Най - вълнуващия въпрос зимно време.
zaksofon - специалист
Майстори, ето ги и обещаните снимки:
Вижда се сълзенето в десния ъгъл. Интересното е, че същото беше вчера и от ляво, но за моя приятна изненада от там спря да тече. :partyman:

Прикачен файл

20131211_182311.jpg
20131211_182311.jpg (64.36 KиБ) Видяна 2108 пъти

Прикачен файл

20131211_182157.jpg
20131211_182157.jpg (104.84 KиБ) Видяна 2108 пъти

Прикачен файл

20131211_182137.jpg
20131211_182137.jpg (87.91 KиБ) Видяна 2108 пъти
filmatoplo - майстор
Намали налягането , може да спре и от там :) .Но гледай ако го палиш студен котела -включвай поне помпата да работи още предварително -така няма да се шокира метала , абе да не се пукне пак .
zaksofon - специалист
filmatoplo написа:
Намали налягането , може да спре и от там :) .Но гледай ако го палиш студен котела -включвай поне помпата да работи още предварително -така няма да се шокира метала , абе да не се пукне пак .
Благодаря за съвета,
относно налягането, до колкото знам, системата работи най-ефективно при налягане от 1,5. Ще се влоши ли отоплението ако го намаля?
Трябва да ви кажа, че котела освен тази история се справя много добре. Със седем килограма домбас и 4 средни дървенца, гори над 6 часа, при средна температура на водата в системата 50 градуса, настроил съм го да затваря клапата на 60.
Помпата се включва на 40 (макар че при палене се включва първия път чак на 60 градуса) и се изключва, като падне под 40, регулира се от термостат, от онези с пружина на изходящата тръба и врътката отгоре. Мисля си, че при стартиране на помпата в котела влиза вода с температура не по-малко от 10 - 15 градуса, зависимост от това колко е топло в къщи. Възможно ли е тази вода да спука глидера, както казвате? А и защо това се случва след 6 години работа?
zaksofon - специалист
Колеги, котела след последното заваряне изкара 3 месеца и се спука пак - точно под заварката със същата дължина на пукнатината, като на снимките преди ремонта. Опитвахме се да го заваряме в последствие отново, но течеше като лейка от всякъде. В крайна сметка купих нов глидер. Любопитно е да споделя, че цената му в Троян беше 586 лв с ДДС, а в Плевен 250 лв с ДДС, което си е разлика. За съжаение първо получих информация за цената в Троян и това ме подведе да изключа купуването на нов глидер, като вариант, което ми струваше 200 лв за електроди :( . Но както и да е, да си дойда на въпроса. Новия глидер е малко по-различен от оригиналния в задната си част - изходите за тръбите не са с шпилки и гайки, а вместо това има резба за нипел. Това от своя страна налага използването на холендер, а това пък пречи на терморегулатора да се закрепи за изхода на котела, защото нипел-холендер-нипел, никак нямат гладка повърхност. Терморегулатора ми е от онези обикновенните с пружинката отдолу и потенциометър. Моля дайте съвет как да го пригодя за захващане към неравния холендер или дайте варианти за терморегулатор със сонда например, а и ако е такъв със сонда, къде да бодна сондата и колко струва това животно?
Предварително благодаря!
ZMeyGorianin - майстор
Сложи една "тетка" след холендъра. В нея с преходници ще монтираш 1/2" бронзов кожух за термометър с подходяща дължина. В него вкарваш сондата на един термостат от руска пералня /цена около 5 лв./ и си решаваш проблема.
zaksofon - специалист
ZMeyGorianin написа:
Сложи една "тетка" след холендъра. В нея с преходници ще монтираш 1/2" бронзов кожух за термометър с подходяща дължина. В него вкарваш сондата на един термостат от руска пералня /цена около 5 лв./ и си решаваш проблема.
Благодаря колега, но забравих да спомена, че нямам място за удължаване на тръбния път, т.е. между котлето и системата трябва да има точно 13 см, което е точно нипел-холендер-нипел. Това е наложително защото ако мръдна котлето със сантиметър повече напред, няма да е възможно да му отварям вратичките, ако пък го бутна назад, няма да мога да му монтирам кюнците ..... Ох не е една беля :? . Някакъв друг вариант за регулатора от пералня, без да променям дължината на изхода на топлата вода? И такъв регулатор продава ли се в магазините или да си го търся из продавалниците?
VLADO66 - майстор
Не е зор да слагаш терморегулатора баш до котела,моя е на 60-70см.
zaksofon - специалист
VLADO66 написа:
Не е зор да слагаш терморегулатора баш до котела,моя е на 60-70см.
Ами... проблем ли ще е тогава ако закрепя термостата върху пропиленовата тръба към системата? Не мисля, че е удачно така. Няма ли начин този термостат с пружинката да се пригоди някак за захващане към холендера?
Radoslaw - специалист
Малко информация за причините за повредата или разбиване на мита ,че студената вода може да причини спукване на чугуна.

По време на дискусии, сравняващи топлообменници, стомана и чугун често критикуван като малко материал, устойчиви на термичен шок - погрешно твърди, че внезапен приток на студена вода може да доведе до това да се счупи. В действителност, чугуна не губят свойствата си, работата си, докато температурата не надвишава 400 º C. Съгласно условията на топлообменника в котелната вода не е възможно да се превишава температурата на стената на тази стойност (при условие, че водата е в топлина). В ролите дебелина желязо тръба стена 5-6mm, температурната разлика от двете страни не превишава 60 º C - така че няма възможност, че температурата на стената от изгорелите газове е достигнала 400 ° C. Внезапният приток на студена вода, като в този случай, няма опасност. Какво друго, ако котела "ще работи" без вода - тогава всъщност надвишават температура от 400 ° C на повърхността на стената на възможното. Повишените температури на стената на топлообменника могат да възникнат в случай на тежко замърсяване на депозитите на водно-седиментни - след това - съвсем просто - от другата страна на стената, няма вода, която може да вземете от жегата.
filmatoplo - майстор
Определено нещо е спомогнало да се спука :? , за тези пари цял Демрад давам :) .

Тема "котел DEMRAD - спукан" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: