото ще работят в различни режими (подово и конвектори). Евентуално може да оставиш вариант да ги събереш по вода , за работа в тандем, ако се наложи.
Водата в системата и в телата няма голямо значение. За подовото не е нужен буфер (пода е много инертен), но за конвекторите е добре да има. Цирк.помпи може да са съвсем обикновени - няма нищо специално в твоя случай.
Бойлера е малко по-сложна тема при ТП. Принципно е възможно, но трябва да се говори конкретно с проектанта/търговеца на ТП за вариантите. Може да се окаже ,че да се сложи отделна ТП само за БГВ е по-изгодно (например преправен он/офф климатик) , отколкото да се мъчиш да го комбинираш с отоплението. При комбиниране се усложнява системата и управлението й.
Благодаря за съветите, Зоро5. Взима да ми се избистря реално картинката с възможностите. Но като гледам имам две три важни стъпки за изясняване и за да си подобря положението на опция отопление. Инъче ситуацията е сл/:
Мерих дебита със сегашната помпа троянка 3/4 вързана към Цол и четвърт тръбата на сондата/ която е долу със клапа дето не държи и изпуска бързо и ще трябва да я сменим всичко тва лято че е много ръждясала тръба като я гледам и 40 години не пипано нищо според Баща ми / и 370 W e помпата и вади за 1мин.= 55 L от благинката. Само за 2 мин. препълни бидона от 100 литра пущината :lol: Значи имам дебит не по-малко от 3,3 куб.м на час което е супер. А температурата на водата е точно 16 гр. премерено след като източих повече от 300литра при външна темп. = 0 гр. сутринта.
От пробите които направих също и с цедка за около ~ 100L. се събират едни песъчинки които отделих и снимах. Малко притеснително ми се струва като се замисля, че вече при постоянна работа тва количество дето се отделя ще е доста в последствие и ще трябват хубави филтри удобни за профилактика.. Четох в някъв сайт за ТП че те предлагат специални ТО дето не се запушвал.
Не знам как ще е проектиран вътре да не се запушват ламелите ма нямам вяра на такива за сега и не съм и запознат още. Тва са подробностите. Сега по същество:

1. Тоя дебит от 3,3 ясно че ми стига и за две ТП за моята мощност от порядъка на 10-12 кв. общо.
2. Обаче след мерене и умуване, сега като се постопли викам приятел :partyman: и дигаме всичкият паркет и навивам тръбите за подово и на долната къща. Ще има малко хамалогия, преправяне на 3 врати само, майната му. Един път се прави е**л съм го #-o
Така всичко на едно 120 квадрата инертен Ниско темп. кръг. 10 бр. една или две ТП. Може би това е оптимален вариант само на подово. И Пускам 4 тръби, две малки за конденза и гофре за кабеляци в горната къща за 2 тела конвектори лятото за охлаждане по коридорите. Гъзария баси :) Зависи дали ще избера направи сам или не и според сиитуацията... са и финансите ми до 12 000лв. макс.
До тук с ремонтите и обновяването на всякъде. Остават проблемите със конфигурацията на източника или източниците на топлина... за сега ме интересуват само Вариантите за вода/ земя- вода
3. Трябва ми начин да разбера дали дебита ми е неограничен от тая сонда. колко пада нивото.. Ма няма къде да върви толкова вода :? няма канализация поне само за пробата.
4. Дали дебита ще може да се поема от другата сонда ако е само една, как се правят тия сонди за поемането на водата обратно, имали някви особености или са си същите?... дълбочини препоръки и.т... Ще ми трябва някой хидрогеолог, пък и мястото в двора не е много и имам около/ 240кв.м 40х6 / не застроена площ. Не знам дали ще се хвърлям във филма напправи сам, ма едно е сигурно - филма ше е голям във всички случай :rolleyes:
5. Вариант Б- сондата със Серпентина или да се закопава хоризонтална в двора на 2, 3 метра...
п.с. само за инфо и проба в момента съм пробил дупка 2 метра със ръчна бургия и измервам ква е Темп. на почвата докато има още студени дни и нощи. при / Т-външ.= 5гр., Т-почва= 8,2гр. / Твънш.= 0гр., Тпочва = 7,8гр./ за сега, а почвата е много влажна и тва може би оказва влияние.
6. Вариант Ц - заравяне на тръбния път на кл. тяло в земята.
7. Като се изясни положението с тия сонди и какво може да се направи, ще пиша и ще се консултирам конкретно за ТП и,т... На тоя етап докато не се стопли времето няма мърдане :lol:
п.с.
ааа инъче тука в Калояново се оказва, че няма двор дето да няма сонда или кладенц и дълбочините са между 8 и 10 метра уж :roll:
ако беше на 4 - 5 метра и 10 сонди ще изкопаме за нула време :lol:

Прикачен файл

20170203123244-1.jpg

Прикачен файл

20170203122917-1.jpg
Zoro5 - специалист
Заровените в земята тръби просто ги забрави! Не са за твоето положение, в смисъл ,че имаш "по-луксозни" ресурси.
След като имаш вода, ТП В/В ще ти е най-изгодна. Но дори и да нямаш вода, при условие ,че си добре изолиран и с подово, ТП въздух/вода също ще се справи без проблем, още повече ,че района ви е с по-мек климат. Дали ще са една или две ТП зависи от цената ,а и от това как мислиш да ползваш двете половини - дали общо или като отделни жилища. Когато са две, ще се ползват по-малки агрегати, но пък двойно повече части и ще струва по-скъпо, но ще има един вид резервиране.
Относно водата - тест не се прави с бидони. :) Трябва да настроиш помпата да вади поне 1м3/час и така нонстоп 72часа. През това време следиш нивото в кладенеца - ако вземе, че свърши водата ,спираш помпата и засичаш за колко време се пълни обема. Попивния сондаж би трябвало да е същия като качество като смукателния, само че да е колкото се може по-отдалечен, над 15-20метра. Предполагам, че имате непрекъснат водоносен слой навсякъде под вас, така че дупчи където ти е най-удобно, а не където ти каже багетиста.
Относно охлаждането - един климатик 9-ка монтиран в коридор, е достатъчен да охлади всички помещения с отворени врати към този коридор (казвам ти го като вариант). Климатиците (както и ТП Вх/В), които основно ще охлаждат е добре да се монтират на северна фасада, а тези за отопление - на южна.
boqnkov - специалист
Какво ви е мнението за фибри в замазката? Бях до една фирма за замазки и ми казаха, че са правили доста замазки с подово и се слага само пластификатор,защото за замазката е важно да е еластична, което е в противоречие с фибрите. Освен това ме посъветваха и да я направя с някаква по - течна замазка за да има по - голяма контактна площ на замазка с тръби. Всичко звучи много логично. Не става дума за пари защото фибрите не са скъпи, а за по - правилното решение. Настилката ще е гранитогрес, ако е от значение.
olelemaiko - специалист
boqnkov написа:
,защото за замазката е важно да е еластична, което е в противоречие с фибрите .

Не е в противоречие.За замазката е важно , да е с добра консистенция , без да се прекалява с водата.Прекаляването с вода , води до влошаване на якостните и качества. А фибрите се добавят точно с цел , да се повишат якостните и качества.Пластификатора повишава нейната гъвкавост , с цел лесно запълване на трудно достъпни места.По добре се намества около тръбите. Но това качество , е само докато НЕ Е СТЕГНАЛА.
Даже вече се практикува полагането на фибростъклена мрежа след замазката.
mindless - специалист
boqnkov написа:
Освен това ме посъветваха и да я направя с някаква по - течна замазка за да има по - голяма контактна площ на замазка с тръби.
Надявам се са имали предвид анхидридна замазка, която по същество е течна, а не циментова замазка с повечко вода :)
На първата няма да ти хареса цената, а второто е груба грешка.

Целта на фибрите е да се намали напукването на замазката при съхнене, както и при топлинните рашрирения и като цяло повишава еластичноста на замазката като изсъхне. Пластификатора има за цел да намали необходимото количество вода и да направи замазката по-еластична при полагането, а с намаленото количество вода, спомага за съхненето и отново за по-малката поява на пукнатини.

За якост като добавка се използва армираща мрежа, тя има за цел да разпределя евентуалните товари.
boqnkov - специалист
Ето това ми предлагат:
http://www.mapei.com/BG-BG/%D0%9F%D1%80 ... CEM-PRONTO
Надявам се да не е реклама.
mindless - специалист
Тази замазка, не ми се струва да е "по-течна" идеята ѝ е да съхне бързо и на торба се добавя само 1,7 л вода. Явно става за подово и има някакви добавки в нея, но не мисля, че е икономически обосновано решение.

Грубо една торба ще отива на 1см дебелина на замазката. При търсена дебелина от 6-7см, това са си грубо 6 торби на м². Без да съм проверявал колко струва съм убеден, че е минимум 15лв на торба т.е. само материала за замазка ще ти излезе 90лв/м². Освен ако не се чудиш как да си пръснеш парите, не виждам причина да се ползва.

Ако изобщо такива пари ти хрумва да ги даваш, аз бих заложил на анхидридна замазка, тя ще ти излезе поне 2 пъти по-евтино, а пак е скъпа :)
boqnkov - специалист
Благодаря за отговорите. Май ще действам с обикновена и с фибри и пластификатор в нея. Съвет за марка пластификатор и фибри?
olelemaiko - специалист
Колко квадрата замазка ще се прави.

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: