Най - вълнуващия въпрос зимно време.
grants - специалист
така като казваш няма да е много точно.дали има вариант да го направя да тръгва с помпата,и да стане същия принцип на действие
bulhomes2 - майстор
На мога да разбера какъв ти е зора да тръгва с помпата? По тоя начин с термостата вентилатора тръгва когато стопли питата - точно когато конвектора вече ще може да топли.
Като искаш да тръгва с помпата и преди ти обяснихме - в случая при теб е още по-лесно - фаза и нула от помпата захранват реле, което затваря прекъснатия кабел на вентилатора.

Имам смътно усещане, че нямаш идея какво е това "реле". Най-просто казано - джиджавка с 4 извода. Два от тях са управляващи. Когато им подадеш напрежение те затварят (някои модели пък отварят) веригата между другите 2 извода. В зависимост от изискваното напрежение могат да бъдат релета на 220V (каквото ти трябва), на 12 V, предполагам, че може да има и на 10000V. Другите 2 извода (на които вече казахме, че им се затваря веригата) можем да наречем работни. Там вече не ни интересува какво напрежение ще пускаме и спираме с него, а ни интересува големината на тока, тоест грубо казано - колко як да е контакта при затварянето на работната врига. Затова другата важна характеристика на релетата са Амперите, които може да управлява. В твоя случай не те интересува ампеража тъй като тока към вентилаторчето е малък, но за да схванеш по-добре за ампеража ще ти обясня друг случай. Често такива релета се използват при фаровете на автомобилите. При много автомобили всичкия ток към фаровете минава през инсталацията - бушони - ключове по таблото - крушките на фаровете. При смяна на крушките с по-мощни - кабелите се товарят и изпичат. Затова се слага реле на 12V с по-голям ампераж на работната верига - с инсталацията и ключовете от таблото командваш управляващите вериги на релетата на късите и дългите, а на работните вериги ходи + направо от акумулатора (може и през бушон де) и от релето към фаровете. Така за новите крушки си прекарваш само 1 дебел кабел от акумулатора до релетата и от тях до крушките, а кабелите по инсталацията и ключовете са предпазени от претоварване, защото по тях ходи малък ток - само за релетата.
Уф, много дълго стана, но се надявам да разбра какво е реле и как да се оправиш.
grants - специалист
bulhomes2 написа:
На мога да разбера какъв ти е зора да тръгва с помпата? По тоя начин с термостата вентилатора тръгва когато стопли питата - точно когато конвектора вече ще може да топли.
Като искаш да тръгва с помпата и преди ти обяснихме - в случая при теб е още по-лесно - фаза и нула от помпата захранват реле, което затваря прекъснатия кабел на вентилатора.

Имам смътно усещане, че нямаш идея какво е това "реле". Най-просто казано - джиджавка с 4 извода. Два от тях са управляващи. Когато им подадеш напрежение те затварят (някои модели пък отварят) веригата между другите 2 извода. В зависимост от изискваното напрежение могат да бъдат релета на 220V (каквото ти трябва), на 12 V, предполагам, че може да има и на 10000V. Другите 2 извода (на които вече казахме, че им се затваря веригата) можем да наречем работни. Там вече не ни интересува какво напрежение ще пускаме и спираме с него, а ни интересува големината на тока, тоест грубо казано - колко як да е контакта при затварянето на работната врига. Затова другата важна характеристика на релетата са Амперите, които може да управлява. В твоя случай не те интересува ампеража тъй като тока към вентилаторчето е малък, но за да схванеш по-добре за ампеража ще ти обясня друг случай. Често такива релета се използват при фаровете на автомобилите. При много автомобили всичкия ток към фаровете минава през инсталацията - бушони - ключове по таблото - крушките на фаровете. При смяна на крушките с по-мощни - кабелите се товарят и изпичат. Затова се слага реле на 12V с по-голям ампераж на работната верига - с инсталацията и ключовете от таблото командваш управляващите вериги на релетата на късите и дългите, а на работните вериги ходи + направо от акумулатора (може и през бушон де) и от релето към фаровете. Така за новите крушки си прекарваш само 1 дебел кабел от акумулатора до релетата и от тях до крушките, а кабелите по инсталацията и ключовете са предпазени от претоварване, защото по тях ходи малък ток - само за релетата.
Уф, много дълго стана, но се надявам да разбра какво е реле и как да се оправиш.
благодаря ти колега bulhomes2 -имам идея какво е ,,реле".ако нещо си се изнервил и не ти е дала жената ,изкарай си го на някой друг,ако нямаш нерви да обясняваш не го прави.никой не те кара.за това е този форум , едни питат други обясняват.благодаря
Kalin_Do - напреднал
Колеги,мисля че за един конвектор не е нужно реле.Моята инсталация е с 4(четири) конвектора KFT030MV и 2(две) циркулационни помпи RSB25/4 на втора скорост,и всичко това е подвързано на един обикновен контактен термостат Imit.Около 240W са като общ товар.

Прикачен файл

Cevni termostat Imit BRC.jpg
Cevni termostat Imit BRC.jpg (6.87 KиБ) Видяна 2960 пъти
LazarGanev - "Велик майстор"
Така е - консумацията на вентилатора на конвектора и помпата са малки, така че няма опасност да нагорят контактите.
filmatoplo - майстор
Контактния термостат Б2000 е подобен на този оранжевия от снимката и е със същото действие , сравнени- Бето е по точен .Не трябва вентилатора заедно с помпата -защото 10 секунди и повече питата не е загрята достатъчно преди водата да я загрее до нужните за комфорт 35-40 градуса .Отначало ще духа конвектора студен въздух 10 и повече секунди , а след това при спиране на помпата във питата се крие още 10 секунди и повече топло което вентилатора би обдухал в стаята .Проверено от мен преди много години -Силпа ги нямаше даже . :wink:
grants - специалист
filmatoplo написа:
Контактния термостат Б2000 е подобен на този оранжевия от снимката и е със същото действие , сравнени- Бето е по точен .Не трябва вентилатора заедно с помпата -защото 10 секунди и повече питата не е загрята достатъчно преди водата да я загрее до нужните за комфорт 35-40 градуса .Отначало ще духа конвектора студен въздух 10 и повече секунди , а след това при спиране на помпата във питата се крие още 10 секунди и повече топло което вентилатора би обдухал в стаята .Проверено от мен преди много години -Силпа ги нямаше даже . :wink:
еми това е по добрия вариант отколкото с термостата защото с него пак няма да е много точно-дава грешка 10-15 градуса
filmatoplo - майстор
Ако искате вярвайте , Клима 2000 конвекторите имаха само по елементарното устройство без втория датчик който мери температурата на водата в питата , и аз се обадих в завода да им кажа къде куца старото устройство -там ТР 200 ли беше .Взеха си поука , и воала -Тр 300 , вече със 2 и 3 датчика . Преди време им се обадих пак за съвет как да се реши сензора на таванния тип вентил конвектор -понеже сензора е монтиран в котията и заедно с конвектора седи на 20 санта от тавана тоест там където вече въздуха в стаята е най горещ , горещ но по ниско в стаята е още студено пък конвектора спира работа -посъветвах ги да ги продават с 2-3 метра кабел на сензора , да се сваля по долу на стената на около 1 метър височина от пода -не съм проверил дали са го спазели -може би по поръчка :? :)
bulhomes2 - майстор
Филма - и аз им се обаждах за този датчик. Ти ме открехна някога за тия конвектори (за което винаги имаш доста пиенета като минаваш през Троян), но и аз бях озадачен от липсата на този датчик. Сега продават и стенни - като вътрешно тяло на климатик. Взех си един, монтирал съм го, обаче все още не мога да кажа дали има всички датчици. Честно казано се съмнявам, защото не са тяхно производство, а внос от.... Китай.
filmatoplo - майстор
Да- спомням си :) , аз от тези стенните подобни на климатично тяло не съм монтирал -просто не е имало клиент който да ги избере -монтирам таванен тип който прилича на подовия модел стандартния , само вътре ваничката за конденза се мести . :) .Управлението се познава дали има вс датчици , при разглобяване на кутията на конвектора или просто при поръчка на такова -имал съм и объркване .

Тема "конвектор+камина" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: