• 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 117
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
rosso666 - специалист
Голямото удобство на стайния термостат е че си нагласяш за всеки час и всеки ден как да работи коъела на дневен режим (по високи градуси) на нощен режим (по ниски) когато те няма може да си го нагласиш да държи ниски градуси.абе има много врътки които са полезни не знам при торча как се постига тази гъвкавост.най вероятно по интернет (смартфона) може да го спиташ и пускаш когато не си си у вас.нямам идея
andy_forresite - майстор
Точно заради невъзможността да управлява по ст. термостат вчера отделих половин час да разгледам програмируеми термостатични глави. Харесах едни дънфус и хълиуел мисля че бяха. Едните имаха подсветка, и двата с възможност за избиране на програма - икономичен, против замръзване и някакви други. Отделно настройваш от толкова до толкова часа колко градуса да се опита да направи в стаята. Хубавини. Аз ще съм с три стаи и толкова радиатори (13,4 киловата за трите) и след като видя как върви разхода, може и да добавя в друга стая.
plastkomfort - специалист
Аз съм с програмируеми глави от Лидъл и съм доволен.
fox_vt - майстор
Анди точно така е, термоглавите са регулиращите елементи на температурата в помещенията.Като има слънце термоглавата затваря и ако всички са затворили и котела спира.Нямам батерия на телефона затова довечера ще припомня някои основни неща в топлотехниката, че някои или не ги знаят или са ги забравили.
DimitarD - специалист
fox_vt написа:
DimitarD един пилот на самолет може да дава съвети относно него но това не значи че има собствен самолет нали [-X Теб никой не те намесва в този разговор.Твоята също е хамалска не се сърди електрификацията никога няма да я стигнеш по удобство колкото и да се напъваш.
fox_vt,
Замеси ме с това твое изречение: "Хора не се мъчете с тия котли бе дайте ги за скрап поне да стане свястна лъжица от тях"
Не знам как можеш да отправяш подобни призиви, като дори и нямаш подобно отопление.
Би ли уточнил кое ми е хамалското? Пълненото на бункера с пелети или изхвърлянето на пепелта два пъти седмично?

Моята система няма как да се сравняваш торч, тъй като са много различни. Само ще ти кажа че мога от телефона да спирам, пускам настройвам отвсякъде както котела през зимата, така и ururu- то през зима/лятото и да си настройвам стайни градуси. Имам си и зидана камина ей така за уют и да печа мръвки.
Така че аз моето удобство съм си го постигнал, и продължавам напред за разлика от ограниченият торч при който като спре интернета и се наложи някаква промяна, krasen1 ще мръзне, а пилота ще продължава да вдига самолета. :mrgreen:
krasen1 написа:
Това е като за тебе в комбинация със каминката ти на дърва както и на димитър със любимия си идеално работещ котел :wink:
krasen1,
Котела не ми е любим нито e идеално работещ. Вярно е че е стар модел /какъвто ще стане и твоят догодина/ и имам известни неудобства с него. За мен той е една купчина желязо която мога да е изхвърля когато си искам и да си взема друга купчина. Но няма да е торч, и ще ти кажа защо. Защото рекламата която му правите с fox_vt е от типа: торч връх на технологията :^o . Не е коректно да се хвалиш във форум "направи сам" с отоплителна система която не позволява ъпгрейд и нищо не си направил по нея сам. Няма как де ме убедиш че отоплителна система струваща колкото единият от климатиците ми е читава.
6osi6 написа:
Рехав, ама пламък :-D За четири киловата толкова. По-малко не може.
Дай да видим Грейкото как гори на най-ниската си мощност.

6osi6,

Пламъка ми не е рехав като твоя., този е 7kW

Прикачен файл

IMG_3699.JPG
IMG_3699.JPG (36.79 KиБ) Видяна 2695 пъти
Последна промяна от DimitarD на съб яну 09, 2016 7:16 pm, променено общо 1 път.
krasen1 - специалист
6osi6 написа:
Фокси, за какво са ми термо-глави, след като управлението работи по външна температура и радиаторите се регулират еднократно от секретните вентили. Освен това има регулация по стайна температура. Освен нея управлението контролира четирипътен вентил, който работи спрямо температурата на котела, която се регулира от външната температура и има режим ПИД, който не допуска това постоянно гонене на мощността на горелката с температурите на вход и изход на всеки половин час, каквото се вижда в горните графики и на горивния процес му се е@@ва майката, както и на стоманения котел, при тези ниски температури на входящата вода :shock: които са допустими за чугунен котел.
За горивният процес не се притеснявай той си е добре, а за ниската температура на водата : За котлите Torch изискването е осигуряване на минимална температура на водата на входа на котела да е 40Cᵒ - което се осигурява с задължително поставяне на три-пътен вентил.

За инфо да знаеш чугуна се пука при голяма температурна разлика. :wink:

Много красива графика трябва да я разбираш за да имаш такъв котел, е при Torch не е нужно да разбираш има си копче за палене копче за гасене и температурата на водата която може да е колкото си искаш. А ти може да си настройваш колкото си искаш грамове пелети, проценти на вентилатора, брой цикли на запалване, време за изчакване между дозите, температура при която да слезе от трета на втора степен и бог знае колко още настройки. И всичко това за да може накрая стайният термостат да каже на горелката кога да спре . Много умно измислено браво. :lol:
fox_vt - майстор
LazarGanev написа:
Фокси:
1. Какъв е правилния диапазон на работа на котел на твърдо гориво, какъвто е пелетния? Отг.60-80*С
Лазаре,не е баш така.Ще ти припомня малко топлотехниката и по специално за котлите на твърдо гориво.

По първия въпрос:
При стандартните котли на твърдо гориво има атмосферно горене, обикновено не се вкарва принудително въздух, докато при пелетните котли винаги има принудително вкарване на въздух за горелката. Това налага двата вида котли да имат различна вътрешна динамика на газовете, а също и различна хидродинамика на флуида.
При котлите на твърдо гориво (дърва и въглища) протичат два вида трансфер на енергията към водното тяло. Единият директен трансфер от топли газове към водните ризи и другият който при пелетите липсва, директен трансфер от горящата маса към водните ризи(зоните на допир между горивото и водните ризи).
Правилният диапазон на работната температура на флуида в един котел се определя от производителя на котела, като водещото при определяне на работната температура е да не се допуска образуването на конденз и катрани при горене. За всички видове котли при който има директен трансфер от горяща маса(въглени) към водната част на котела работната температура е в диапазона от 60-70 (температура на входа на котела).При по ниски температури се получава конденз в зоните на допир водещ до бавно и сигурно разрушаване на котела, при всяко спиране и пускане. За всички видове котли, при които има само пренос от изгорели газове към водна риза(газови, нафтови, пелетни и др.) работният диапазон варира от 40-60, зависи от конструкцията на топлообменника. При кондензните газови котли може да се слезе дори още по-ниско, защото там кондензирането е търсен ефект.
За всички котли с директен пренос на енергията от изгорелите газове към водното тяло на котела е валиден един и същи закон. Енергията която водното тяло на котела поглъща е пропорционална на температурната разлика между водата и изгорелите газове. Колкото по-голяма е разликата(по-ниска температура на водата) толкова по-голяма количество енергия за единица време може да поеме топлообменника. Задължително е да не се допуска на конденз.
Друга важна разлика между котлите на твърдо гориво в частност пелетните и газови/нафтови е че при първата група никога няма пълно изгаряне, затова при отчитане с газоанализатор следва да се отчита количеството останала пепел като процент неизгоряло иначе резултатите винаги ще са сбъркани (например резултатите на дряновския :) )

По втория въпрос:
Каква е моментната температура на 10-те котела в картинките поснати от Красен? Отг.50-63*С
За котлите Torch изискването е осигуряване на минимална температура на водата на входа на котела да е 40Cᵒ - което се осигурява с задължително поставяне на три-пътен вентил.

И третото:
Най-добрият начин да се управлява един газов, нафтов, а сега и пелетен котел е с програматор по стайна и по външна температура. Това го твърдиш само ти :!: Всички газови котли, които монтирам ги управлявам така и знам каква е разликата. Двата начина - по стайна и по външна температура си имат предимства и недостатъци, затова може и да се комбиниат. За малки обекти като частни жилища с по 3-5-8 помещения е най-добре само по стайна, но по преценка може и комбинирано. За големи обекти е най-добре само по външна. Температурите в отделните помещения се регулират индивидуално според отоплителния уред - дали с кранове с термоглави, дали със термоелектрически задвижки, дали с трипътни вентили - както реши проектанта. Това противоречи на първотоНо да не се управлява мощността на котела в зависимост от стайната или външната температура е тъпо и трябва да се работи в тази насока. Ама пък котела да работи само температура на водата, без да се има предвид стайната температура е глупаво. Има много дни (особено този сезон) когато сутрин като пекне слънцето и цял ден от 10-16часа няма нужда от отопление. Какво прави котел без управление по стайна или външна температура през това време? Термоглавите затворени, върти през някоя лира (не е задължително може да има термоглави на всякъде) или бойлер,(може да няма бойлер или той да има автоматика за отделяне от инсталацията) водата изстива по тръбите и той работи на някаква минимална мощност и харчи по 1кг/час(Минималният разход е 581g/h). Освен това, да може и да запали и да загасне
или пък пали/гасне. Пък котел управляван по стайна температура може да спре за няколко часа и това са чисти икономии.Това си е чисто време в което помещенията изстиват, стайният термостат има с пъти по-бавно сработване от термо вентилите(а ако е закачен на студена стена или го огрява слънцето е голям кеф ) :-D Друг е въпросът, че трябва стайния термостат да управлява и мощността на котела, да го кара да модулира, но не знам защо малко от производителите на контролери за котли вникват в този проблем. И това е посоката в която трябва да се работи.Ами работете, защото от това изречение следва че сега всички котли работещи по стаен термостат или външна температура, не си сменят мощността, а работят on/off или он/ “тлеене“( но с високо КПД )
Ясно ми е,че за в момента нямате нужната технология и затова си принуден да изграждаш системите по твоя начин.Това обаче не значи,че е най доброто и че е единственото която може да се направи :wink: Модулирането както и ти си разбрал е бъдешето и дава много повече възможности и гъвкавост.
fox_vt - майстор
andy_forresite написа:
Точно заради невъзможността да управлява по ст. термостат....
Торч може да работи със стаен термостат,макар че е чиста загуба но може.Програмируемите термоглави вършат същата работа като стайния термостат но са доста по гъвкави и разбира се контрола на температурата е съвсем по коректен и правилен.Във слънчеви дни термоглавите затварят и ако всичко затвори котела ако е на минимум гасне и минава в режим стендбай.Трябва да се отбележи че този режим няма нищо общо със режима суспенд.Ако котела работи на 3kW а пече слънце то значи,че някъде има нужда от тази мощност,дали в бойлер дали в някоя по студена стая.Изключването по стаен термостат води до изстиване на водата в системата стаи,стени мебели и т н което след запалване вечерта води до форсиране на горелката което пък увеличава загубите през комина,получава се голяма амплитуда на температурите в помещенията и такива не добри неща.

rosso666,работата на термоглавите е както я описваш,а гъвкавоста на котела си е само негова работа и той се води от конкретните нужди и по точно от термоглавите.

DimitarD,това изречение беше към хората които правят тези модификации със железа и камъни за уж по добра работа.
Така че аз моето удобство съм си го постигнал, и продължавам напред за разлика от ограниченият торч при който като спре интернета и се наложи някаква промяна, krasen1 ще мръзне, а пилота ще продължава да вдига самолета.
Това е интересно =D> А твоя интернет като спре телефона какво ще го правиш :lol: Красен винаги може да слезе в мазето и да си направи настройка ръчно,макар че настройка няма нужда да прави торч е достатъчно модернизиран с идеята да работи а не постояно да се ръчка нещо.
Не е коректно да се хвалиш във форум "направи сам" с отоплителна система която не позволява ъпгрейд и нищо не си направил по нея сам. Няма как де ме убедиш че отоплителна система струваща колкото единият от климатиците ми е читава.
Никой не уска да те убеждава,ние искаме да спрат лъжите и манупулациите защото има хора които не разбират от това и после идат тука да се оплакват.Ъпгрейт също не е нужен всичко е направено още от завода както се казва [-X А ти обясни на хората тук защо използваш климатик и че няма нищо лошо да ползваш такава техника.А че е уруро а го ползваш само за охлаждане не е за хвалене.
rosso666 - специалист
Под гъвкавост имах предвид управление по стаен термостат.да го напраеиш когато си на работа да подържа едни температури и един час преди да се прибереш да почне да подържа по високи градуси или налага ти се излизаш... цъкаш един два три часа нощна програма долато те няма.това имах предвид,не съм искал да намесвам котела.
И ел.термо глави може да се настройват по този начин,не знам.
А това че може да работи със стаен термостат е много важно мисля че 70% от споровете тук са за това нащо не можел да работи и колко по хубаво било.а ето клиента има избор.
Единствената ми забележка към тази система е че няюа ламбда контрол.мисля пе ще ударят конкуренцията много.според мен няма да се оскъпи чак толкова.
LazarGanev - "Велик майстор"
fox_vt написа:
Лазаре,не е баш така.Ще ти припомня малко топлотехниката и по специално за котлите на твърдо гориво. (Цитирай източника)

По първия въпрос:
При стандартните котли на твърдо гориво има атмосферно горене, обикновено не се вкарва принудително въздух, докато при пелетните котли винаги има принудително вкарване на въздух за горелката. Това налага двата вида котли да имат различна вътрешна динамика на газовете, а също и различна хидродинамика на флуида.
При котлите на твърдо гориво (дърва и въглища) протичат два вида трансфер на енергията към водното тяло. Единият директен трансфер от топли газове към водните ризи и другият който при пелетите липсва, директен трансфер от горящата маса към водните ризи(зоните на допир между горивото и водните ризи).
Правилният диапазон на работната температура на флуида в един котел се определя от производителя на котела, като водещото при определяне на работната температура е да не се допуска образуването на конденз и катрани при горене. За всички видове котли при който има директен трансфер от горяща маса(въглени) към водната част на котела работната температура е в диапазона от 60-70 (температура на входа на котела).При по ниски температури се получава конденз в зоните на допир водещ до бавно и сигурно разрушаване на котела, при всяко спиране и пускане. За всички видове котли, при които има само пренос от изгорели газове към водна риза(газови, нафтови, пелетни и др.) работният диапазон варира от 40-60, зависи от конструкцията на топлообменника. При кондензните газови котли може да се слезе дори още по-ниско, защото там кондензирането е търсен ефект.
За всички котли с директен пренос на енергията от изгорелите газове към водното тяло на котела е валиден един и същи закон. Енергията която водното тяло на котела поглъща е пропорционална на температурната разлика между водата и изгорелите газове. Колкото по-голяма е разликата(по-ниска температура на водата) толкова по-голяма количество енергия за единица време може да поеме топлообменника. Задължително е да не се допуска на конденз.
Друга важна разлика между котлите на твърдо гориво в частност пелетните и газови/нафтови е че при първата група никога няма пълно изгаряне, затова при отчитане с газоанализатор следва да се отчита количеството останала пепел като процент неизгоряло иначе резултатите винаги ще са сбъркани (например резултатите на дряновския :) )(това се отчита от самия газанализатор, като зададеш вида гориво)

По втория въпрос:
Каква е моментната температура на 10-те котела в картинките поснати от Красен? Отг.50-63*С
За котлите Torch изискването е осигуряване на минимална температура на водата на входа на котела да е 40Cᵒ (пълни измишльотини на производителя - това са стоманени котли,м като останалите и изискват вода на входа >55*С) - което се осигурява с задължително поставяне на три-пътен вентил.

И третото:
Най-добрият начин да се управлява един газов, нафтов, а сега и пелетен котел е с програматор по стайна и по външна температура. Това го твърдиш само ти (няма да споря с тебе, казвам го за останалите) Всички газови котли, които монтирам ги управлявам така и знам каква е разликата. Двата начина - по стайна и по външна температура си имат предимства и недостатъци, затова може и да се комбиниат. За малки обекти като частни жилища с по 3-5-8 помещения е най-добре само по стайна, но по преценка може и комбинирано. За големи обекти е най-добре само по външна. Температурите в отделните помещения се регулират индивидуално според отоплителния уред - дали с кранове с термоглави, дали със термоелектрически задвижки, дали с трипътни вентили - както реши проектанта. Това противоречи на първотоНо да не се управлява мощността на котела в зависимост от стайната или външната температура е тъпо и трябва да се работи в тази насока. Ама пък котела да работи само температура на водата, без да се има предвид стайната температура е глупаво. Има много дни (особено този сезон) когато сутрин като пекне слънцето и цял ден от 10-16часа няма нужда от отопление. Какво прави котел без управление по стайна или външна температура през това време? Термоглавите затворени, върти през някоя лира (не е задължително може да има термоглави на всякъде) или бойлер,(може да няма бойлер или той да има автоматика за отделяне от инсталацията) водата изстива по тръбите и той работи на някаква минимална мощност и харчи по 1кг/час(Минималният разход е 581g/h). Освен това, да може и да запали и да загасне
или пък пали/гасне. Пък котел управляван по стайна температура може да спре за няколко часа и това са чисти икономии.Това си е чисто време в което помещенията изстиват( е как ще изстинат, нали котелът се управлява по стайна температура?), стайният термостат има с пъти по-бавно сработване от термо вентилите(пълни глупости)(а ако е закачен на студена стена или го огрява слънцето е голям кеф ) има си правила на монтаж Друг е въпросът, че трябва стайния термостат да управлява и мощността на котела, да го кара да модулира, но не знам защо малко от производителите на контролери за котли вникват в този проблем. И това е посоката в която трябва да се работи.Ами работете, защото от това изречение следва че сега всички котли работещи по стаен термостат или външна температура, не си сменят мощността, а работят on/off или он/ “тлеене“( но с високо КПД )
Ясно ми е,че за в момента нямате нужната технология(ама това важи с още по-голяма сила за Торч) и затова си принуден да изграждаш системите по твоя начин.Това обаче не значи,че е най доброто и че е единственото която може да се направи :wink: Модулирането както и ти си разбрал е бъдешето и дава много повече възможности и гъвкавост.
(разбира се, само че модулиране по стайна температура, както при най-добрите газови котли, пък Торч е далече от това)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 117

Тема "Пелетен котел Torch, проблеми, настройки и ползване." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: