Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Draganov - специалист
Sian,дали става от различни дебелини ламарина? Имаме във фирмата 6 мм. залежала (евентуално мога да купя 1-2 листа),дали става за вътрешния съд (който има допир с огъня).А за външната част- от 3мм. И как се крои - имаме служебен абкант до 4 мм. , но кривините и засечките с флекс ли или как? Иска ми се да си направя едно здраво котле,че имах фабрично "Великотърновско",стоманено и изкара 30 г.(още като ученик си го монтирах сам).
sian - специалист
Draganov написа:
Sian,дали става от различни дебелини ламарина? Имаме във фирмата 6 мм. залежала (евентуално мога да купя 1-2 листа),дали става за вътрешния съд (който има допир с огъня).А за външната част- от 3мм. И как се крои - имаме служебен абкант до 4 мм. , но кривините и засечките с флекс ли или как? Иска ми се да си направя едно здраво котле,че имах фабрично "Великотърновско",стоманено и изкара 30 г.(още като ученик си го монтирах сам).
Аз съм го направил от 4мм и двата съда. Купих си ги. Наложих 2-та листа един върху дриг и ги точковах в ъглите. После разчертах и с флекса. Най-лесно ще изрежеш отворите за вратите на лазер. Тогава нямаше и си играх с флекс. И с един срез 2 еднакви разкройки. Навсякъде е водна риза вкл. и предния панел. Кривина има само на тръбата за комина. Аз я заварих за вътрешния таван и после издухах с електрожена. Имаше и последователност на заваряването. Навсякъде е двустранен шев (контра) последно се слага предния панел на вънното тяло и горния капак. Само при тях шевът е еднстранен (отвън) Но имаш достъп и може да се повтори ако пуска някъде. Аз като монтирах термозадвижката за въздуха го пробих на едно място и прокапа. Изрязах прозорче на външната кутия и оттам заварих втрешното тяло отвън. После заварих прозорчето. Нямаш ли възможност за готов котел?
ivanj - специалист
Draganov Аз мисля на лазер да режа ламарината става перфекно незнам колко ще излезе ,но нали така ни учеха,Направи си сам.
Draganov - специалист
То май готов ще е по-добре да взема.Мислех да си направя,защото имам достъп до абкант и гилотина в службата,но електрожен съм хващал само за да го преместя. Или както казваше Тодор Колев " Желанието е по-голямо от възможностите".Благодаря за отговорите,ако все-пак реша да правя,пак ще питам.
ivanj написа:
Draganov Аз мисля на лазер да режа ламарината става перфекно незнам колко ще излезе ,но нали така ни учеха,Направи си сам.
С лазер вероятно е скъпо. Има и водно рязане (силна струя вода с абразив),то е по-евтино. Дали не става със "Зеге" ? Аз имам такова на Спарки, но съм рязал само ламарина 1 мм.Не знам как се справя с 4мм.
m.lukanov1951 - специалист
sian написа:
Първо се извинявам ако е нечетливо, скицирал съм само вътрешното тяло. Изработено е от 4 мм ламарина, заварката е двустранна мощноста е около 19-20 Кв. Двете основни предимства на този котел е че почистването на водните клинове става когато котела гори (остъргва се нагара през ревизията отгоре надолу и се избутва в горивната камера). Въртящата скара съм направил от рифел N20 тя е от две части и се задвижва с лоста, почистването и тук е без да е нужно да е загаснало. Разклащаш и дослагваш може да работи непрекъснато. Под скарата няма водна риза ,цялата височина е 1200мм и отпред най долу има врата по цялата ширина и висока около 200мм. Толкова горе долу е и кутията на пепелника.Няма изгребване на пепелта,пепелника се издърпва закачва му се дръжка и в кофата. Дано съм бил полезен. Ako имате въпроси питайте.
sian дай подробен монтаж на скарата!
sian - специалист
Котела е поставен в/у една кутия с размери на котела. От 5мм ламарина(такава имах) има 3 страници и дъно, отпред е вратата. Скарата е с размерите на кутията само че е от две части (рамки и пречки от рифел) поставени са в горната част на кутията от едната страна имат къси оси заварени за скарите (централно) те лагеруват в две втулки заварени отвътре на кутията(по спомен ползвах 2 големи гайки) Срещуположно на късите оси има още 2 по дълги те излизат извън кутията. Когато двете скари са хоризонтални на дългите оси са заверени една вертикална шина около 150мм на едната ос и тръба(половин цол) около 600мм на другата ос. В горния край шината има отвор 8мм , на същата височина на тръбата съм заварил болт 8мм. Поставил съм трета шина с отвори в 2-та края, захваната за болта на тръбата и отвора на късата шина с болт.

Тема "схема на котле на твърдо гориво" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: