• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
Аз пък се кефя на умението да се редуват тъпи наставления с тъпи въпроси от един и същ човек😂
Имам въпрос относно колекторите за подовно отопление. Майсторът, който ми монтира тръбите, не може да завърши инсталацията, защото замина извън България. Офертата, която ми беше дадена, включва такъв колектор и още един подобен за поставяне на глави.
https://krancheto.com/product/kolektor- ... 4h19-luxor
Сега обаче момчетата, които дойдоха, ми казват, че ще го направят със месингов колектор, като ще добавят кранчета и някакъв вентил за регулиране, нещо като смесител. Показаха ми този тип колектор.
https://bauhaus.bg/profilen-kolektor/p/39204
Сега не знам кое е по-добре. Аз съм с газов котел, зимата е топло без да се пуска нищо, но исках да имам подовно отопление и затова го правим. Не съм много в час, но това, което прочетох и разбрах, е че ако съм на газ, само с подовно отопление, мога да пусна котела на по-ниска температура и той да работи за подовното отопление. Не разбирам обаче за какво ми е този смесителен вентил. Втората оферта е по-евтина, но дали е правилна, не знам, затова моля някой, който се занимава с това, да каже.
шоп - майстор
съб мар 23, 2024 12:53 pmНиколай Петров43 написа:
Аз съм с газов котел, зимата е топло без да се пуска нищо
Тогава не давай и 1 стотинка нито по оферта 1 , нито по оферта 2
Грей си се и и си свиркай:-)
vladilen - специалист
Въпрос 1
В ляво е колектора за 4 ветнилаторни конвектора, а в дясно е за подовото до 10 кръга
За просотота на свързване мога ли да ги монтирам така както е на картинката - последователно
В режим охлаждане е ясно спирам централните кранове преди колектора за подовото=десния
В режим отопление спирам съответно всики кръг поотделно към вентилаторните конвектори, но дали се очаква драстично увеличаване на хидравличното съпротивление и намаляване на дебита в този режим, заради преодоляването на колектора за охлаждане?
С 2 думи удачен ли е този вариант на свързване? какво биха препоръчали специалистите? препоръка за подреждане в тази колекторна кутия - дали може да се помести и климна шина с ел. задвижки в бъдеще?

Въпрос 2 е има ли някакво изискване на каква височина от готовия под трябва да се монтират колекторите?

Въпрос 3 - има ли такова нещо като готова изолация за колектор (против конденз) или да предвиждам ваничка и тръба за отвеждане на конденза догато е овреме - кондензната тръба предвидена за венилаторния от дясно сега минава точно отзад?

Въпрос 4 - трябва ли да предвидя байпас и какъв трябва да е и от къде https://www.itap.it/en/products/heating ... lds/860by/ илиhttps://www.google.com/search?q=%D0%B4% ... nt=gws-wiz

Прикачен файл

test.jpg
test.jpg (42.43 KиБ) Видяна 1425 пъти
Разбирател - помощник
Бих разделил двата колектора. На конвекторите се слагат най-обикновени колектори мин.1 цол. Изолират се с изолационна лента тип K-flex.
Не виждам нужда от байпас. Предполагам инсталацията е с термопомпа. Ако е така ето примерна схема. Това е скъпа инсталация и е добре
да се направи както трябва! Понеже не ми се преправя схемата ще го напиша тука. Ако се наложи монтирането на буфер, може да се вземе такъв
с 4 или 8 извода. Той ще върши работата и на хидр. разединител. Добре е да е емайлиран! Успех.
Прикачен файл:
Схема.jpg
vladilen - специалист
Благодаря за включването
И да забравих да поясня - източник термопомпа сплит да кажем 8KW - ще се инвестира в бъдеще
Както казах търся простота на монтажа както вижда са последните насоки за постигане на ефективност
Без допълнителни помпи и евентуално БЕЗ буфер https://www.youtube.com/watch?v=hFG1P2Ta1GI или https://www.youtube.com/watch?v=LL6YhT_HkIY&t=54s
За топло водата в подовите тръби покрива изискването за мин количество вода например 40л - тогава гледам например тази схема по долу без буфер
Проблема си остава за охлаждане защото не се покирва изискване на мин количество вода, тогава евентуално най-малкия буфер ще реши проблема, НО вързан последователно както на другата схема (интересното е че тази конкретна термопомпа има изводи за отопление и отделно за БГВ)

И в двата случая само с 1 циркулационна помпа от вътрешното тяло на термопомпата
но и в двата има на схемите байпас!? това ми е дерта Toshiba гледам дават minimum flow rate 14l/m значи че не трябва да има затворени кръгове?

Заложил съм мед 28мм тръби и за бойлер, но в последствие се отказах напълно заради изискванията и инвестицията в специален голям бойлер, в предвид че предвиждам също и слънчев колектор и за малкото пъти, когато ще се налага да се дозатопля с термопомпа прецених че е загубена работа - закопавам тръбите щот съм ги купил де... :) и отпада нуждата от трипътен също така

В ръководството на въпросната термопомпа от коята съм взел монтажните схеми по долу виждам
water flow rate 0.41l/s или това е 25l/min 1,5m3/h
pump available pressure 33,1 KPa или 3,4MH2O
На един етаж съм без денивелации

Щъ го бъди ли?

Прикачен файл

single zone without buffer.jpg
single zone without buffer.jpg (56.83 KиБ) Видяна 1293 пъти

Прикачен файл

single zone with buffer.jpg
single zone with buffer.jpg (79.02 KиБ) Видяна 1293 пъти
vladilen - специалист
Разбирател - на конвекторите най-обикновенни колектори - какво имаш в предвид? без дебитомери? пуснал съм тръба с изолация 20мм и съответно адаптери евроконус 3/4 към тръба фи 20
нещо такова ли https://dklux.com/shtampovan-kolektor-m ... -otoplenie
Разбирател - помощник
Здравей отново. Термопомпите имат специфични изисквания - минимален обем в инсталацията и минимален дебит на топлоносителя. Първото се решава лесно с добавянето на буфер свързан последователно ( един вход и един изход ) При второто, ако си с конвектори няма проблем, защото дори и да сложиш трипътни вентили дебита е гарантиран ( топлоносителя преминава или през конвектора, или през късата връзка). Проблема се явява при радиатори или подово защото има спирателна арматура, която спира дебита през отоплителното тяло при достигане на заданието. Така на практика при отпадането на определен брой отоплителни тела дебита пада под минимума и термопомпата спира с грешка. Този проблем се решава с разделянето на инсталацията на два независими хидравлични кръга ( чрез добавяне на хидравличен разединител ) Термопомпата върти само през него. От другата страна се слага допълнителна помпа, която върти през инсталацията. Понеже двата кръга са разделени, дебитите през тях може да са различни. Добавянето на хидр. разединител и буфер НЕ намалява ефективноста на системата, а е изискване за правилната и работа. При примера с мин. дебит на Тошиба който си дал- 14 л/мин. това при делта Т 5 означава около 5kW ( т.е. грубо минимално 50 м2 подово трябва винаги да работи - сам разбираш, че при това положение комфорта в тези стаи не е гарантиран). При избор на термопомпа виж задължително този параметър. Данните за помпата на другия производител, които цитираш са работната точка на помпата, не минималния необходим дебит. Ако не искаш да го направиш отначало по моята схема, и ти се занимава в последствие, ето какво предлагам.
Понеже няма да имаш бойлер, сложи тройник на тръбата към инсталацията . Едната тръба към конвектори, другата към подово. Сложи спирателни вентили за да можеш да ги отсичаш. Пусни и виж какво ще стане. Ако през зимата почне да спира с грешка - добавяш хидр. разединител и помпа към подовото. Ако лятото спре с грешка - добавяш буфер ( тук помпа няма да трябва ). Може пък да имаш късмет и всичко да работи.
Колекторите изглеждат така, само че на този изводите са с милиметрова резба и адапторите към тръбата са други. Евроконус изводите са с 3/4 резба. Не че е проблем, освен ако вече не си купил адапторите.
Надявам се не съм досадил.
Успех!
Здравейте, ще полагам подово върху бетонна плоча която се държи от доста тънки колони, инженер-конструкторът при огледа ме посъветва да не я товаря твърде много. До сега беше с теракот и лепило до 4см на места. Та на въпроса, плочата има отклонения до 6см, удачно ли е вместо с плътна замазка да ползвам различни по дебелина xps плоскости с които да минимизирам това отклонение (ще ги лепя с лепило), след което да пусна мрежа, тръби и отгоре някаква до 3см замазка? На долния етаж също ще е с подово. Другата ми идея е вместо xps полистиролбетон. Отгоре ще е ламинат.
шоп - майстор
пет авг 30, 2024 6:14 pmtoraborat написа:
Здравейте, ще полагам подово върху бетонна плоча която се държи от доста тънки колони, инженер-конструкторът при огледа ме посъветва да не я товаря твърде много. До сега беше с теракот и лепило до 4см на места. Та на въпроса, плочата има отклонения до 6см, удачно ли е вместо с плътна замазка да ползвам различни по дебелина xps плоскости с които да минимизирам това отклонение (ще ги лепя с лепило), след което да пусна мрежа, тръби и отгоре някаква до 3см замазка? На долния етаж също ще е с подово. Другата ми идея е вместо xps полистиролбетон. Отгоре ще е ламинат.
3 см замазка е малко.
Моят съвет е щем си ограничен от към тегло да помислиш за монтаж на водно подово по сух способ.

Прикачен файл

14.jpg

Прикачен файл

13.jpg

Прикачен файл

12.jpg
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Тема "Подготовка за водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: