Най - вълнуващия въпрос зимно време.
torbalan - Дървен философ
ArturDent, КПД на съвременните автомобилни двигатели е горе-долу 30% - останалото отива под формата на топлина в околната среда...

най-голяма част от тази топлина се отвежда през радиатора... друга част отива с газовете през ауспуха и най-малка през самия двигател (това е приблизително вярно за топло време, при -30 градуса нещата стоят по друг начин)

за това мощността на радиатора трябва да е голяма, защото може да се наложи да отвежда почти цялата излишна топлина :)

kretio74, теорията и практиката съвпадат - проблема е, че теоретичните ни познания като цяло са слаби :) и това води до грешни предоложения, които в практиката не се потвърждават ;)
ArturDent - Почти Безобиден
Както писа Чаро, като няма кръчма...

Абе аз и на 30% от 100 000 W, съм доволен.....

А за студената вода(флуида през радиатора) - нали той ще се затопли при охлацдането на помещението...

А КПД-то на дизела е доста повечко....
И КПД-то не се мери като % от мощноста на двигателя, а като % от енергията(калоричността) носена от горивото бензин/дизел. Отделно си има КПД, което показва каква част от вътящия момент на вала на двигателя се предава на колелата.....


Ами като няма кръчма...
kretio74 - специалист
Имах впредвид точно големи радиатори от дизели (WV,Пежо,рено),от пежо и рено стават идеално щото вентилаторите им са 2 и с много тънки :? на втора употреа такъв радиатор с вентилаторите е около 100 кинта имисля че са идеални за тази цел защото:
1.огромна нагревна площ
2. тънки вентилатори (системата ще стане в по естетична кутия )
3 .сравнително безшумни вентилатори
4. казанчетата са отгоре и отдолу а не отстрани
Iliev Labs - специалист
Как мислиш да свържеш радиаторите и тръбите?
И на какво налягане в системата може да се разчита?
kretio74 - специалист
Iliev Labs написа:
Как мислиш да свържеш радиаторите и тръбите?
И на какво налягане в системата може да се разчита?
:? смятам да ползвам оригиналните автомаркучите на радиаторите като след това ако се наложи ще има редуциращ преход към инсталацията на парното 3/4 тръби а за налягането не знам но предполагам че налягането което прави водната помпа наавтомобила е значително повече от налягането в парната инсталация
LazarGanev - "Велик майстор"
Много наивно тръгваш, не знам какво ще стане :?
torbalan - Дървен философ
мислех, че имаш радиатори аванта...

ако тепърва ще ги купуваш... по-добре разгледай варианта с някое готово решение... би трябвало да има...
kretio74 - специалист
при всички случай има и други варианти. Радиаторите не са проблем в тукашните морги са по 60-70 лв. то по-принцип и фабричните конвертори са решение ама- $$$$$$$-
LazarGanev - "Велик майстор"
Добре де, за какво трябва да е с тези шумни и миришещи на масло автомобилни радиатори. То после ще трябва и захранване 12В за всеки вентилатор, кутия, която ще е по-скъпа от самите радиатори. Кранове - нито на входа, нито на изхода можеш да сложиш. Пък като тръгнат да текат и се пробиват - да не говорим . На налягане не издържат - помпата на двигателя е само циркулационна, а не напорна. Един хубав и красив панелен радиатор за една стая струва стотина лева, втора употреба може да намериш и по-евтино. Помисли!
Последна промяна от LazarGanev на нед фев 07, 2010 10:38 am, променено общо 1 път.
2v6 - майстор
kretio74 написа:
при всички случай има и други варианти. Радиаторите не са проблем в тукашните морги са по 60-70 лв. то по-принцип и фабричните конвертори са решение ама- $$$$$$$-
Нов радиатор за конвектор е около 70 лв - защо ти е да ползваш омирисан автомобилен радиатор :?

Тема "ПСЕВДО КОНВЕКТОРИ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: