така като казваш няма да е много точно.дали има вариант да го направя да тръгва с помпата,и да стане същия принцип на действие
На мога да разбера какъв ти е зора да тръгва с помпата? По тоя начин с термостата вентилатора тръгва когато стопли питата - точно когато конвектора вече ще може да топли.
Като искаш да тръгва с помпата и преди ти обяснихме - в случая при теб е още по-лесно - фаза и нула от помпата захранват реле, което затваря прекъснатия кабел на вентилатора.
Имам смътно усещане, че нямаш идея какво е това "реле". Най-просто казано - джиджавка с 4 извода. Два от тях са управляващи. Когато им подадеш напрежение те затварят (някои модели пък отварят) веригата между другите 2 извода. В зависимост от изискваното напрежение могат да бъдат релета на 220V (каквото ти трябва), на 12 V, предполагам, че може да има и на 10000V. Другите 2 извода (на които вече казахме, че им се затваря веригата) можем да наречем работни. Там вече не ни интересува какво напрежение ще пускаме и спираме с него, а ни интересува големината на тока, тоест грубо казано - колко як да е контакта при затварянето на работната врига. Затова другата важна характеристика на релетата са Амперите, които може да управлява. В твоя случай не те интересува ампеража тъй като тока към вентилаторчето е малък, но за да схванеш по-добре за ампеража ще ти обясня друг случай. Често такива релета се използват при фаровете на автомобилите. При много автомобили всичкия ток към фаровете минава през инсталацията - бушони - ключове по таблото - крушките на фаровете. При смяна на крушките с по-мощни - кабелите се товарят и изпичат. Затова се слага реле на 12V с по-голям ампераж на работната верига - с инсталацията и ключовете от таблото командваш управляващите вериги на релетата на късите и дългите, а на работните вериги ходи + направо от акумулатора (може и през бушон де) и от релето към фаровете. Така за новите крушки си прекарваш само 1 дебел кабел от акумулатора до релетата и от тях до крушките, а кабелите по инсталацията и ключовете са предпазени от претоварване, защото по тях ходи малък ток - само за релетата.
Уф, много дълго стана, но се надявам да разбра какво е реле и как да се оправиш.