• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
denuchi - специалист
ако някой от бургас се навие да се захване с това, да звънне ще му окажа едно рамо с огъване абкант гилотина. успех
vreden - специалист
AntonBM написа:
Смятам, че реалната цена, на която това съоръжение може да се продава е 250-300 лв. Стойността на материалите може да е под 100 лв., но в него има много ръчен труд. Цената на един стандартен радиатор е горе долу пак толкова, така че хората ще го купуват. Има пазарна ниша за такива продукти, така че – смело напред!
Колега,ще си позволя да изразя известна доза песимизъм,относно предвижданията ти.Разглеждайки каталога на Прити,виждам ,че има печки с водна риза на цена около 300лв.От друга страна ако започне производство от фирма като Прити например,разходите ще са много по малки.Съответно и цената може да слезе на около 150лв,което вече би било приемливо според мен.Ама нека все пак да се сгоби това нещо ,да се пусне в действие,да се види как работи,че така малко на нероден Петко....Успех с разрабоката.
AntonBM - специалист
Ако се хванат китайците да го правят и под 50 лв. може да падне. Само, че за сега няма нищо подобно на пазара. Ако се помайва и оглежа много-много, току виж от Прити са пуснали и този продукт. Стоката сама ще намери пазарната си стойност, знаете приказката за търсене и предлагане.
fbr - майстор
Аз го ползвам 10-тина години този топлообменик, снимката в споменатия пост е моя. И мога да ви уверя че е много ефективен, само че моя е срещу капака на печката и лесно става чистенето. Едноходов е, на другия край има място, за да се събира нагара, а отдолу отвор за чистенето му, макар че има достатъчно място за да се събира, чистенето му става само с издърпване на капака, и нагара се свлича в кофата. В повечето котли и камини които се продават е възприет варианта , водата да тече през тръбите , а газовете да са около тръбите, но чистенето в такъв случай е мъка.
vreden - специалист
Колега fbr ,дай една схемичка на твоето изобретение,рамери ,диам.на тръбите и т.н.Струва ми се ,че ще бъде много полезно за хората.Естествено ако нямаш нищо на против.Поздрави.
fbr - майстор
Снимките ги има в тази тема.Други снимки в момента не мога да направя защото, като всяка маза, котела е затрупан с вехтории.Тръбите са 17 броя фи 42 с дебелина на стената 3 мм.Дължината на тръбите са по 400мм.Общата дължина на тялото на топлообменника е 550 мм, като вертикално е изхода за димните газове. Под изхода има прострнство 100/150 където се събира нагар от тръбите при чистенето, и пепелта която не може да се издигне по кюнците. По проекцията на изхода отдолу има отвор с капак, който се отваря с приплъзване, и като се отвори всичко слиза в кофата.
2v6 - майстор
msm написа:
...
Смятам системата да е отворена, разширителния съд в банята там мога да монтирам бойлер свързан само към отоплителната система като буфер акумолатор но не знам как се свързва(като радиатор или последователно с бай пас). След това щранга продължава към другата стая или да пусна отделен кръг към нея тя е около 47 кубика. Ако има още мощност ще топля кухнята(26 м/3) и бойлер. Знам ,че монщоста на топлообменника би трябвало да покрие тези мощности но зависи и от режима и интензивноста на горене смятам да е максимално икономичен. И с комина имам известни притеснения над мен има само един етаж и таван в панелен блок. Досега 4-5 години не ми е създавал проблеми но ...?
Затова искам да предвидя доколкото е възможно проблемите с конденза и тягата. Термостат малък и голям кръг висока температура на ризата и няколко клапи на димните газове даващи възможност за комбинации .
По схемата е добавен байпас на дима към изходи C и B ако двата хода му дойдат много затваря се клапа 4 а 1,2,3 са отворени един ход при удвоен просвет на тръбата според мен ще се отрази добре на горивния процес след това има стеснение и би трябвало ускорение на димните газове. Ако не съм познал с клапи 1 и 2 минава на половин мощност дебит или горе или долу. Ако и тук ударим на камък монтиреме вертъкално при запазване на байпаса пак има комбинации.
Другото за което искам да питам е ако във водосъдържателя се монтират ламели с отвори нанизани запоени за тръбите (пластинчат топлообменник) примерно през 15-20 мм.
След прекалено много подобрения едно устройство работи по лошо имам и тези опасения.

За сега толкова останете със здраве и желая успех.
За да няма конденз единственото необходимо нещо е да сложиш термостатичен вентил. Може и от кола, но да е външен (с три мъркуча!). Изхода на котела свързваш към изхода на вентила за двигателя. Входа от байпаса отива към радиаторите (бойлера). Входа от радиатора го свързваш на входа на помпата. На същото място идва и връщащата вода от радиаторите (бойлера). Регулируем такъв вентил за водни инсталации е около 40 лв :idea:
Не ти трябват никакви допълнителни клапи вътре и щуцери :!:
За подобряване на тягата може да вкарваш въздух с вентилатор в стаята с печката :idea:

Колко топлиш с печката в момента? Горе-долу още толкова може да получиш от "котлето" :wink:
vreden - специалист
Колега fbr,имам още няколко въпроса.
1.Другите размери на топлообменика -В и Ш. Д=550
2.Дебелината на ламарината на стените.
3.Тръбите черни или поцинковани са и обработвал ли си ги антикорозионно.
4.Заварките с какъв апарат са обикновен електрожен,телоподаващо?
И с какво изобщо е по добрия вариант да се правят такива заварки.
При амоняците използваме аргонов апарат с черни безшевни тръби като най-надежден.
Това е за сега.Поздрави.
fbr - майстор
Отговарям:
1. В-150 Ш-340 Д-550
2. външна обвивка 2,5мм, страните на които са заварени тръбите са по 3 мм
3.Тръбите са черни безшевни, не са обработвани по никакъв начин
4. Заварките са правени с любителски електрожен
Знам ли с какво по-добре могат да се правят заварките . На мен ми ги завари моят тъст (лека му пръст), който навремето се е занимавал с производство и ремонт на котли. Трудност изпитахме при изрязването на отворите за тръбите. Във един военен навремето завод ми изработиха инструмент , който представлява тяло, на което има подвижно рамо с възможност за застопоряване. На края на рамото се закрепваше кобалтов нож с който се изрязваха оторите при ниски обороти, с бормашина. Предварително върху ламарината, на местата на тръбите, със свредло се пробиваха отвори с диаметъра на водещата част на този инструмент. Даже мисля, че имаше и някакво име този инструмент, но беше отдавна и съм забравил. Че и самия инструмент се попиля някъде по "приятели", услужвах на доста хора с него и не се върна.
vreden - специалист
Колега fbr,много се запалих и ще пробвам и аз да направя нещо подобно на твоето.Мисля да направя някои промени и затова моля специалистите да си кажат мнението.
Мисля да направя топлообменника вертикален(за разлика от този на колегата fbr),защото искам да застане на мястото на първия кюнец.Ще направя в долната му част страничен вход с диаметъра на изходящата тръба на печката(Г.Оряховица N4,подобна на пернишките).Отдолу да направя ревизионен отвор на жлебове като се изтегли капака да може да се чистят тръбите.
Идеята ми е ако,се окаже достатъчно ефективен,после да си купя една камера без водна риза и да монтирам топлообменника на нея.Ще предвидя по голям размер на кутията за входа на газовете,за да мога да направя после и по голям отвор според димоотвода на камерата.
Може би ще трябва да увелича дължината и/или броя на тръбите,за да запазя мощността,тъй като вертикално поставен ще има по малко топлоотдаване.Топлообменника да е едноходов като на fbr.По принци търся мощност около 20kW.Мисля да отоплявам 3 стаи по 15кв.м., коридор-10кв.м.,хол-40кв.м. където ще се намира и печката,две бани общо-8кв.м и 120л.бойлер.Къщата ми е с ПВЦ дограма с К стъкло и изолация 100мм. фасаден стиропор.
Моля за мнения,много съм се запалил и нямам търпение да почна.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Тема "Тръбен топлообменник" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: