stilian20 написа:Мерси за инфото15, а има ли значение за правилната дозировка на въздуха?
а колко киловата е ?
С малко увеличение се вижда, че сондата от сайта е
06C 906 265 B
stilian20 написа:Мерси за инфото15, а има ли значение за правилната дозировка на въздуха?
а колко киловата е ?
s_s1 написа: Сега когато се стопли въздуха започва да му идва малко и да пуши доста повече. Понеже нямам време и котела бързо вдига температура и изключва увеличих "на око" стойностите на въздуха в таблицата. А софтуера коригира въздуха до 20%, така е написано в менуала. Установих опитно, че когато ти е по-чиста горивната камера /по светло сива на цвят и с минимални отлагания на пепел и сажди/ разхода е по-голям, и е по-малък когато отлаганията са повече и с кафяво-чер цвят.Трябва да се гони обратен ефект на описаното. Затова, за да работи котела в топло време по-дълго време на номинална мощност се слага буфер, както е описано в сайта даден от stilian20
Моля горенаписаното да не се приема като 100% вярно, т.к. нямам топломер, пелети с константно качество и константен "товар".
AntonBM написа:Функцията на буферният съд е да осигурява оптимален режим на работа на котела, като му позволява да работи на номинална мощност, дори когато инсталацията няма нужда от цялата произведена от котела топлина и да удължава времето за отопление на сградата, когато котела изстине...или ...
На схема 1 част от топлоносителя отива за инсталацията, а друга се натрупва в буфера. Котела работи на 100% - 18 kW, на инсталацията и трябва най-много 14 kW – разликата се запазва в буфера.
На схема 2, котела е изстинал, но буфера вече е загрят. Отоплението продължава до пълното изстиване на буфера.
Предимството на тази снема пред други подобни е, че отоплението започва веднага след запалване на котела. При други схеми, които съм виждал, за да започне отопление на къщата, първо трябва да се загрее буфера. Не, че и те не работят, но тази си я харесвам повече.
Christo написа:Имам парно от много години без никаква автоматика по него. От тази есен смених котела и изпълних схемата, предложена тук от Антон почти едно към едно. Парното стана като от друга планета! Като се сетя какви пушеци бяха и какво чистене падаше почти всяка неделя, ми иде да ревна с глас. Благодаря на Антон, на Филма и на Лазар за ценните безкористни съвети!!!! Още веднъж весели празници и много успехи през 2012г!
LazarGanev написа:Има смисъл от буфер когато котелът е преоразмерен спрямо инсталацията, а то е в болшинството от случаите при котел на твърдо гориво. Масово за отопление на 100-150 кв.м. се ползва 30кВт котел и после почва едно душене с клапата завъздух - реално се получава тлеене с ниско КПД, а не истинско горене с високо КПД. Максималното КПД на котела е при номнална мощност, която е близка до максималната. При работа на 50% от мощността КПД е доста по-ниско, но все пак в някаквио поносими граници, а оттам надолу вече пада главоломно. Затова е нужен буфера - котелът да си работи на номинал, да отдаде цялата произведена топлина, като една част отива в радиаторите, а останалата - в буфера.
AntonBM написа:Ако на една средностатистическа къща и трябват 20 kW топлина за отопление при външна температура -12°С при външна 0° и трябват към 10 kW, а при +10 е под 5 kW.
filmatoplo написа:И буфера не го разглеждайте като компонент който може или не може да се сложи самостоятелно към инсталация с котел и 1 помпа ,допълнителните задължителни компоненти около буфера без които той няма да функционира -струват повече от него.Буфер не трябва на котел на пелети , защо
-защото е скъп ли
, защото до сега никой не е монтирал
или не знае как
.
Christo написа:Имам котел Херц на пелети. В книжката му пише, че може сам автоматично да си модулира мощността от 9 до 30KW. Още когато си го поръчвах ме предупредиха, че гаранцията му от 5 години важи само ако изпълня схемата с две помпи, с малък и голям кръг, с трипътни вентили и буфер. Исканата мощност от котела е много различна в зависимост от външната температура и дали се консумира топла вода от бойлера (ако е сложен). В преходните сезони-късна есен, ранна пролет без буфер котелът ще има да се пали и гаси като в дискотекаАко човек има пари и място, не бива да не си слага буфер. Цената му ще се избие за две-три години от икономия на гориво.
bobi65 написа:За широколентовите сонди съм съгласен че ще мери вярно до 20 AFR... поради същите доводи..Днес докато пътувах към вилата реших да погледна какви показания дава сондата на колата която е LSU 4.9
но не зная дали могат да засекат коефициенти по големи от 1.3.
Провери в описанието за каква сонда е твоят китаец и се ориентирай...
Можеш и по напрежението да се ориентираш или по броя на кабелите на сондата ти... широколентовите са с поне 5 кабела
Прикачен файл
s_s1 написа: буфер на Сън систъм, който монтираха на мой селски при темп на водата в горната му част 58°С, след 48 часа престой без системата да работи и без консумация само от загубите на термоизолационната му обшивка падна на 26-27С. Може ли някой да изчисли каква е загубата на енергия за 24 часа и дали не покрива загубите от лошото КПД на котела, защото не мога да си монтирам буфера в хола, а в гаража при котела, а там, в гаража сега при положителни температури навън е най-топлото място в къщата.Буферите на Сън систем са с 10 см. изолация по каталог. Не е възможно температурата да пада с 50%. AntonBM пише за загуба от около 1°С, ако обшивката е направена добре.
AntonBM написа: Митко, буферите винаги се изпълняват с топлоизолация. Ако тя е направена добре за 24 часа те губят около 1°. Това, че топлиш водата в тях не ти забавя отоплението на къщата – водата се насочва с приоритет към къщата, а само излишното се събира в буфера. И там не се губи, а „чака” да и дойде реда да се ползва, когато котела ти изстине. С буфер, по-малко се занимаваш със зареждане на котела и имаш по-дълго отопление при по-малък разход на гориво.Ако при теб е монтиран в гаража където е котела и е най-топлото място, загубата ще бъде още по малка, поради липсата на студен въздух който да отнема топлина от буфера. Не е лошо в това помещение да се вдигне допълнително температурата с поставяне на топлоизолация отвътре. Освен това, отдадената топлина от буфера ще загрява въздуха в помещението необходим за горенето на котела, така че, загубата ще е пренебрежимо малка. А при условие, че гориш - черупки и подобни, загубата се равнява на нула.
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: