• 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 65
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
alx359 - специалист
Поради оплакванията с горещия комин и големия разход, експериментирам и с други параметри, по същата логика публикувана отпреди. (По документация, 1s load ~ 5kW при и 48% fan; 4s load ~ 18kW при 100% fan. Междинните стойности се изчисляват пропорционално.)

Досега, намалявах мощността по load и Fan (пр. max_load=3s., Fan max=80%)

Код: Избери всички

За горелка BISOLID GP (18kW). 

Parameter   | min_load   | max_burn    | Fan min | Power (kW)
Pmin        |     1s     |     13s     |   48%   |    5
--------------------------------------------------------------
Parameter   | max_load   | min_burn    | Fan max | Power (kW)
Pmax        |     2s     |     13s     |   64%   |    9
Pmax        |     3s     |     13s     |   80%   |    13
Pmax        |     4s     |     13s     |   100%  |    18
Сега пък вместо load пипаме времето burn дето пелетите стоят да горят в котела. (пр. max_load=4s., min_burn=21s, Fan max=64%, )

Код: Избери всички

За горелка BISOLID GP (18kW). 

Parameter   | min_load   | max_burn    | Fan min | Power (kW)
Pmin        |     1s     |     21s     |   31%   |    5
--------------------------------------------------------------
Parameter   | max_load   | min_burn    | Fan max | Power (kW)
Pmax        |     2s     |     21s     |   41%   |    9
Pmax        |     3s     |     21s     |   51%   |    13
Pmax        |     4s     |     21s     |   64%   |    18
Наблюдавам малко по-малък разход и по-студена тръба на изходните газове. Пелетите обаче не доизгарят напълно. Експериментирам с увеличаване на burn времето.
s_s1 - специалист
s_s1 написа:
Ще Ви разкажа 1 дълга история без край за сего ноо...тъжна.

...
Появиха се хора от фирмата, които започнаха да обясняват, че собственика е виновен, защото като е пушил е тръскал цигарата в бункера...
След заплахи със съд, и вещи лица от пожарната от фирмата се съгласили, че вината е тяхна и се касае за неправилен монтаж. Последва бързо възстановяване на тръбния път, пълнене на системата, слагане на регулируем механичен термостат, за да гори дърва. Приятели донесоха 5 чувала дърва, а на другия ден след обяд купиха 2 това мокри мокренички. Коледа празнувахме у тях и се топлехме на дърва. Котела го държах на 70-80С, бях увеличил температурата на пода до край и къщата се топлеше добре. Но при всяко отваряне на капака за слагане на дърва здраво пушеше. От фирмата бяха обещали в работните дни м/у Коледа и нова година да сменят котела и горелката.
На 30.12.2014 монтираха старата горелка с нови шнек и бункер. Забелязах, че и помпата за отопление беше сменена с черна на цвят, с много малки отвори за вентилация, може би по-мощна. Системата заработи добре, но от време на време нещо се случваше и гаснеше. От фирмата казаха, че всеки ден трябвало да се чисти 1 датчик от саждите. Така работи няколко дена и ако някоя сутрин беше загаснала-датчика. До една слънчева сутрин в която се запали тръбопровода, по който падаха пелетите, но огъня не стигна до бункера. Причината не е известна на собственика.
Казаха, че котела не бил почистен. Лично собственика на фирмата дошъл, разглобил го, чистил го и казал, че за запалването са виновни собствениците, защото като чистели датчика трябвало да чистят и котела.
Собственика реши да мине по-евтино и започна да гори слънчогледови пелети. Те се палят по същия начин, но горят с малко по-синкав пламък. Всичко беше нормално, докато ...отново се запали и изгоря тръбата през която пелетите стигат до горелката...
Забелязах, че на котела темп. е зададена 55С, достигнатата темп е 48-49С и той "бичи" на 100%
Да, ама след 2-3 дена отново се запали...
jabata - специалист
За съжаление мърляви и некоректни фирми има навсякъде, и още повече никой не е застрахован от това да попадне на такива. За съжаление човек трябва от всичко поне малко да разбира за да се предпази от мърлячи. От друга страна майсторите се дразнят когато видят че някой разбира...може би защото немогат да го преметнат лесно.
Котела сам по себе си, за парите е доста добър, но това толкова често да се пали гъвкавата връзка от шнека, е много странно. Това означава че самата горелка връща огън, което е признак или на запушен комин или задръстена горелка. Тя тази тръба затова е гъвкава пластмаса, че при повишение на температурата да се стопи и да предпази бункера с пелети от запалване.
Ако кара със слънчогледови, може и да се задръства често горелката защото те образуват много повече шлака.
Извинявам се, но кой датчик трябва да чисти човек от саждите? Тази горелка има точно 2 датчика, единия е фотосензор за пламъка, другия термодатчик на подаващата тръба. Термодатчика, там няма какво да го чисти човек, а фотосензора....е това чак пък всеки ден да го чисти човек е прекалено. Той е само сензор, и ако е замърсен, това означава че няма да регистрира огън, и дотам. Той такова запалване неможе да причини. Според мене котела е гаснел, защото датчика на тръбата за пелети регистрира повишена температура и спира... което ще е резултат от задръстен котел и/или горелка. И ако това се случва често, в някой момент го отнася гъвкавата тръба.
Мисля просто че тази горелка не се справя много добре със слънчогледовите пелети. А за пушенето, при отваряне за сипване на дърва, така си е...Обаче това е не само при този котел, ами като цяло при Дакон/Bosch котлите, които са със сходна компоновка, но не е болка за умиране, защото при добра тяга, почти не се усеща.
s_s1 - специалист
Може би е фотодатчика, защото горелката често спира да работи.

Казах на собственика, че Ерато произвеждат горелката и котела. Той вдигна голям вой и в понеделник се появиха техници от Ерато.
Те точно това обяснили, че правят първокачествени продукти за да горят първокачествени продукти и сложили качествени такива. Освен това комина бил къс /тръба донесена от фирмата и включена в общата цена/ и го удължили. Освен това сложиха и вентилатор за изгорелите газове. Целия ден правиха нови настройки и спрели бойлера, защото той много бил консумирал, т.е. завъртели крана така, че през него почти да не минава топла вода.
В следствие на настройките помпата включва на 45С и изключва под 30С и темп. на котела се клати м/у 45С и 29С. Можете да си представите какво става. А темп. в голямата стая едва достига 14С.
Във вторник отново след голямо викане от собственика с/у Ерато те са му отговорили, че нещо "изпива" топлината, защото за 12-13 часа са изразходени повече от 6 чувала пелети, а котела стои с телесна температура. Може би се "светнали", че този режим не е добър за котела и казали на фирмата, че трябва да се добави буфер и разни други тръби, помпи и т.н. т., които стрували незнам колко си х. лв....

Очаквайте продължение...
alx359 - специалист
s_s1 написа:
Освен това комина бил къс /тръба донесена от фирмата и включена в общата цена/ и го удължили.
По-скоро тръбата за връзката с комина? Колко е висок и какво сечение има самия комин?
s_s1 написа:
Във вторник отново след голямо викане от собственика с/у Ерато те са му отговорили, че нещо "изпива" топлината, защото за 12-13 часа са изразходени повече от 6 чувала пелети, а котела стои с телесна температура.
Да не би тръбния път на парното и солара да е един и същ в момента, та отсечка на парното да минава през покрива и да бяга топлото в атмосферата?

EDIT: Грешка дето съм правил е да не затварям правилно ръчката за 2 и 3-ти ход, та котела си става едноходов и яде като ламя

Иначе ако е София, монтажистите на Ерато дето познавам са кадърни.
s_s1 - специалист
Не знам, но комина е широк толкова колкото е изхода на котела. На него е нахлузено коляно, от него тръба може би 1 м., която минава през стената и по вертикал беше 7 м. Сега я удължиха още и заедно с това сложиха вентилатор за изгорелите газове.
А не ми е ясно каква е тази клапа, за какво служи и къде се намира.
Котела се намира в гаража под къщата. Тръбите са пластмасовии неизолирани. След около 2 метра от котела влизат в пода на на коридора. В коридора е едната разпределителна кутия за подовото, а другата мисля, че е в гардероба. Тръбите не излизат изобщо извън къщата. Има доста загуби в гаража, защото има пролуки под вратите, че не е направена още подовата настилка. Но и при моя котел е така, освен това специално заради стария си котел Линг 25Д котела пробих в стената ф130 отвор.
alx359 - специалист
И при мене връзката с комина е по съвсем същия начин. Трябва да се провери дали тръбата има лек наклон нагоре и комина не е нещо запушен (и да е различен от този на камината). Един начин да се направи е да се качите на покрива и да пуснете по стотинка или др. от всяко коминно тяло вътре в комина (при мене са 4), която да намерите после в отвора за сажди долу на съответното коминно тяло (може да се сложи чинийка, за да се чуе тракането).
s_s1 написа:
А не ми е ясно каква е тази клапа, за какво служи и къде се намира.
Като се гледа котела отзад, откъм отвора на изходните газове, има горен капак с ръчка, дето се повдига и се маха, с цел почистване на котела. В книжката за котела стр. 6 има схема: 6. Капак на топлообменника със запалителна клапа

Научих, че е много важно този капак де е правилно поставен и съответно клапата да е плътно затворена (има схема в стр. 7 на книжката за котела как трябва да бъде). Целта на клапата когато е затворена е да направи връзката за въздуха между 2-ри и 3-ти ход. Иначе когато е отворена, топлината на 1-ви ход (този с тухличките, след камерата) минава напряко към изхода за димни газове и има огромни загуби. Това се ползва обаче при разпалването, когато котела е на дърва.
s_s1 - специалист
Тази ръчка отгоре в/у капака на котела е натисната надолу. Вдигнах я нагоре, но като я пусна пак се връща надолу.

И така да продължа историята. Във вторник се появи буфер 300 литра. В сряда започна монтажа. И до вечерта беше завършен. Обаждам се да чуя моя приятел и да го запитам как работи новата система, колко С е буфера. Той слиза до гаража и забелязва, че отнякъде тече вода. Хайде отново екшън! Ходи да взема "майсторите", от близкия град не знам защо... Те си оправят срането и отново ги връща до града. А в тях е 13С... На следващия ден отново "майсторите", правят настройки, но така и не се стопля. Тогава те решават, че подовото в къщата трябва да го разделят на 2 кръга.
Оказа се, че вентилатора на изходящите газове е включен "на макс". Защо ли?!? Защото шефа така казал...
Вече има 2 кръга с отделни помпи на подовото. Коридорите и голямата стая са вързани на най горния изход на буфера, а спални и бани на тази тръба малко по-долу. Помпата на котела се включва, като Ткот=50С. А помпите на буфера се вкл. когато Тбуф.= 48С. И така Ткот се клати м/у 50С и 46С, а буфера около 48С-46С. Вече в голямата стая достигна 17С, а в спалните-15С. Котела "бичи на макс" по 6 кг. слънчогледови пелети на час.
alx359 - специалист
s_s1 написа:
Тази ръчка отгоре в/у капака на котела е натисната надолу. Вдигнах я нагоре, но като я пусна пак се връща надолу.
Вече не си спомням, но мисля капака ако се сложи на обратно пак ще си пада ръчката, обаче никаква работа няма да върши. Трябва да се притвори капака и да се види дали клапата да е от правилната страна - сиреч наклона в посока изхода на димни газове (т.е. да прави връзката между 1-ви и 2-ри ход).

Иначе много сложна стана тая система. При правилно оразмеряване и после добро нагласване на горелката този котел няма нужда от буферен съд. Нещо май го взеха за козичка за доене твоя приятел. Преди още набутвация със скъпи чаркове трябва внимателно да се проследи откъде се губи тая топлина. Това ама хич не изглежда нормално. А и друго: котела трябва да има постоянен достъп до достатъчен свеж въздух, иначе ще гасне и/или ще гори лошо.
s_s1 - специалист
Не съм пипал котела и не мога да кажа дали е правилно поставена тази клапа и целия капак дали не е обърнат.
До колкото аз разбирам буфер на тази система не и трябва, защото преди да сложат буфера горелката работеше на макс повечето време, много рядко падаше до 75%. И от време на време спира, може би за да се чисти, не ми е ясно. Сега със буфера постоянно "бичи на макс", защото изобщо не може да достигне зададената температура. Вчера беше слънчево и аз в 10 часа изключих парното в къщи, за да го почистя, след като го почистих реших, че слънцето е достатъчно и го запалих чак в 17 часа. В това време в къщи темп. падна от 21С до 17С. А в дома на моя човек парното не е спирано и темп. в голямата стая е достигнала до 18С. А тази стая е много слънчева с прозорци от изток и юг.
А за въздуха за горелката е достатъчен, защото още не е излята подовата настилка в гаража и има процеп от 8-10 см. под вратите. Мисля, че най-голямата загуба на топлина е от самия котел, тръбите около него и буфера, защото в гаража темп е близка до тази навън.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 65

Тема "пелетен котел Bisolid SAVER C" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: