Най - вълнуващия въпрос зимно време.
torbalan - Дървен философ
С двата крана котела може да се изолира, а през термометъра да му се направи хидравлично изпитание... Лесно ще се разбере дали е спукан или здрав :)
alsted - майстор
Прикачен файл:
схема парно.JPG
схема парно.JPG (54.8 KиБ) Видяна 2847 пъти
Добре е РС да е вързан директно на котела, по възможност без чупки надолу. Идеята е да се самообезвъздушава през РС.
idealist - специалист
Обезвъздушител е. Колкото до свързването на РС е така от 95 година и без никакви проблеми.
Нямам възможност да свържа РС непосредствено след котела, тъй като той е в банята ми, а печката в хола.
torbalan - Дървен философ
Не каза дали си правил хидроизпитания на котлето?
alsted - майстор
Аз подозирам "този" обезвъздушител. Сигурен ли си, че не е дефектирал? Автоматичен ли е? Можеш ли точно, когато се чува шумá като завиране да го задействаш ръчно с цел да провериш дали там не се е събрал въздух?
idealist - специалист
torbalan написа:
Не каза дали си правил хидроизпитания на котлето?
Само пневматично изпитание на 1.2 атм. и нЕма проблеми.
alsted написа:
Аз подозирам "този" обезвъздушител. Сигурен ли си, че не е дефектирал? Автоматичен ли е? Можеш ли точно, когато се чува шумá като завиране да го задействаш ръчно с цел да провериш дали там не се е събрал въздух?
Въпросният обезвъздушител е автоматичен, но винаги е затворен. Изключения при пълнене/източване на с-мата. В момент на завиране изпуска въздух за по-малко от секунда. Естествено, когато го отворя.
petko__kostadinov - помощник
Правил съм системи от този тип поради същите съображения - разширителния съд е в банята но камината не е там. Първите бяха точно от същия тип но в последствие започнах да свъзвам разширителния съд към връщащата линия поради един дребен недостатък на първия вариант:
Когато помпата е превключена на максимален напор и радиаторните вентили на подаващата линия са леко притворени то тогава почти целия напор на помпата се явява приложен върху последните.
Поради ниското хидравлично съпротивление на водната риза на камината налягането на изхода на помпата е близко до +2 метра воден стълб. Поради намаления дебит на помпата напора който създава достига стойности от порядъка на 2,5 / 3,5 метра воден стълб.
Крайният резултат от тези събития е понижаването на налягането в смукателния колектор на помпата, връщащата линия на системата и радиаторите до стойности +2 -(2,5/3,5) = -0.5/-1.5 метра воден стълб /минусът означава налягане по ниско от атмосферното/.
При тези обтоятелства евентуален пропуск на въздух от остта на спирателен кран или ръчен обезвъздушител в зоната на подналягане би довело до изпълване на помпата с въздух /по нататък е ясно какво става/.
Мисля че трябва до провериш остта на крана преди помпата. Ниското работно налягане на системата не може да предизвика сълзене в последната /говорим за момента когато е изключена системата/.
idealist - специалист
Колега Петко Костадинов, съгласен съм с аргументите ти, но как ще обясниш факта,че имам проблем с парното за пръв и единствен път от 1995 година. Начинът на подвързване на с-мата не е променян никога. Вярно, че винаги има първи път, ама мамка му и прасе ...
petko__kostadinov - помощник
Само споменах какви проблеми съм имал.
torbalan - Дървен философ
idealist написа:
Колега Петко Костадинов, съгласен съм с аргументите ти, но как ще обясниш факта,че имам проблем с парното за пръв и единствен път от 1995 година. Начинът на подвързване на с-мата не е променян никога. Вярно, че винаги има първи път, ама мамка му и прасе ...
Натрупвания на отлагания с годините...

Тема "Проблем с парно на твърдо гориво" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: