Най - вълнуващия въпрос зимно време.
pansim - майстор
idunno написа:
Има просто обяснение- помпата засмуква от източника(котел) и нагнетява към консуматора (радиатор).
Доводите да се слага на връщащата вода са(и всичките малко или много неверни):
1.помпата щяла да работи при по- ниска температура.
2.Като е ниско долу при котела винаги ще е потопена във вода и при спиране на тока и изпарение няма да изгори.
Има и други подобни.
Амиииии...то тези доводи които си писал са МНОГО верни според моето лаишко мислене.
idunno - специалист
Всъщност не са:
1. работната температура на помпата може да достигне 120 градуса без проблем.
2.При парообразуване в системата парата е навсякъде и при работеща помпа и липса на вода да охлади помпата ще даде фира където и да е.
Както казах, само изглеждат верни.
Основната идея е системата да е в по- голямата си част под нагнетателната страна на помпата.
Evgeniy - майстор
Ето тук има малко открехване:
http://moderncomfort.grundfos.com/int/h ... autoadapt/

We've integrated a frequency converter to automatically adjust pump speed to suit demand, which regulates pressure in the system.
Known as proportional pressure, this means you get only the pressure you need.
Rather than running at a fixed speed all the time, Grundfos E-pumps operate on a proportional pressure curve. This makes them far more efficient than standard three-speed pumps.

"Ние сме интегрирали честотен конвертор, който автоматично регулира скоростта на помпата да осигури потребността, който регулира налягането в системата.
Известен като пропорционално налягане, това означава получаване на точното налягането, което ви трябва.
Вместо да работи с постоянна скорост през цялото време, Grundfos E-помпите работят на пропорционална кривата налягане. Това ги прави им далеч по-ефективни от стандартните три скорости помпи."


и още:
A Grundfos E-pump never generates unnecessary pressure. Continuing the car comparison, an E-pump removes the foot from the throttle to slow down and it works out when it can slow down by itself.
"Grundfos E-pump никога не генерира излишно налягане. Среавнено с харченето на колата E-pump маха крака от педала на газта за да намали и сработва, когато може да намали от самосебе си."

Малко смотано излезе превода, но май работи по налягане или както пишат някъде на напор - ако се затворят няколко термостата и се повиши налягането - намаля скоростта, ако падне налягането - значи са отворени. Всъщност този показател не е нужно да се следи със сензор, предполагам, че следят тока на помпата, който се вдига като се затормози.
todortv - майстор
pansim написа:
todorovtv как при увеличаване на хидравличното съпротивление, помпата ще НАМАЛИ оборотите за да остане дебита постоянен???????????????????????
Ако искаме да запазим дебита - то помпата ще увеличи оборотите, и съответно ще повиши разхода на ел. енергия. А има и друго, защо ни е постоянен дебит в една променяща се система /затваряне и отваряне на термоглави/ Според мен за да се реализира икономия, дебита трябва да се променя.
Тук си прав. Дебита трябва да се променя, с цел поддържане на някакво постоянно налягане.
В инструкцията на Алфа 2 пише, че това става на база промяна на диференциалното налягане на помпата, което предполагам и мерят.:partyman:
VLADO66 - майстор
Имал съм вземане даване с Алфа-яввно не можеше за прецени и се наложи да я пускам ръчно на макс за да обръща водата на последния етаж.
filmatoplo - майстор
Явно в случая помпата не е била сметната правилно , или хидравличното съпротивление на практика е било повече , затова помпата не може да го преодолее и се лъже -тоест мисли че вече е постигнала своята цел и намаля още повече дебита :) .
kalin72 - майстор
filmatoplo написа:
Явно в случая помпата не е била сметната правилно , или хидравличното съпротивление на практика е било повече , затова помпата не може да го преодолее и се лъже -тоест мисли че вече е постигнала своята цел и намаля още повече дебита :) .
Аз имам същия случай, радиаторите на втория етаж са все още хладки долу, само когато температурата на котела е над 70 градуса, се затоплят навсякъде. Дали ще се промени това с 25/6 помпа, сегашната е 25/4? И мисля да сложа радиатор на тавана, та от коета до тавана са 6 метра денивелация...
ivanovbg - майстор
Няма ли да е по добре вместо помпа с променливи обороти да се направи байпас по налягане? Затварят се част от термоглавите и байпаса се отваря. 30-50 вата помпа едва ли е кой знае каква икономия на ток.
VLADO66 - майстор
filmatoplo написа:
Явно в случая помпата не е била сметната правилно , или хидравличното съпротивление на практика е било повече , затова помпата не може да го преодолее и се лъже -тоест мисли че вече е постигнала своята цел и намаля още повече дебита :) .
Проблема в случая явно е че една абонатна захранва две сгради-едната двуетажна с разводка Тихелман и четириетажна с колектори.Та на четвъртия етаж не ще и да чуе топлото на автоматичен режим въпреки че създавам изкуствено съпотивление чрез притваряне на кран на клона към двуетажната.Помпата е по проект ама явно не е чувала за Тихелман щото е 5 годишна :-D

Тема "Помпа с променливи обороти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: