Най - вълнуващия въпрос зимно време.
dmx_the_rain - напреднал
Здравейте! Значи днес заредих котела пак с 3 чувала след настройките от milo65 и не бях учуден че ще е толкова защото направих замерване през деня на P1 и P2. На P2 се оказа 230гр за 6 мин а на P1 130гр за 6 мин обаче проблема е че не задържа много на P1 а през по голямата част от времето работи на P2 и това пак и запазило харча към 3 чувала. Дайте съвет каакво да направя че да работи повече на P1? Да вдигна ли подаването на P2 или пък да намаля диапазона между трите степени ? Незнам и аз.
димитар кисиов - специалист
dmx_the_rain написа:
Здравейте! Значи днес заредих котела пак с 3 чувала след настройките от milo65 и не бях учуден че ще е толкова защото направих замерване през деня на P1 и P2. На P2 се оказа 230гр за 6 мин а на P1 130гр за 6 мин обаче проблема е че не задържа много на P1 а през по голямата част от времето работи на P2 и това пак и запазило харча към 3 чувала. Дайте съвет каакво да направя че да работи повече на P1? Да вдигна ли подаването на P2 или пък да намаля диапазона между трите степени ? Незнам и аз.
Ако целта е повече време да е на първа нямали дание студено на колко градуса се пуска помпата
димитар кисиов - специалист
Изчетох много дългото оплакване останах с впечатлението че персоналното нехаресване на монтажника дистрибутор се пренася на фирмата майка и въпреки това системата си работи значи грейко е за доволни и за недоволни ха ха та кой бяга от хубавото се казва нали
LazarGanev - "Велик майстор"
n_stankov написа:
Привет отново! Аз съм „колегата“ недоволен от дистрибутора си и от неадекватната (според мен) реакция на производителя.
В предпоследния си пост обещах, че когато по моята сага има развитие, ще пиша отново. Е, вече има развитие – 14 дни след последното ми писмо до ГРЕЙКО (и 44 дена след първото), получих телефонно обаждане от ГРЕЙКО. Вероятно и дистрибутора препрочита отвреме-навреме форума и разпознавайки се като герой в историята ми, се е свързал с ГРЕЙКО и им е дал номера на мобилния ми телефон и номерата на котела и горелката. Дали е точно така – не знам, но това е най-вероятната хипотеза, а и в крайна сметка няма значение.
По-важното е какво е решението на ГРЕЙКО – по обясними причини няма как да публикувам копие на разговора, затова единствената опция е да го преразкажа. И така: Обади се жена, която след като се убеди, че разговаря с точния човек, се представи като представител/служител на ГРЕЙКО и ме помоли преди да ми каже какво е решението им по моята сага, да ù отговоря на няколко въпроса. Ето ги и тях (заедно с моите отговори):


Въпрос: Шнекът скъсяван ли е?
Отговор: ДА
Въпрос: От кого?
Отговор: ОТ МЕН
Въпрос: С някого консултирахте ли се – с дистрибутора или с нас?
Отговор: НЕ
Въпрос: Сферичния вентил отзад на котела, кой го монтира?
Отговор: ФИРМАТА, КОЯТО НАПРАВИ ИНСТАЛАЦИЯТА/РАЗВОДКАТА
Въпрос: Т.е. не от дистрибутора?
Отговор: ДА
Въпрос: Кой обърна вратата?
Отговор: НЕ Е ОБРЪЩАНА


След като получи отговорите, които ù бяха нужни, госпожата заяви, че тяхното решение/предложение е да изкупят котела и горелката на предложена от мен цена – т.е. да си вземат стоката обратно.
Направо бях шокиран - очаквах да получа всякакво друго предложение, но не и това. В крайна сметка и това е решение (въпреки, че за мен е лишено от всякаква логика).
На първо четене предложението изглежда повече от добро, но всъщност и двете страни (производител и клиент) са губещи, а печели само дистрибутора. Защо ли? Ами ето защо:


1. Дистрибуторът е оневинен и ще продължи да твори „чудеса“
2. Производителят трудно ще усъвършенства продуктите си и още по-трудно ще подобри дистрибуторската си мрежа, ако не търпи и не приема градивна критика (а решението му подсказва именно това). Оценката/критиката на всеки потребител може да му бъде САМО от полза и ако поощрява и/или изисква от клиентите си обратна връзка (feedback) ще е наясно какви са недостатъците/преимуществата на съоръженията му и ще предприеме адекватни мерки за избягването/внедряването им в бъдеще
3. За публиката (и потенциалните клиенти) подобен подход при решаване на елементарни проблеми като провиснала врата и грешно окомплектован пепелник, са по-скоро знак за безпомощност, отколкото за адекватен и своевременен респонс
4. Потребителят ще трябва да изхаби още толкова усилия, нерви и време, за да избере/закупи други съоръжения, които ще изискват отново организация по доставка, монтаж, пуск и обучение по експлоатацията/поддръжката им. Всички знаем какво означава това и ако за ГРЕЙКО това е просто едно щракване с пръсти, то за потребителите не е толкова лесно. Тук трябва да се добави и това, че котелното (като помещение, разводка, отвор на коминното тяло и т.н.) е съобразено с особеностите (габарити, изводи, позициониране, и т.н.) с котела/горелката на ГРЕЙКО и за други съоръжения всичко това следва да се преработи. Повечето съфорумци знаят за какво става реч и се съмнявам, че има такъв, който ще е ОК да играе този мач още веднъж. На мен също няма да ми е приятно, а и не съм от хората, който е готов да стане роб на отоплителната си инсталация - по-скоро тя трябва да работи за мен. Е, ако се намерят съоръжения със същите технически характеристики и изисквания, преработка няма да се наложи, но аз се съмнявам, че има такива. Нещо повече – бункерът за пелети е поръчкова изработка и също е съобразен с инфраструктурата на помещението и габаритите на пелетните съоръжения. А това също изисква човекоресурс, пари, нерви и време. И този мач не искам да го играя отново.


В крайна сметка, всичко това нямаше да се случи, ако ГРЕЙКО бяха реагирали своевременно още на първото мое писмо до тях, като ми предложат следното безболезнено решение:


А. Дават ми гаранция, че ще решат проблема с дистрибутора/гаранционното обслужване
Б. Изпращат екип (или друг дистрибутор), който да отстрани провисването на вратата (вероятно чрез замяна на щифтовете, които държат „ушите“ на вратата към пантите с такива с маааалко по-голям диаметър, за да се обере хлабината помежду им, която според мен е причината за провисването)
В. Прогонване на вратата на горивната камера и прецизиране позицията на люлката, за да се отстрани съвсем малкото недозалепване, което аз не успях да отстраня
Г. Доставка на правилния пепелники замяната на изрязания
Д. Нов заден капак, който да се монтира по правилния начин (като предварително се разкачат холендрите и крановете от котела). Не знам защо дистрибуторът не го направи (може би за да си спести пълненето на системата), а предпочете да прави отворите по-големи
Е. Инсталират най-новия фърмуеър на горелката, в който разбира се моите препоръки не са взети под внимание, но пък ще покажат готовност/желание да предприемат стъпки за интегрирането им в бъдещите версии (а за мен това е добър знак). Освен това, най-новата версия има избор за меню на български и родителите ми ще са повече от щастливи от този факт, а това ще компенсира в известна степен липсата на желаните от мен опции


А какво стана сега – за да отговорят на рекламацията ми (която не е толкова фатална за имиджа на ГРЕЙКО), бях принуден да провокирам ГРЕЙКО през форума. Ако бяха направили стъпките от А до Е, никой освен мен нямаше да узнае за проблемите, а напротив – моите публикации/отзиви във форума щяха да са положителни, защото НЕ МОГА ДА ОТРЕКА, ЧЕ ЗАСЕГА НЕ СЪМ ИМАЛ ПРОБЛЕМ С РАБОТАТА НА СЪОРЪЖЕНИЯТА. Да, експлоатирал съм ги много малко време, но ЗАСЕГА си работят като часовник. Може да съм твърде критичен, но за сметка на това се старая да бъда обективен и няма да плюя за нещо, което си работи. Според мен повечето проблеми на ГРЕЙКО са в ценообразуването, организацията, администрацията, логистиката, дистрибуцията и по-малко в производството и качеството продуктите. При по-ниски цени, несъвършенствата в качеството (външен вид и изпипване на детайлите) на никого нямаше да прави впечатление, но при настоящите (които са почти съизмерими с тези на по-добри конкурентни такива) това „боде очите“ и дразни.
Не разбрах каква беше идеята на въпросите от „анкетата“, в началото на телефонния разговор, но явно е нескопосан опит да се оневини дистрибутора за моята драма. Е, добре де – скъсих шнека като спазих упътванията, които намерих във форума и проблем с подаването на пелети НЯМА (такава рекламация не съм правил). Котелът беше „вързан“ към инсталацията предварително, но какво пречеше на дистрибутора да го „отвърже“ временно, за да сложи капака без да го реже? Дори и да му струва нещо, просто можеше да си го включи в цената за пуск. И ако някой пак ще вини мен за това, че не съм изчакал дистрибутора да направи връзката на котела към разводката, ще попитам „А къде има публикувана инструкция за това?“. Аз не намерих, а и дистрибутора не ми каза (беше много зает тогава).
И пак не виждам къде е моята вина и защо се правят опити за оневиняване на дистрибутора (а за инструкциите – и на производителя и на дистрибутора).

Слагам край. Имам предложение за решение на моя дискомфорт, което е с много въпросителни и ще трябва добре да обмисля. Каквото и решение да взема обаче, ще пиша отново.

По-важен е изводът – дори и при опит да поправят грешката си, ГРЕЙКО правят нова. Каква ли – всеки може да прецени сам.
Аз не виждам драма в предложението и смятам, че е добро и напълно европейско - на тебе не ти харесва продукта - връщаш го (като в Кауфланд :wink: ), а пък и за Грейко е по-добре с един клиент по-малко, отколкото да имат недоволен клиент. Пък за тоя котел веднага ще му намерят клиент.
nasko_nerva - специалист
Тоя дистрибутор все се споменава като трето вишестоящо лице. Създава се усещането че ви е взел страха и на вас г-н Станков и на тези от Грейко. Трябвало е малко повече да го притиснете. И какво толкова го криете - кажете името, фирмата, града че поне други хора да не се набутват.
Според мен Грейко са се самосезирали, все пак имат доста агенти в форума и понеже не им се занимава с дистрибутори са избрали най безболезнения вариант за тях, да си приберат котела.
В тази сага всички са допуснали грешки, но само клиента ще си плати за грешките. Жалко е, но в България е така.
vrangelov - специалист
nasko_nerva написа:
... В тази сага всички са допуснали грешки, но само клиента ще си плати за грешките. Жалко е, но в България е така.
Не е задължително. Само ако той желае. В такива ситуации освен цената на котела върху сумата за възстановяване е редно да се начислят както всички разходи по въвеждането на съоръжението в експлоатация, така и тези по изваждането му от експлоатация. Нервите и неудобствата също могат да бъдат стойностно оразмерени, но за там си трябва адвокат.
Аз също съм изненадан, че са избрали такъв подход, защото може да им излезе доста по-солено от това да уважат една проста рекламация и да сменят котела с нов.

Сега ти видях въпроса за пелетите. Пелети с калоричност 5,8kWh/kg няма. Няма как пелетите да са по-калорични от дървата, защото пелетите са пресовани дърва. Разликата идва от по-ниската влажност при пелетите и по-високата при дървата, но като цяло 4,8 до 5kWh/kg e максимумът.


Поздрави!
dmx_the_rain - напреднал
Помпата тръгва от 50 градуса.
brat4eda_81 - специалист
значи искам да кажа нещо на тези който търсят съвет за настойки на горелката на минимален разход и на майсторите който дават съвети ,поне това което аз научих от четенето получените съвети и стоенето до горелката,всичко е строго относително за всеки един човек и всяка една система и всяка една отоплявана площ, няма как примерно аз и даден човек от форума дори и всичко да ни е еднакво да имаме един и същи разход,аз обичам по хладно седя по малко в къщи,а колегата обича по топло и има постоянно някой в дома и да харчим еднакво,затова моля всеки да взима под внимание този факт и да си настройва горелката според нуждите ,а не после да вика ама той ми каза така ама не е истина,майсторите ще помоля да ме поправят ако някъде бъркам!!!
димитар кисиов - специалист
dmx_the_rain написа:
Помпата тръгва от 50 градуса.
Вдигни е на 58 а горелката остави на 60 така ще работи по дълго на първа ако ти е студено завиши градусите на горелката
n_stankov - помощник
nasko_nerva написа:
Тоя дистрибутор все се споменава като трето вишестоящо лице. Създава се усещането че ви е взел страха и на вас г-н Станков и на тези от Грейко. Трябвало е малко повече да го притиснете. И какво толкова го криете - кажете името, фирмата, града че поне други хора да не се набутват.
Според мен Грейко са се самосезирали, все пак имат доста агенти в форума и понеже не им се занимава с дистрибутори са избрали най безболезнения вариант за тях, да си приберат котела.
В тази сага всички са допуснали грешки, но само клиента ще си плати за грешките. Жалко е, но в България е така.
Здравейте!

Наистина ли мислите, че някой може да ми "е взел страха"?
За ГРЕЙКО не знам, а и не мисля, че имат притеснения да се лишат от един дистрибутор, който очевидно не покрива критериите, за да бъде такъв.

Причината, поради която досега не съм споменал името му, е изложена още в първите ми постове. Идеята ми беше да го разкрия едва тогава, когато (както очаквах) ГРЕЙКО отнемат отговорностите/бенефитите му по отношение на моите съоръжения. От решението на ГРЕЙКО стана ясно, че те търсят вината за проблемите у мен, а с "анкетата" направиха опит дори да ми я вменят. Това за мен е знак, че не възнамеряват да „правят смени“. Но какво чудно има – това е характерно за нашите географски ширини, където при неуспех треньорите правят анализи, за разлика от Германия, Испания и Англия, където треньорите правят смени.
Към кои треньори ще се причислят ГРЕЙКО засега не е много ясно. От една страна предложението им към мен е достойно и ме удовлетворява (с някои условности), а от друга, това им решение е по-скоро „хвърляне на бялата кърпа“ и служебна загуба. Който вярва и е сигурен, че продуктите са му добри, той отстоява и защитава качествата им, а не бие отбой. Когато твърдиш, че такъв проблем имаш за първи път, то тогава го разреши! Много, ама много е вероятно проблемите подобни на тези с моя котел да са единици, но предвид нелогичният подход на ГРЕЙКО при отстраняването им, и аз и публиката оставаме с друго впечатление.

На подмятания от сорта на ”… значи грейко е за доволни и за недоволни ха ха та кой бяга от хубавото …”, ще отговоря така: НИКЪДЕ НЕ СЪМ ПИСАЛ, ЧЕ СЪОРЪЖЕНИЯТА НА ГРЕЙКО СА ПЕРФЕКТНИ И ЧЕ НЯМАТ КУСУРИ! ПРИ ИЗБОРА СИ НА КОТЕЛ/ГОРЕЛКА СЕ ДОВЕРИХ НА ЕКСПЕРТИТЕ В ТОЗИ ФОРУМ И ЗАТОВА СЕ СПРЯХ НА ГРЕЙКО. В ЕДНО НЕЩО ЕКСПЕРТИТЕ СА ПРАВИ – СЪОРЪЖЕНИЯТА РАБОТЯТ ДОБРЕ И ЗАСЕГА НЕ СЪМ ИМАЛ ПРОБЛЕМ. ПО-СКОРО ИМАМ НЕУДОБСТВА ПРИ ОБСЛУЖВАНЕТО, ЗАРАДИ ПРОВИСНАЛАТА ВРАТА, ОБЕЗОБРАЗЕНИЯТ ПЕПЕЛНИК И ЛИПСТА НА НЯКОИ ОПЦИИ В УПРАВЛЕНИЕТО. ИМАМ ПРЕТЕНЦИИ И КЪМ ДИЗАЙН И КЪМ ИЗПИПВАНЕТО НА ДЕТАЙЛИТЕ И КЪМ ОКОМПЛЕКТОВКАТА, НО ТАВА МОГА ДА ГО ПРЕГЛЪТНА (ПРЕДВИД ТОВА, ЧЕ И АЗ ИМАМ ВИНА КАТО ГИ КУПИХ БЕЗ ДОРИ ДА СЪМ ГИ ВИДЯЛ НАЖИВО).

АКО НА НЯКОЙ ВСЕ ОЩЕ НЕ МУ Е СТАНАЛО ЯСНО, АЗ СЪМ НЕДОВОЛЕН ОТ РАБОТАТА, ОБСЛУЖВАНЕТО И ОТНОШЕНИЕТО НА ДИСТРИБУТОРА. НЕДОВОЛЕН СЪМ И ОТ НЕСВОЕВРЕМЕННАТА РЕАКЦИЯ ОТ СТРАНА НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ ПРИ ПЪРВИЯ МОЙ СИГНАЛ, ЧЕ ИМА ПРОБЛЕМ.

Още след първия ми пост някои съфорумци уцелиха в десетката, като направиха предположения, че вероятно става въпрос за някой от дистрибуторите за Софийски регион. Това за мен означава само едно - не съм единственият недоволен и очевидно с дистрибуцията за София има трески за дялане.

Дистрибуторите за София и региона са трима. Не съм видял, прочел или чул оплаквания от "ФОРС ЕНЕРДЖИ", но за другите двама - да. Единият от тях е моят - "НОРБАС", а другият е обсъжданият на стр. 141 – „Световни Нови Технологии”.

И за да не бъда квалифициран като страхлив потребител, ще повторя:
ДИСТРИБУТОРЪТ, КОЙТО БЕШЕ В ОСНОВАТА НА МОЯТА САГА, РАБОТИ В СОФИЙСКИ РЕГИОН И ИМЕТО МУ Е “НОРБАС“ ЕООД.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: