• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 136
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
saraneron - специалист
komstiza написа:
Обикновенните соларни помпи вършат идеална работа до разлика във височината до 4-4,5м.между ДС и горният ръб на колекторите .Тръбите задължително 3/4 цола, връщащата/топлата /тръба е препоръчително да е метална ЗАЩО?При определени условия при празни панели и силно слънце при постъпване на водата след включване на помпата може да има моментно завиране и пара , тогава има риск ако връщата тръба е полипропилен да се повреди ,това е на теория.ДС трябва да има необходимят обем за да поеме повишеното налягане ако системата е затворена! А е препоръчитено да е затворена! Спазване на постоянен наклон на монтаж на тръбите......!
Това ми се виждат все минуси на тази система.До 4-4,5м.между ДС и горният ръб на колекторите е твърде малко в повечето случаи.Ако къщата е едноетажна и бойлера и съответно ДС е в мазето,до покрива са около 5-7 метра,за двуетажна къща да не говорим.Тръбите 3/4 цола ми се виждат доста дебели и оскъпяват системата,а и спазване на постоянен наклон на монтаж на тръбите понякога е проблем.Когато металните тръби останат без вода всеки знае какво се случва с тях-корозират.И защо трябва да има моментно прегряване?

Ако една соларна система е оразмерена и изпълнена добре,прегряване може да има само при някаква повреда в електрониката или помпата.Така че нещо не мога да схвана плюсовете на ДБ системата.[/quote]
Да,прав си,.....НЯКЪКВА повреда в електрониката ,а такива НЯКЪКВИ бол! И не само в електрониката,........РЕЗУЛТАТЪТ е почти един и същ....ДОПЪЛНИТЕЛНИ СИСТЕМНИ РАЗХОДИ, което води до какво?До това ,че системата никога няма да се изплати,схвана ли сега? И за каква корозия говориш ?Меална тръба не означава само черна или поцинкована ,ако с такива си правиш системата по-добре я пълни с нафта(-30градуса)
saraneron - специалист
komstiza написа:
Обикновенните соларни помпи вършат идеална работа до разлика във височината до 4-4,5м.между ДС и горният ръб на колекторите .Тръбите задължително 3/4 цола, връщащата/топлата /тръба е препоръчително да е метална ЗАЩО?При определени условия при празни панели и силно слънце при постъпване на водата след включване на помпата може да има моментно завиране и пара , тогава има риск ако връщата тръба е полипропилен да се повреди ,това е на теория.ДС трябва да има необходимят обем за да поеме повишеното налягане ако системата е затворена! А е препоръчитено да е затворена! Спазване на постоянен наклон на монтаж на тръбите......!
Това ми се виждат все минуси на тази система.До 4-4,5м.между ДС и горният ръб на колекторите е твърде малко в повечето случаи.Ако къщата е едноетажна и бойлера и съответно ДС е в мазето,до покрива са около 5-7 метра,за двуетажна къща да не говорим.Тръбите 3/4 цола ми се виждат доста дебели и оскъпяват системата,а и спазване на постоянен наклон на монтаж на тръбите понякога е проблем.Когато металните тръби останат без вода всеки знае какво се случва с тях-корозират.И защо трябва да има моментно прегряване?

Ако една соларна система е оразмерена и изпълнена добре,прегряване може да има само при някаква повреда в електрониката или помпата.Така че нещо не мога да схвана плюсовете на ДБ системата.[/quote]....................................................................НЯКАВА повреда в електрониката ,а такива НЯКАКВИ бол! И не само в електрониката,........РЕЗУЛТАТЪТ е почти един и същ....ДОПЪЛНИТЕЛНИ И ТО СИСТЕМНИ РАЗХОДИ, което води до какво?До това ,че системата никога няма да се изплати,схвана ли сега? И за каква корозия говориш ?Метална тръба не означава само черна или поцинкована ,ако с такива си правиш системата по-добре я пълни с нафта(-30градуса)
Последна промяна от saraneron на пет яну 02, 2015 1:33 am, променено общо 3 пъти.
saraneron - специалист
3/4 цола за системи ползващи за топлоносител вода /дестилирана/за осигуряване на бързо изпразване на системата през зимата за да няма риск от замръзване!Ако е с антифриз 1/2 са достатъчни, да не се забравя и минимум 2% наклон на панелите и постоянен наклон на тръбите за 100% самоизточване след спиране на помпата!
LazarGanev - "Велик майстор"
saraneron написа:
Това ми се виждат все минуси на тази система.
Точно така, и аз това казах - като започне човек да разглежда фактите един по един се оказва, че минуисите са повече от плюсовете на ДБ системата:
- Защото тръба 1/2" е много голям диаметър за 1-2 панела, а 3/4" е направо кощунство. Остави капиталовложението, ами то половината топлина от панела отива заподгряване на топлоносителя в тръбите и голяма част от тази топлина така се губи по трасето, което се отразява естествено на ефективността на системата. Ако системата не е ДБ за 1-2 панела е достатъчна тръба с диаметър 10-12мм мед, максимум 15мм. Оригиналната ДБ система на Вайлант е с тръби мед 10х0.7 и дават гаранция само с тези тръби. Не знам как го постигат, защото е патент и няма информация
- защото, ако използваме тънки тръби за да запазим ефективността, както е при системата под налягане, то не можем да гарантираме пълно самоизточване, което означава, не не можем да ползваме евтина вода за топлоносител и трябва да пълним системата с антифриз - ето как отпадна още едно (уж) предимство. Оригиналната ДБ система на Вайлант също се продава заедно с антифриз
- изискването за спазване на наклони е голям минус на ДБ системата и е много трудно и неудобно да се спази, в много случаи е невъзможно
- използването на пластмасови тръби е абсолютно непрофесионално и е голям компромис. Освен това пластмасови тръби със същия успех/неуспех могат да се ползват и при система под налягане, така че това не може да се смята за предимство.
- изборът на подходящо място за ДБ съда, както и на помпата е голяма грижа, за разлика от системата под налягане, при която тези възли могат да се поставят навсякъде
- изборът на подходящ ДБ съд също е грижа, тъй като такива по магазините не се продават
- самото изграждане с осигуряване на наклони е много по-трудно, отколкото пускането на тръба от неръждаема гофра например, което е песен
И като вземеш предвид всички тези неща, къде останаха предимствата на ДБ системата? :)
Тези неща съм ги премислял още преди години и съм преценил, че няма смисъл да хабя време и средства за изучаване и развиване на тази система, а по-добре насоча изцяло усилията си към системата под налягане. Пак казвам - няма лошо който иска да си я ползва, но не е нито по-евтина, нито по-проста, ниото по-ефективна, нито по-лесна за изработка от системата под налягане.
Andri01 - майстор
Каква е приблизителната цена на система под налягане: вила 2 етажа, 1бр.СК,бойлер монтиран на 1-я етаж? Като материали и труд? Тръби-ППР 20мм,тръбен път около 20м. общо.
kalin72 - майстор
Лазаре, дрейнбек съда не е грижа, защото с успех се използват разширителни съдове за отворени отоплителни системи.
Моята система е с вода, и когато колекторите ми са огрени напълно, това са 9 месеца в годината, си работи без проблеми.
Тръби от ППР, не виждам къде тук е проблема - никога не се вдига повече от 80-90 градуса на водата, но със същия успех може да се ползват и гофрирани неръждаеми.
Наклон на панелите и на тръбите, що не винаги да е възможно да се даде???
LazarGanev - "Велик майстор"
Е, колко струва труда на различните фирми не мога да кажа, но обикновено е от порядъка 300-400лв (и при ДБ би трябвало да е същата стойност), оборудвана помпена група струва към 400лв(както при ДБ), управление към 100 (както при ДБ), разширителен съд за 50лв ( да речем че и при ДБ е толкова), разликата между метални и ППР тръби е примерно 8лв - дали си струва икономия от 160лв за замяната на 20м метални тръби с ППР всеки сам си преценява. Ако се икономиса от метални тръби, после се дават повече за ЮПС+акумулатор. При ДБ система също е препоръчително тръбите да са метални, защото при спиране на тока по обяд в панела температурата се вдига и макар и да няма налягане, пак може да се повредят тръбите. И за двете системи трябват още около 100лв за кранове, филтри, фитинги и това е цялата система. А на въпроса на Калин защо готовите комплекти на Теси, Висман, Бош и др. са толкова скъпи - ами защото включват двущрангови помпи за 600-700-900лв, защото включват скъпи управление за 300-400-600лв, което е излишно за една малка система с 1-2 панела
kalin72 - майстор
оборудвана помпена група струва към 400лв(както при ДБ)
Такова нещо при ДБ няма.
Да, за тръби няма какво да се спори, всеки си решава, за мен беше по-евтино с ППР с вложка( качествени чешки тръби), защото няма как да си направя фитингите за гофрето, но пък мога да запоявам качествено с поялника :)
Дори и да се наложи след 5 години да ги сменям(тръбите), ако случайно се скапят от нагряването на колекторите, когато са без вода, пак ще сложа ППР.
ivanovbg - майстор
LazarGanev написа:

- Защото тръба 1/2" е много голям диаметър за 1-2 панела, а 3/4" е направо кощунство. Остави капиталовложението, ами то половината топлина от панела отива заподгряване на топлоносителя в тръбите и голяма част от тази топлина така се губи по трасето, което се отразява естествено на ефективността на системата. Ако системата не е ДБ за 1-2 панела е достатъчна тръба с диаметър 10-12мм мед, максимум 15мм. Оригиналната ДБ система на Вайлант е с тръби мед 10х0.7 и дават гаранция само с тези тръби. Не знам как го постигат, защото е патент и няма информация
- защото, ако използваме тънки тръби за да запазим ефективността, както е при системата под налягане, то не можем да гарантираме пълно самоизточване, което означава, не не можем да ползваме евтина вода за топлоносител и трябва да пълним системата с антифриз - ето как отпадна още едно (уж) предимство. Оригиналната ДБ система на Вайлант също се продава заедно с антифриз
Според мен не си прав. 3/4 си е добре и не влияе на КПД-то на системата.Това си е само преносен път за топлината и колкото е по лесно да минава толкова по добре. Ако се ползват тънки тръби има доста повече хидравлични загуби, трябва да имаме по голяма скорост на флуида(следователно по скъпа и яка помпа) за да пренесе добитата топлина до бойлера...Все едно да си пуснеш кабел квадрат и половина от стълба до електромера. Тъпо е да си мислиш, че 3/4 тръба се слага за по бързо източване, като в панела има 4 литра вода. Колко ще замръзне за 2-3 секунди? :wink: А и като гледам силното слънце зимата и слабия пламък в камината... :lol: :lol: :lol: То е кощунство да работи въобще слънчевото при -15С
Така че по широките тръби се слагат за да се ползва по слаба помпа, а не че не може да се източи системата. То за източване и дупка като игла стига :wink:
Не е нужно както казах цялото трасе да е метално ,а само 2 метра до горния край на панела примерно.
LazarGanev - "Велик майстор"
kalin72 написа:
оборудвана помпена група струва към 400лв(както при ДБ)
Такова нещо при ДБ няма.
Пак започваш с компромисите :-D ! Добре, все пак има някаква помпа - добавяш възвратен и предпазен клапан общо за 15лв и получаваш минимума оборудване на соларна помпена група :wink: . Мисълта ми е, че като се правят сравнения - нека компромисите да са еднакви и за двете системи. Ако ти се скапят тръбите ти можеш да си ги подмениш сам без да мрънкаш, но ако аз съм ти ги правил ще вдигнеш врява до Бога, а аз трябва да идвам или да пратя човек да ти ги сменя безплатно по време на гаранция. За това оферта с пластмасови тръби няма да ти дам :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 136

Тема "Помощ при избор на вид слънчев колектор ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: