• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
miloto - напреднал
Гледай да е триходов,за по висико КПД
v_tan - специалист
така. май е време вече за котела. Спрях се на WBS active на Burnit. Въпросът е обаче 20 или 25 кв. Миналата зима успявахме да се топлим с притито, което дават че е 10кв +4, но на мен тия 10 ми се виждат пресилени, трудно вдигаше водата над 45*. Тази есен ще закача още 150м.тръба (детската стая). Притесняваме ако взема 25кв. да нямам твърде много мощност в запас, тъй като подовото ще работи на 45-47* и винаги ще има връщаща се топла вода към котела. Ще закача обаче и тоя 300л. бойлер, който предполагам ще поеме разликите. Подовото като метраж в окончателен вариант ще е към 700м. Квадратура 150кв.м., стъпка 15см. тръба 16мм. Моля за мнения относно нужната мощност. И отново да спомена че къщата е с 20см изолация и тройни стъкла на прозорците. фассадата е югозиток-югозапад.
v_tan - специалист
Здравейте и за много години. Повече позитивно мислене Ви пожелавам. И да помагате със съвети (ама компетентни :) )
А сега на въпроса. Котелът WBS Active е вече наличен, бойлера седи и чака, на детето стаята е готова за подгряване. Гледам разни схеми на свързване, чета насам-натам и стигнах до следната (предпоследна както винаги) схема на свързване на инсталацията. Моля професионалистите да изразят мнение, критика или предложение по схемата. Най-вече ме интересува дали може вместо трета помпа да ползвам електромагнитен клапан за отваряне на водата към бойлера.
Прилагам я:
Прикачен файл:
схема подово и бойлер-Model.jpg
Christo - майстор
Честита Нова Година на всички!
Сложи си помпа на бойлерния кръг. Няма да спестиш много пари от разликата в цените. Сложи си и два възвратни клапана на отоплителния и бойлерния кръг, за да не си влияят.
krazz - специалист
naskov написа:
Моята препоръка е направо един Peletherm, но ако трябва задължително първо да минеш през дърва виж това: http://www.termoproektstroi.com/Photo/O ... 0FL-P.html
Преминаването от дърва към пелети и обратното става за минута.

Не правете тази грешка на котел проектиран за дърва да слагате пелетна горелка!!! Причина: той е проектиран за дърва и камерата му е направена така че жарта която има голяма разгърната площ да контактува със стените!!! При пелетната горелка иска дълъг път на топлообмена/ димогарни тръби/ . Тогава котела е ефективен!!!
Прикачен файл:
contentteller.jpg
Прикачен файл:
oko-top-sect-web.jpg
oko-top-sect-web.jpg (18.13 KиБ) Видяна 3005 пъти
Прикачен файл:
Principrabota2.jpg
Последна промяна от krazz на пет яну 03, 2014 1:59 am, променено общо 1 път.
krazz - специалист
Еееиий, още нещо се сетих макар, че си я построил! Дано да си се сетил или да има възможност да го направиш! Сложи някъде буферен съд /акумолатор/ дори го закопай в земята изолирай го с фибран няколко слоя като между тях поставиш алуминиево фолио за да спреш лъчистото! Колкото по-голям е буфера толкова ефекта е по-голам! Сложи 5тона, 8тона вода! В 1тон вода можеш да запасиш 50КВ/ч топлинна енергия! Водата е най-добрия топлоносител и с най добра топлоемкост!
УСПЕХ!!
v_tan - специалист
Котелното съм го построил и бойлера и котела ги има. Все пак място за буфер има, най-вероятно ще сложа, но едва ли ще е сега. А иначе за пестенето на пари от разликата между помпа и ел.маг. клапан - не ми е това идеята. Тя разликата в цената е 30-40лв.
За котлите на пелети съм съгласен, че са най-добрия избор, ако търсим максимална ефективност, но аз горя и дърва, тъй че при мен това решение не е най-доброто.
LazarGanev - "Велик майстор"
krazz написа:
Не правете тази грешка на котел проектиран за дърва да слагате пелетна горелка!!! Причина: той е проектиран за дърва и камерата му е направена така че жарта която има голяма разгърната площ да контактува със стените!!! При пелетната горелка иска дълъг път на топлообмена/ димогарни тръби/ . Тогава котела е ефективен!!!
Не знам къде му е на Боша голямата горивна камера, наистина като се монтира пелетна горелка на котел на твърдо гориво е важно да има голяма топлообменна площ, тъй като пелетната горелка за разлика от въглищата не прави жар. Чугунените котли например са с малка топлооменна площ и са пригодени основно за въглища, на дърва дават по-малка мощност, понеже има по-малко жар и се разчита повече на пламъка. При работа с пелетна горелка същия котел ще дава още по-малко мощност. Точно затова постоянно тръбя, че при монтаж на пелетна горелка на котел на твърдо гориво за да има по-висока ефективност трябва горелката да е с по-малка мощност от каталожната мощност на котела. Горелката иска голям топлообменник (голяма топлообменна площ) - няма значение какъв тип е - дали е с плоски повърхности или или кръгли димогарни тръби - важното е изгорелите газове да контактуват с голяма площ, за да отдадат добре топлината си. Това е както при радиаторите - ако водата е гореща - става с малък радиатор, ако се работи с ниска температура на водата трябва радиаторите да са големи за да отдадат същата мощност
v_tan - специалист
Благодаря на г-н. Ганев за включването. Та към схемата. Ще работили ли в този си вид, след замяната на електромагнитния клапан с помпа и добавяне на възвратни клапи, или е необходимо още нещо да бъде променено?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Отопление на нова дървена къща" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: