Най - вълнуващия въпрос зимно време.
6osi6 - майстор
Камерата на този котел връща част от газовете и вкарва свеж въздух

https://www.youtube.com/watch?v=UWCT4pGMwkU

Прикачен файл

ÖkoFEN PELLEMATIC PLUS .png
gnt69 - майстор
Е за същото говорим всичко това е свързано с покриването на норми за прахови частици но до нищо добро не води. Ето тука слагам от укипедия за дизелови двигатели особенно важно е последното изречение.
В съвременните дизелови двигатели с EGR, газът се охлажда с топлообменник, за да се позволи въвеждането на по-голяма маса на рециркулирания газ.Наличието на изпускателна рециркулация може да увеличи износването на двигателя и замърсяването му с въглеродни частици(сажди) в колекторните тръби, по клапаните и покрай пръстените(сегментите) в маслото.

За дизеловите двигатели EGR води до загуби от запушване в начина, по който го прави за двигатели с искрово запалване(бензинови). Отработените газове въглероден диоксид и водна пара имат по-висока специфична топлина от въздуха, така че служат за понижаване на пиковите температури на горене. Въпреки това, добавяйки EGR на дизеловия двигател - намалява специфичното съотношение топлина на горивните газове в такт . Това намалява количеството енергия, която може да се екстрахира от буталото(понижаване на мощност). EGR също има тенденция за намаляване на количеството на горивото изгаряно в такт. Това се вижда от нарастването на емисиите на частици, което съответства на увеличение на EGR.

Натрупват се Фини прахови частици (предимно въглерод), които не се изгарят в такта на горене и се губи енергия. По строгите разпоредби за прахови частици (PM) ЕВРО3, ЕВРО4 се налага да бъдат въведени допълнителни проверки на емисиите, за да се компенсират емисиите на РМ, въведени с EGR. Най-често това става с филтър за твърди частици в изпускателната система, който почиства отработените газове, но увеличава разхода на гориво. Така EGR увеличава количеството на PM, трябва да се разгледа и намалява температурата на изгорелите газове и наличния кислород, тези филтри трябва да функционират правилно, за да изгорят саждите. Автомобилните производители инжектират гориво и въздух директно в изпускателната система, за да се запазят тези PM филтри от запушване(Изгаряне на натрупаните сажди) .

Чрез подаване на по-ниска концентрация на кислород в димните газове при дизеловите EGR системи, се постига по-ниска температура на горене и намаляване на емисиите на NOx. Това прави горенето по-малко ефективно, компрометира икономията на гориво и мощност. Нормално "сухия" прием в системата на дизеловия двигател, сега е обект на замърсяване от сажди, неизгоряло гориво и масло в EGR кръгът, което има малък ефект върху въздушния поток, обаче, когато се комбинира с маслените пари от PCV системата, води до натрупване на лепкав катран в смукателния колектор и клапаните. ЕГР системата също води до проблеми с компоненти като вихрови клапи, дюзи, клапани. Дизеловия EGR също увеличава производството на сажди, въпреки че това е маскирано в САЩ (Вече и в Европа) от едновременното въвеждане на филтър за твърди частици. EGR системите могат също така да добавят абразивни замърсители и увеличават киселинността на маслото, което от своя страна намалява дълголетието на двигателя .

Въпреки, че производителите на двигатели са отказали да огласят подробности за ефекта на EGR за икономия на гориво, правилниците от СИП 2002 , които доведоха до въвеждането на охлаждане в EGR са свързани с намаляване на ефективността на двигателя с 3%, запазва се тенденция от 0.5% годишно увеличение.За 10 години на теория само заради наличието на EGR се намалява ефективността на двигателя с 8% при максимални обороти.При ниски обороти и максимално отворена EGR система тези стойности се увеличават до 30%.

В заключение EGR системата има отношение към екологията, което е обратно пропорционално на ефективността на двигателя и разхода на гориво.
bobi65 - специалист
Трифон П.Трифонов написа:
https://goo.gl/photos/rbNHJaEjDLFzL3JT7
Браво колега.. страхотно хрумване и страхотен резултат.
Обаче съм озадачен.. как така си бил на 240 градуса .. та това е пълен провал за Боша..
или ти е малък котела спрямо горелката или е бил много замърсен или е работил с обогатено гориво.. малка лабда.
при всички случай сега е супер за този котел 130 градуса...
Другото което ме изненада е ... там зад тези отвори не е ли имало изолация.. имах убеждението че този котел е достатъчно изолиран за да няма понижаване на КПД от собствени загуби но явно не е така. При всички случай този минус си го превърнал в плюс.. Ефекта ще ти е двоен .. веднъж повишаване на ефективността при изгаряне веднъж повишаване на ефективността заради намаляване на собствените загуби.
Evgeniy - майстор
6osi6 написа:
Камерата на този котел връща част от газовете и вкарва свеж въздух
gnt69 написа:
Е за същото говорим всичко това е свързано с покриването на норми за прахови частици но до нищо добро не води.
Мисля че тук малко се смесват (объркват) нещата заради СЪЩЕСТВЕНАТА разлика в режима на работа на котела и двигателя. При двигателя колкото по-бързо и с по - голяма температура се изведат газовете, толкова по-добере за него. Ние определено не искаме това да се случи на котела.
Шапковидната камера над горелката предизвиква циклонен ефект съвсем естествено и неминуемо, не че специално връщат газовете да направят 2-3 кръга... и той в случая помага и за по-пълно усвояване на топлината и за прахоотделянето от газовете. Отделянето на повече прах в чекмеджето, а не в димогарните тръби също си е плюс.
gnt69 - майстор
Да ама не за качествено горене трябва кислород а не пушек.
Evgeniy - майстор
Точно. Определеното количество се подава от отворите по средата. Повече от него не му трябва.
bobi65 написа:
Трифон П.Трифонов написа:
https://goo.gl/photos/rbNHJaEjDLFzL3JT7
Браво колега.. страхотно хрумване и страхотен резултат.
Обаче съм озадачен.. как така си бил на 240 градуса .. та това е пълен провал за Боша..
или ти е малък котела спрямо горелката или е бил много замърсен или е работил с обогатено гориво.. малка лабда.
при всички случай сега е супер за този котел 130 градуса...
Другото което ме изненада е ... там зад тези отвори не е ли имало изолация.. имах убеждението че този котел е достатъчно изолиран за да няма понижаване на КПД от собствени загуби но явно не е така. При всички случай този минус си го превърнал в плюс.. Ефекта ще ти е двоен .. веднъж повишаване на ефективността при изгаряне веднъж повишаване на ефективността заради намаляване на собствените загуби.
Котела е 27,горелката 20. Правя си експерименти. 240 градуса ги постигна с настройки като за доста по голяма горелка и напълно отворена клапа на димохода. Иначе е затворена.Много пелети и мисля с повече от необходимия кислород.Просто за да изгаря голямото количество пелети,вдигнах много процентите на вентилатора.Чак издухваше въгленчета по края на горивната камера. Лекинко го изнасилих, а и му дават максимална Т на димните 260,като за въглища.
Наистина , при замърсен котел,но не чак много.Още остъргвам катран от дървата.
Мисля,че това е най добрият котел с възможност за добавяне на пелетна горелка и с малко усилия и тунинг , се доближава до истинските пелетни. КПД на въглища му дават повече от 76. Превръщане в петходов,турболатори, горелка.......плюс по съвършен контрол........Доволен съм и сега.
Боша фабрично няма изолация под лицевия панел.Бях посъветван да сложа,но не съм го направил от мързел сигурно,а и топли помещение ,където си има нужда от малко топлинка.Над него е спалня.
Днес,на изчистен котел,градусите при 60 градуса на водата са 100 димни.
Като сравнявам по всички снимки, идват с ок. 10градуса надолу.
С поставяне на турболатори,мисля ще паднат значително,но пък димоотводната тръба минава през спалнята,та помага много за топлото там.
andy_forresite - майстор
И на мен спалнята е над котелното, демек мазата. Коминът опира в три стаи, така че и 150 градуса да са изгорелите газове, поне ще ми остава утехата че топлят тухлите, стените и в крайна сметка стаите, което е и целта :) .
Колкото до "шмиргела" според мен трябва да го има. Прави горещия въздух турболентен и го забавя малко или много. Това е добре за топлообмена с водната риза.
Вече в по-компактните котли с три ясно оформени хода и особено с риза на "тавана" може и без тази плоча. Без да разбирам, представяйки си какво става с горещия вЕтар над горелката, при ниски киловати на работа тази плоча ще пречи и ще помага с малко при пълна мощност на горелката. Няма как да си играем да я подлагаме и махаме... А може и да не е така. Важното е разходът на пелети да е приемлив, а в дома - топло.
Айдеее,фкарахме ново правило при меренето на КПД на дадена отоплителна инсталация.
Т на газовете да се мери непосредствено над последното отоплявано помещение.
Има някакъв резон,сякаш.
6osi6 - майстор
gnt69 написа:
Може ама на кюмюр. Говорим за пелетни котли.
Дефро на пелети с керамични плочи.

Прикачен файл

Defro KOMPAKT PELLET .png

Тема "Разход на пелети!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: