• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 136
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ivanovbg - майстор
komstiza написа:
И така при ДБ системата,помпата не се ли управлява от някакъв вид електроника и тя не може ли да се скапе?И какво ще стане ако се скапе и не може да изключи помпата,тя постоянно върти,прегрява системата?
Елементарно Уотсън. Добрата електроника има най малко 2 независими защити. Едната е в нея от термодатчика която изключва помпата, а другата е обикновено механично термореле което изключва самата помпа. Терморелето се монтира след помпата и преди панела. Настройва се на 90-95 градуса и ако водата която тръгва да пълни панела е с по висока температура я изключва без да се съобразява с никаква електроника.
По честата повреда е да спре тока, да изгори предпазител или въобще да не включи помпата. Мисля , че за 7-те години използване на твоята си го разбрал :wink:
komstiza написа:
Първо не си правя системите със стоманени тръби ,а с медни ф15 ,с които системата излиза на цената на 3/4 стоманени и ф20 стаби тръби.За качеството няма да говоря,всеки може да си направи извода.
Това на което викаш качество също не е съвсем вярно. Фитингите на тръбите с алуминиева вложка изпускат над 100С и 6 бара, да не говорим че понякога цепи и тръбата, което не може да се каже за стаби, стоманените и медни тръби. Така че няма как да се получи взривяване на бойлера и животозастрашаваща ситуация, а евентуално само теч. Аз затова си ги харесвам и ги ползвам само тях.
Това е по аналогия с автомобилите където на много места се слагат детайли с по малки якостни и малотрайни качества за да спасят по лоши ситуации. Примерно монтирането на по износоустойчиви накладки води до по бързото износване на диска и възможността да се счупи и да направи по голяма беля.
komstiza написа:
На колегата с идеята да монтира съда и помпата в подпокривното пространство-какво ли ще се случи през зимата при минусови температури ако съда е пълен с дестилирана вода?
Честно казано - нищо ,ако се живее в къщата постоянно. Сещаш се че серпентината си е в бойлера, топлото се качва нагоре и е близко до акъла, че водата в съда е с температура далеч над точката на замръзване. На вилата разширителния съд ми е на тавана който е неотопляем и е отворен. Когато работи камината , въпреки че няма циркулация водата е поне 20-25 градуса. С антифриз съм, защото не живея постоянно. А ако не се живее нищо не пречи да е с антифриз или да се източи. Добива от слънцето при тези ниски температури е нищожен и ненужен тъй като котела или камината си горят здраво. Ако не си наясно електрониката и механиката на свързване на котела/камината първо гледа да стопли бойлера ,а после радиаторите в стаите.
:partyman:
Andri01 - майстор
" На колегата с идеята да монтира съда и помпата в подпокривното пространство-какво ли ще се случи през зимата при минусови температури ако съда е пълен с дестилирана вода? " -
ДС на системата ми е точно така: в каратавана,с дестилирана вода,изолация 50мм. Тръбите до него и към помпата/ и тя е там/ са с двойна изолация/ част от тях остават пълни/. Проблеми няма вече 3-та година. Управлението на с-та има възможност за циркулация при минусови температури,но не я използвам.
komstiza - специалист
ivanovbg,нищо лично ама да се смея ли на отговорите ти или да те съжалявам.
Значи за теб най-надеждната защита е да ти се спука тръбата с ал.вложка и да се получи теч и да ти наводни къщата?
А "взривяването" на бойлера се осигурява по друг начин,пак с механична защита,но сега няма да те уча как,мисля че поне това го знаеш.
Другите отговори няма да ги коментирам,те са същите като този.

Успех на всички с избора на система :)
ivanovbg - майстор
Не е най надеждната, но си е допълнителна :wink: По добре е жив и мокър, отколкото сух мъртвец. В края на краищата родителите остаряват и е невъзможно да те направят пак, докато къщата могат да ти я изсушат и децата. :lol: :lol: :lol:
Виждал съм доста пароизпускатели затапени с котлен камък. На някои има палче за да се проверяват за запушване, но колко хора го правят редовно? Други пък нямат и няма как да провериш изправен ли е. От тази гледна точка го казах. Макар че всички бойлери имат пароизпускател пак гърмят като им откажат ел. защитите. Примери можеш да намериш в пресата. Сещаш се, че ако нямаха щяха само да стопят водомерите на комшиите, а нямаше да гърмят. :wink:

Против медта съм във водопроводните инсталации. С хлорираната вода образува меден хлорид, който макар и в малки количества си е вреден както и да го погледнеш.

:partyman:
saraneron - специалист
Имам два въпроса към колегата със системата под налягане,,komstiza ,,Въпрос №1.Какъв ЮПС ползвате във Вашата система?Ако не ползвате такъв, как се справя системата при летен слънчев ден при липса на ток в продължение на 3-4часа? Въпрос№2. Какави са максималните температури на топлоносителят в серпентината в бойлера/теоретично и приблизително/ в затворена под налягане система пълна с пропиленгликол изпълнена с вакумни тръби или плоски колектори , и в серпентината на Д.Б. система за целогодишно ползване пълна с вода с вакумни тръби и плоски панели?Благодаря прадварително за отговорите! :partyman:
komstiza - специалист
saraneron написа:
Имам два въпроса към колегата със системата под налягане,,komstiza ,,Въпрос №1.Какъв ЮПС ползвате във Вашата система?Ако не ползвате такъв, как се справя системата при летен слънчев ден при липса на ток в продължение на 3-4часа? Въпрос№2. Какави са максималните температури на топлоносителят в серпентината в бойлера/теоретично и приблизително/ в затворена под налягане система пълна с пропиленгликол изпълнена с вакумни тръби или плоски колектори , и в серпентината на Д.Б. система за целогодишно ползване пълна с вода с вакумни тръби и плоски панели?Благодаря прадварително за отговорите! :partyman:
Ползвам български UPS произведен в Ботевград,като с него са свързани помпите на отоплителната и на соларната инсталация.
Топлоносителя може да достигне и над 100 градуса без да има проблем,обяснил го е колегата по-напред в темата.
Бойлера ми е подсигурен с клапан по температура който е механичен с двойна сонда,който отваря при 95 градуса на водата.Пояснявам за тези които не им е ясно какво ще рече това/при достигане на температура на водата в бойлера 95 градуса, клапан по температура отваря и започва да източва бойлера.Защитата е ефективна както при прегряване от слънчевия панел,така и от не изключила токова защита от прегряване.
Пробвана е от мен,това си е лично мое виждане за вид защита. /

Също така ще кажа какво ще се случва ако не сработи помпата и прегрее течността в панела.Нищо страшно няма да се случи,просто част от течността ще бъде изпусната от предпазния клапан за налягането,а друга част може да се изпари през автоматичния обезвъздушител на панела.Ако клапана за налягане е отведен да изпуска в някакъв съд,след това течността се налива обратно в системата и няма загуби дори и на течност.
При мен лятото водата в бойлера се загрява в диапазон от 80-90 градуса без проблем.С обикновен диференциален термостата ми е системата,който няма защита от прегряване на системата.
Когато ме няма в къщи ,примерно отида на почивка,просто оставям да работи помпата на системата постоянно.Така през деня се загрява а през нощта изстива водата в бойлера.

За ДБ системата нека да отговорят специалистите които разберат от нея.Аз не се ангажирам с мнения по нея.
fbr - майстор
DB може да се направи само с колектор, РС, помпа и обикновен термостатичен регулатор, и тръби разбира се. И така може да си работи дъълги години без да я поглеждаш. Колко ще е според вас цената на една такава система. Колкото една термосифонка която не се налага да зазимяваш.
Andri01 - майстор
Около 1000лв. без бойлера!
komstiza - специалист
fbr написа:
DB може да се направи само с колектор, РС, помпа и обикновен термостатичен регулатор, и тръби разбира се. И така може да си работи дъълги години без да я поглеждаш. Колко ще е според вас цената на една такава система. Колкото една термосифонка която не се налага да зазимяваш.
Забравил си съда,колега само с тръби не става.С термостатичен регулатор не е много практично.И затворената може да е с термостатичен регулатор.
Принципа е един и същ.При затворената имаш само един клапан за налягане в повече и 7 л.течност примерно.

А с термостатичен регулатор как ще защитиш ДБ системата от прегрянване не си уточнил?
Или ще разчиташ да се изпари водата,а помпата да е включена от термостатичния регулатор и да остане да работи на сухо?
И това ако може да работи работи дъълги години без да го поглеждаш,браво :lol:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 136

Тема "Помощ при избор на вид слънчев колектор ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: