Няма да е никак лошо за цялата инсталация за да не взема да объркам нещо и после да ме е яд цял живот. Ако може за цялата добре дошло но, ако не може то поне за подовото.За другото има как да разбера и от приятели но от подово никой от тях не отбира.
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
sreshtu
- специалист
3351 мнения в "Водно подово отопление"
stelaartoa
- специалист
- Мнения: 150
Надявам се да ти помогна с основните положения при полагането на тръбната разводка :
1- на скицата си разполагаш конвекторите. Изискването е да има ток до тях за захранване на вентилаторчето,оперативен кабел до термостата,ако е изнесен вън от конвектора и да осигуриш дренаж на всеки конвектор за отвеждане на конденза при охлаждане.
2- тръбите до конвекторите могат да са всякакви,примерно PEX/AL/PEX 16 или 18 мм,ППР 20 или медни 15 мм. ЗАдължително в изолация с поне 9 мм стена.Виждат се в черните изолации как са прокарани под скарата в подовата изолация. Според мен втора скара над тръбите не е необходима,по-добре си купи за 4-5 лв/м3 фибри за замазката,така няма да се пука.
- Не се допускат снадки под замазката,много е рисковано.
3- подовото има няколко основни положения
- отделните кръгове в дневната да са изолирани помежду си с т.нар. дилатационна фуга . Тоест между всеки кръг се поставя вертикална ивица от неопора около 8-10 см. Така всеки кръг е в отделна замазка и при разширяване и свиване не пречи на останалите.
-По всички околни стени и между касата на вратите също се слагат тези фуги.След наливане на замазката стърчащото над нея се изрязва.
-Преминаването на тръбите от един кръг в друг става през малки отвори във фугата през пластмасови тръбички или гофрета Ф 30 примерно.
-всеки кръг на подовото е не повече от 100-120 м тръба Ф 15-16. Ако стъпката е 10 см,значи един кръг е около 10 м2. Така че не виждам смисъл в 30 м2 да правиш 4 кръга,направи си 3 ...
П.П - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО си направи подово в баните !!! Жена ти и децата ти ще те носят на ръце после цял живот
Подовото в банята е много лесно - закачаш входа му в изходящата от лирата вода,така темп в пода ще е по-ниска от тая в лирата,а изхода му отива към колекторната кутия. Тоест водата идва от колектора,минава първо в лирата,после в подовото и се връща в колекторите.
Ето и няколко снимки от обектите ми,дано ти стане по-ясно от тях :
1- на скицата си разполагаш конвекторите. Изискването е да има ток до тях за захранване на вентилаторчето,оперативен кабел до термостата,ако е изнесен вън от конвектора и да осигуриш дренаж на всеки конвектор за отвеждане на конденза при охлаждане.
2- тръбите до конвекторите могат да са всякакви,примерно PEX/AL/PEX 16 или 18 мм,ППР 20 или медни 15 мм. ЗАдължително в изолация с поне 9 мм стена.Виждат се в черните изолации как са прокарани под скарата в подовата изолация. Според мен втора скара над тръбите не е необходима,по-добре си купи за 4-5 лв/м3 фибри за замазката,така няма да се пука.
- Не се допускат снадки под замазката,много е рисковано.
3- подовото има няколко основни положения
- отделните кръгове в дневната да са изолирани помежду си с т.нар. дилатационна фуга . Тоест между всеки кръг се поставя вертикална ивица от неопора около 8-10 см. Така всеки кръг е в отделна замазка и при разширяване и свиване не пречи на останалите.
-По всички околни стени и между касата на вратите също се слагат тези фуги.След наливане на замазката стърчащото над нея се изрязва.
-Преминаването на тръбите от един кръг в друг става през малки отвори във фугата през пластмасови тръбички или гофрета Ф 30 примерно.
-всеки кръг на подовото е не повече от 100-120 м тръба Ф 15-16. Ако стъпката е 10 см,значи един кръг е около 10 м2. Така че не виждам смисъл в 30 м2 да правиш 4 кръга,направи си 3 ...
П.П - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО си направи подово в баните !!! Жена ти и децата ти ще те носят на ръце после цял живот

Подовото в банята е много лесно - закачаш входа му в изходящата от лирата вода,така темп в пода ще е по-ниска от тая в лирата,а изхода му отива към колекторната кутия. Тоест водата идва от колектора,минава първо в лирата,после в подовото и се връща в колекторите.
Ето и няколко снимки от обектите ми,дано ти стане по-ясно от тях :
syncho
- майстор
- Мнения: 1417
Всичко добре с малки забележки. Армираща мрежа над тръбата е задължителна. Само с фибри не може да се мине. Също така замазката трябва да е дебела минимум 4-5см над тръбата, изолацията под тръбата с минимум 25кг/м3 плътност и т.н.
Стъпката на тръбите се прави според помещението и необходимостта от енергия в него. Един много голям минус и недостатък, който никой не иска да си избие от главата е, че е много грешно да се право подово в банята по описания начин! Температурата на водата след лирата в никакъв случай не може да падне до допустимите 40-42С от една лира. Недей да правиш тази грешка, защото резултата ще е висока температура на пода, водеща единствено и само до здравословни проблеми. Такова изпълнение се прави само от пишман майстори, които ги мързи, не знаят или не искат да го направят както трябва поради ред причини.
Не ми се иска да споменавам отново, че подово отопление не се прави с тръба с алуминиева вложка от по 90ст/м, но това всеки сам си го решава и си му бере проблемите в последствие.
Стъпката на тръбите се прави според помещението и необходимостта от енергия в него. Един много голям минус и недостатък, който никой не иска да си избие от главата е, че е много грешно да се право подово в банята по описания начин! Температурата на водата след лирата в никакъв случай не може да падне до допустимите 40-42С от една лира. Недей да правиш тази грешка, защото резултата ще е висока температура на пода, водеща единствено и само до здравословни проблеми. Такова изпълнение се прави само от пишман майстори, които ги мързи, не знаят или не искат да го направят както трябва поради ред причини.
Не ми се иска да споменавам отново, че подово отопление не се прави с тръба с алуминиева вложка от по 90ст/м, но това всеки сам си го решава и си му бере проблемите в последствие.
lux_e_on
- специалист
- Мнения: 272
Бе то лира и термопомпа много не ми се връзват,а и има термоглави за лирата което обуславя на малка степен ниска температура в лирата-респективно в подовото от връщането.Добре е да се има предвид,че мрежата наистина е задължителна,но по изискване на сериозните производители на тръби и арматура замазката над тях е минимум 3,5см+подобрител.На конвекторите понеже няма да е четириканална системата няма шанс с тръби 15,16 и т.н.,а понеже се предполага че ще се ползват и за охлаждане те са Ф20 с изолация примерно Kfleks 22x13 и със залепени снадки против конденз.
sreshtu
- специалист
- Мнения: 81
Благодаря за бързото включване. stelaartoa Както си го описали аз точно така мислех да го правя.За в банята не знам дали да правя подово защото там ще е с душ кабина, но това не пречи да пусна една тръба за банята и антрето на едно за да изравня дължините на всички тръби в кръговете. А за конденза от колекторите не се бях сетил че ще има такъв. За скарата върху тръбите ще я сложа за да си вържа гащите че някой няма да ми смачка някоя тръба.
1: Помпата за подовото каква а е?
2:Температурния датчик (сондата) каква да е?
3:Управлението на помпата на подовото от контролера на термопомпата ли се управлява?
4:С две помпи ли ще е системата или с някакъв магнет винтил да отваря за подовото и конверторите отделни кръгове?
1: Помпата за подовото каква а е?
2:Температурния датчик (сондата) каква да е?
3:Управлението на помпата на подовото от контролера на термопомпата ли се управлява?
4:С две помпи ли ще е системата или с някакъв магнет винтил да отваря за подовото и конверторите отделни кръгове?
stelaartoa
- специалист
- Мнения: 150
1- при теб подовото не е много ,може да минеш и с нормална 25/6 примерно на Вило ,Грундфос или Данфос.
2-температурния датчик за какво ?
3-ако има такава опция в ТП
4- може и с една помпа в такава малка система,а към подовия отделен колектор сложи т,нар трипътен термосмесителен вентил,чиято глава се управлява от термостата в дневната.
СЪНЧО,няма уважаваща себе си фирма от големите имена във водното подово,която да препоръчва втора скара над тръбите ! Нито Рехау,нито Хенко ,Пайплайф,или която и да е....Да не говорим,че в повечето комплексни маркови системи ИЗОБЩО НЯМА арматура нито под тръбите,нито над тях !
Фибрите и пластификатора са си съвсем достатъчни за всичко,което съм описал.
Следващото - дебелината на замазката ! Изобщо не се прави с дебела замазка. Всички съвременни решения залагат на тънка замазка,около 3 см,за да се намали инертността на системата.
И накрая - решението в банята си е перфектно ! Имаш ли в предвид,че термопомпата осигурява максимум 45-50 гр вода и че след лирата тя ще е с 10 гр по-ниска? какво му е на подовото при температура 35-40 гр ,и то в банята ? Много ясно ,че нищо му няма. Схемата е елементарна,не се нуждае от сложна автоматика и контрол и действа безотказно в една камара изпълнени обекти. НИКЪДЕ,подчертавам това,няма недоволни клиенти,особено от женски пол

Иначе и аз съм съгласен с това за евтината тръба за подовото ...
2-температурния датчик за какво ?
3-ако има такава опция в ТП
4- може и с една помпа в такава малка система,а към подовия отделен колектор сложи т,нар трипътен термосмесителен вентил,чиято глава се управлява от термостата в дневната.
СЪНЧО,няма уважаваща себе си фирма от големите имена във водното подово,която да препоръчва втора скара над тръбите ! Нито Рехау,нито Хенко ,Пайплайф,или която и да е....Да не говорим,че в повечето комплексни маркови системи ИЗОБЩО НЯМА арматура нито под тръбите,нито над тях !
Фибрите и пластификатора са си съвсем достатъчни за всичко,което съм описал.
Следващото - дебелината на замазката ! Изобщо не се прави с дебела замазка. Всички съвременни решения залагат на тънка замазка,около 3 см,за да се намали инертността на системата.
И накрая - решението в банята си е перфектно ! Имаш ли в предвид,че термопомпата осигурява максимум 45-50 гр вода и че след лирата тя ще е с 10 гр по-ниска? какво му е на подовото при температура 35-40 гр ,и то в банята ? Много ясно ,че нищо му няма. Схемата е елементарна,не се нуждае от сложна автоматика и контрол и действа безотказно в една камара изпълнени обекти. НИКЪДЕ,подчертавам това,няма недоволни клиенти,особено от женски пол


Иначе и аз съм съгласен с това за евтината тръба за подовото ...
lux_e_on
- специалист
- Мнения: 272
Бе то арматура няма при марковите тръби,съгласен,но ако ползваш тяхната изолация и платната с гъбките за редене на тръбата,ма моя опит показва че на тънка замазка без укрепване се появяват едни пукнатини и надигнати плочки дето късат нервите на клиентите.Иначе казано на замазка до 2,5-3см аз поне слагам от най тънката оградна мрежа и нямам ядове,а за изолация 2см фибран и пак оградна мрежа за да държи тръбата.На марковите изолации лошото им е високата цена и голямата височина-на Uponor примерно е 4-5 сантиметра с платната за закрепване 6-7см и доста дебела ще да стане замазката.
sreshtu
- специалист
- Мнения: 81
Температурния датчик или сондата да я замажа в замаската и от нея да черпя инфо за температурата на подовото.Така ще мога да програмирам помпата на подовото кога и колко да върти за да се поддържа желаната температура в помещението. Ще избегна инертноста на системата при изстинал под за времето за което съм бил на работа а и ще получа икономия от това да оставя подовото да върти постоянно докато ме няма.
Друг е въпроса дали това може да стане като се вземе за база системата на слънчевите колектори. Ако температурата в пода падне под примерно 30% да се пуска системата и да нагрее до 35% и да изключи , та за това ми е нужен тоя датчик. Ако го сложа някъде на стената за да мери температурата на въздуха като пусна колекторите той ще ми изключи подовото.

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!