Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Andri01 - майстор
А ако е направена така,че да се върти един и същ въздух,както при затворените системи? Или в тях няма въздух? :? С неръждаема серпентина този въпрос е решен!
П.С.: Лично съм описвал тука случай на серпентина "Теси"-абсолютен боклук-окалина и ръжда! гаранционно върнат!!!
В затворената, от къде въздух? Аз знам за въздух в мембраната и малкото при първото пълнене, който се отделя, през обезвъздушителят.
LazarGanev - "Велик майстор"
О, да с неръждаем бойлер с неръждаема серпентина няма проблеми с ръждата, съгласен съм. Но пък цената къде отива? Нали уж най-голямото предимство на ДБ системата щеше да е цената :cool: ? А иначе черните серпентини всичките са от една и съща стомана, независимо от марката на бойлера :wink:
В затворената система няма въздух, разбира се
plam 12 - помощник
И така ...значи карам до като се пробие и после да му мисля а течността да не я сменям с нова. Но нали пропиленгликола е мазен и въпреки въздуха той смазва тръбата и не би трябвало до има корозия. И друго питане ако може защо втората серпентина която е към парното водата не е черна .Даже на парното си е само вода в системата. Единствената разлика освен течностите е че парното върви на 55 градуса а слънчевия на 80 градуса.
съб окт 17, 2020 7:05 pmplam 12 написа:
Не е ръжда, но и не ми се спори с никого.
Ако имаш филтър на "парното", погледни му цветът!
Навсякъде препоръчват да се сменят антифризи по колите на 2 или 5 години. Така е и с пропиленгликола, в скъпите ни системки. Много коли не са виждали смяна до скраба, а за твоята система ти си решаваш. Ако ще сменяш, потърси някаква химия- инхибитори разни, направи една промивка и нова течност!

Филтър преди помпената група на слънчеви колектори.
https://photos.app.goo.gl/ARAgMdZt3FyaBXYw5
Течността е бистра като сълза.

Течността, в парното, обикновено се движи по бавно, поради което по тежките частици се утаяват по най ниските места на инсталацията.
kozl - майстор
На сина системата е под налягане с РС с течност пропилен гликол. Когато я зареждаха пропилен гликола беше синьо-зелен цвят. Когато го източих след над 2 г. беше ръждиво кафяв. И не знам що ми се видя гъст и го изхвърлих. Оказа се, че бил концентрат и не е разреждан, но вече го нямаше и купих нов, който беше прозрачен и бистър.
Бойлера е на Елдоимвест 120 л неръждаем. От медните тръби обаче до входа на серпентините бяха ползвани железни фитинги и явно от тях е ръждата, променила цвета на синьозеления пропилен гликол. Понеже крановете дето бяха ползвани преди серпентината пускаха от холендрите, колкото и да ги стягам, наложи се да ги сменя и тогава изхвърлих всички железни фитинги по сглобките и ги замених с месингови. Но от тогава не съм гледал цвета на прозрачния пропиленгликол.
А на връзките за БГВ там също бяха ползвани железни фитинги, които също подмених с месингови, защото за срок към 2 до 3 години бяха пред разпад и дори протекоха. Но все пак едните фитинги са подложени на постоянно сменяща се вода, а при другите течността не се сменя и като разтвори желязо се насища и престава да е агресивна. Те за тва не требе да се сменя водата в топлообменните инсталации с прясна такава, което се случва при чести течове.
И малко да се отклоня от темата. На баща ми ладата от нова беше на 8 г. с оригиналния антифриз като почна да загрява двигателя. Първото което направиха в сервиза беше да ми сменят антифриза, но аз пък си го събрах и беше кристално чист и с цвят какъвто беше в началото пак некакъв синьо-зелен. И оказа се, че прегряването не е от антифриза, а от ремъка, който бях сложил. Като се загрее и охлабваше, а като изстине двигателя и се самозатяга. Така в сервиза докато и доде реда, двигателя студен на проверката и търсенето се мести в друга посока. То и аз преди да я подкарам гледам, пипам, барам ремъка опънат. После като е на дълъг път и се постопли в двигателното и почне да прегрява, ма се не сещам на горещо да проверя колко е опънат, щот съм го проверил преди тръгване и де да се сетя, че може да е олабил. Па така ме видя познат как чакам да се охлажда двигателя и като то провери на горещо, цъфна причината.
Е поспамих, ма нели съм от писателите и не моем са сдържа :-D
Та основното в спама беше за антифриза, че на 8 г. и към 70000 изминати км антифриза изглеждаше като нов. Блока е чугунен, а има и стоманени тръби :?
Са на пежото като ново антифриза беше жълт и бистър. Обаче се наложи да долея и нема такъв антифриз. От СФА си купих син за доливане и сега в пежото има зелен и помътнел антифриз :roll:
Как инхибиторите защитават метала :? Но ако в течността има нещо по разтворимо от метала, то ще намали агресивността на течността и предполагам такава е защитата.
А и от опит с помпи работещи с оборотна вода с различно рН, то при високо помпите се задръстваха и трябваше да ги чистим, а при ниско изчезваше метала, чуген некакъв. Първо зачезваха работните колела, че там потока с най-висока скорост. А оно има и неръждаеми помпи, ма финансовата сметка показа, че по-йовтино да ползваме видински помпи и черкалъци отколе вносни неръждаеми.
Те така химия неква :?
А неръждаемите бойлери са по-скъпи, да кажем 3 пъти по скъпи, но аз мисля дека си заслужават и на малкия син па неръждейка, ама без солари, че там дека живее мале е сланчасването и нема го смисълот.
А оно економатически като вложиш гоуема сума за солари и сметката за топлата вода натежава мноо над бойлера с ел.нагревател.
Ма па е ЕКО :wink: Демек съвеста и природата се пречистват :roll:
plam 12 - помощник
Да филтъра беше като горе показаната снимка чернокафява утайка ( като се замисля мръсната вода излезе след филтъра напора от горе го изми малко ) а като бръкна в разширителния съд си е леко бистра .Ще чистя по често и като направи две год ще го сменям. Благодаря за съветите.
filmatoplo - майстор
Не може без профилактика ,ето и аз налях с помпата 40 л течност. :wink: 5бойлера по 500л с 25 панела.

Прикачен файл

123185718_630708617606843_7771480733519630134_n.jpg
123185718_630708617606843_7771480733519630134_n.jpg (104.27 KиБ) Видяна 1870 пъти
rusko_k - напреднал
Здравейте,
Написаното в темата, поне до колкото успях да го схвана :-D , е всеобхватно. Това провокира в мен още по - голяма неувереност в избора и монтажа на слънчеви колектори. Молбата ми към всички тук е просто препоръка на фирма, занимаваща се с изграждането на такива системи. Мисля, че най - разумното решение в такава ситуация е изборът на професионалист, който след оглед на обекта, да направи предложение и чак тогава да се пристъпи към изпълнение. Става въпрос за района на София.
Предварително благодаря на всички отзовали се.
plam 12 - помощник
Хора ...Майстори .... помагайте дайте съвет вече изкарах две години със слънчев панел и дрейнбег система но сега го пускам на ново и греда панела ми се е запушил с ръжда. Опитвам се да прекарам вода през него но не става. Бойлера със черните тръби е пуснал толкова ръжда че чак се уплаших. Ще го сменям с хромникел но какво да правя с панела на СЪНСИСТЕМ е. Благодаря предварително .

Тема "Помощ при избор на вид слънчев колектор ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: