• 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 65
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kalin72 - майстор
А в дома на моя човек парното не е спирано и темп. в голямата стая е достигнала до 18С. А тази стая е много слънчева с прозорци от изток и юг.
Това ми говори, че има много големи топлозагуби от самата къща. Нашата къща е с южно изложение, с големи прозорци на първия етаж, и там, при изтинал котел през нощта - в 2 часа пипнах радиаторите, студени бяха, та рано сутринта в 7 температурата в тази конкретна стая беше 22 градуса, при 25 вечерта в 22 часа. В 10 сутринта вече беше 24 градуса, на обяд 26 градуса, отворени прозорци за проветрение, и следобяд в 5 все беше 25 градуса. Котела го запалих в 5 следобяд, заради бойлера, че искаха повече хора да се къпят.
Днес е същото положение - котела не е работил от снощи, 12 часа радиаторите бяха топли, но водата в котела беше 55 градуса, демек трипътния винтил към радиаторите беше затворил, в 7 сутринта 22 градуса в цялата къща, а сега ,в 11 - 24-25 градуса. Всичко това при минусови температури навън, в 7 беше минус 5, сега е 0 градуса.
alx359 - специалист
s_s1 написа:
Не съм пипал котела и не мога да кажа дали е правилно поставена тази клапа и целия капак дали не е обърнат.
Ами нека го види човека. Както и при болестите, добрите лекари първо търсят причините, а не просто да лекуват разни симптоми (с буферни съдове и пр.). В случая, трябва да се подходи аналитично. Да се изключат макс. брой консуматори и да се остави само най-минималния възможен кръг. Работи ли? Добре, да се разшири кръга/консуматорите и пак. Не работи ли? Пак добре, значи проблема е някъде преди/в кръга и т.н.
s_s1 написа:

А за въздуха за горелката е достатъчен, защото още не е излята подовата настилка в гаража и има процеп от 8-10 см. под вратите. Мисля, че най-голямата загуба на топлина е от самия котел, тръбите около него и буфера, защото в гаража темп е близка до тази навън.
Ок, но това пък ще стане проблем като излеят плочата. Най-добре е котела да си има отделна стаичка с малък прозорец или отвор в стената във близост до вентилатора на горелката. В гаража също ще има после риск да се пълни със въглероден моноксид (CO) от горенето, което е отровен.
s_s1 - специалист
kalin72 написа:
А в дома на моя човек парното не е спирано и темп. в голямата стая е достигнала до 18С. А тази стая е много слънчева с прозорци от изток и юг.
Това ми говори, че има много големи топлозагуби от самата къща. Нашата къща е с южно изложение, с големи прозорци на първия етаж, и там, при изтинал котел през нощта - в 2 часа пипнах радиаторите, студени бяха, та рано сутринта в 7 температурата в тази конкретна стая беше 22 градуса, при 25 вечерта в 22 часа. В 10 сутринта вече беше 24 градуса, на обяд 26 градуса, отворени прозорци за проветрение, и следобяд в 5 все беше 25 градуса. Котела го запалих в 5 следобяд, заради бойлера, че искаха повече хора да се къпят.
Днес е същото положение - котела не е работил от снощи, 12 часа радиаторите бяха топли, но водата в котела беше 55 градуса, демек трипътния винтил към радиаторите беше затворил, в 7 сутринта 22 градуса в цялата къща, а сега ,в 11 - 24-25 градуса. Всичко това при минусови температури навън, в 7 беше минус 5, сега е 0 градуса.
В по-предните постове бях писал за термоизолацията на къщата. Мисля, че е повече от достатъчна, или поне няколко пъти по-добра от изолацията на моята къща - 5см. стиропор от най-мекия слаган преди повече от 10 години и входна метална врата без термоизолация, която кондензира от към коридора, а като стане под - 15С навън се заскрежава от вътре.
Мисля си, че термоизобацията е на ниво, понеже при смяната от 1 на два кръга били объркали нещо със стайните термостати и кръга със баните и спалните изобщо не работел и в едната спалня пуснали "духалка" и през нощта не могли да спят, но от жега. А в къщи разширението на къщата, което е изцяло от стъкло вкл. и тавана и през лятото не става много горещо, стъклопакета е някакъв който спирал топлото да не излиза, но и слънцето не загрява много. Може би на вашата къща е обикновен и инфрачервената част слънчевите лъчи преминават в голям % и топлят.
alx359 - специалист
Въпрос към колегите с повече опит. Има параметър time_vent=120s (в док: време за вентилация, през което се охлажда горивната камера и се издухва остатъчната пепел през комина). За какво е нужно това, особено при положение, че котела работи често ON/OFF? Има ли например опасност за горелката ако дадем time_vent=0, а при пускане тя се подгрява (Preheat=160s) докато котела е все още горещ?
iceheart - специалист
Колеги дайте едни изпробвани параметри за Bisolid GP 25 на слънчогледови пелети. Аз не се занимавам много много с тези горелки и да не се мъча да откривам топлата вода отново, реших да си попитам. :-D :-D :-D Мой пиятел има такава горелка монтирана на Bosch 32, и иска да използва слънчогледови пелети, че си викам чакай да видим може ли да я оптимизираме малко. :) Благодаря
s_s1 - специалист
Ще се опитам да кача снимки.

Сори за качеството, но телефона ми толкова си може.

Прикачен файл

IMG_20150213_202553_1.jpg

Прикачен файл

IMG_20150213_202503_1.jpg

Прикачен файл

IMG_20150213_202423_1.jpg

Прикачен файл

IMG_20150213_202526_1.jpg

Прикачен файл

IMG_20150213_202435_1.jpg
alx359 - специалист
s_s1 написа:
Ще се опитам да кача снимки.

Сори за качеството, но телефона ми толкова си може.
Какъв е този полу-отворен кран на щуцера за топла вода (1-ва снимка)?
alx359 - специалист
iceheart написа:
Колеги дайте едни изпробвани параметри за Bisolid GP 25 на слънчогледови пелети. Аз не се занимавам много много с тези горелки и да не се мъча да откривам топлата вода отново, реших да си попитам. :-D :-D :-D Мой пиятел има такава горелка монтирана на Bosch 32, и иска да използва слънчогледови пелети, че си викам чакай да видим може ли да я оптимизираме малко. :) Благодаря
По моя скромен опит ще се помъчите. В тази тема по-скоро отговарят такива като нас - потребители ентусиасти. Професионалистите явно ги вълнуват други неща.

Иначе за нагласване на мощността съм писал последно тук. Мога да споделя, че засега имам най-много успех със смесен подход, като намалявам Pmax според броя помещенията за отопляване и топлото време навън.

Код: Избери всички

За горелка BISOLID GP (18kW), с пелети клас А:

Parameter   | min_load   | max_burn    | Fan min | Power (kW)
Pmin        |     1s     |     26s     |   24%   |    5 (?)
--------------------------------------------------------------
Parameter   | max_load   | min_burn    | Fan max | Power (kW)
Pmax        |     1s     |     13s     |   48%   |    5
Pmax        |     2s     |     13s     |   64%   |    9          <---- Тук в момента ми стигат за 100-150м2
Pmax        |     3s     |     13s     |   80%   |    13
Pmax        |     4s     |     13s     |   100%  |    18

Opt. Time=10min.
Zone_reg=10C
T_set_max=70C
first_load=14s
first_burn=10s
Помпата тръгва на 50С, но при мен се управлява от външен термостат а не от горелката, защото Интиелския фърмуер е проблематичен.
Последна промяна от alx359 на нед фев 15, 2015 4:19 pm, променено общо 5 пъти.
s_s1 - специалист
alx359 написа:

Какъв е този полу-отворен кран на щуцера за топла вода (1-ва снимка)?
Това е линията, която захранва бойлера и така са го оставили тези, които са монтирали системата, понеже цялата мощност на котела отивала в бойлера. Аз обясних на собственика, че бойлера като се затопли няма да черпи от мощността на системата, но той отговори, че е пробвал и водата в котела веднага изстива и че от фирмата монтирала котела може би са прави и го е върнал в това положение. След като 1 човек се изкъпи за 3 часа водата загрявала достатъчно за следващия...
alx359 - специалист
s_s1 написа:
Това е линията, която захранва бойлера и така са го оставили тези, които са монтирали системата, понеже цялата мощност на котела отивала в бойлера. Аз обясних на собственика, че бойлера като се затопли няма да черпи от мощността на системата, но той отговори, че е пробвал и водата в котела веднага изстива и че от фирмата монтирала котела може би са прави и го е върнал в това положение. След като 1 човек се изкъпи за 3 часа водата загрявала достатъчно за следващия...
Монтажистите са ми решили това с клапа управлявана от диференциален термостат, между топлата вода на бойлера и котела. Бойлера се топли основно на ток, помпата върти при над 50С; при делта-разликата ~2С, клапата се отваря и топли сегмента с бойлера. Засега не забелязвам да е особено ефективно като доп. източник за топла вода, обаче.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 65

Тема "пелетен котел Bisolid SAVER C" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: