• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
hidrazin - майстор
filmatoplo написа:
Ползване на антифризни течности в ,парното , е катастрофа , особено ...
ако са кофти направени.
А това за детето и антифриза от парното са приказки от 1001 нощ.
Днешно време повечето мъже мутираха до монахини и пен....ели.
Просто няма кой да научи детето че вода не се пие от парното, ами от бутилката в хладилника или от машината за минерална вода.
Пък ако детето е чак толкова гламаво, си има едно нещо наречено естествен подбор.
Явно и родители няма като хората.
:partyman:
kozl - майстор
Цената е от значение. Миналата седмица в четвъртък влизам в Метро и докарали купища антифриз концентрат -60 гр. за по 9 лв на 4 литрова туба :shock: Вчера влизам и няма ги тубите :?
Е тва е евтиното бърз се изпарява.
filmatoplo - майстор
Тук говорим за инсталации направи сам -колко от тях ще са качествено направени и няма да имат течове а :-D .
ivanovbg - майстор
filmatoplo написа:
Тук говорим за инсталации направи сам -колко от тях ще са качествено направени и няма да имат течове а :-D .
Всичките :) Защо си мислиш че "направи си сам" инсталации текат? Особено сегашните дето не са направи си сам, а сглоби си сам. Да не би да работиш с материали дето ги няма в магазините? Или ключовете са ти с некви извънземни технологии?
PCL82 - майстор
Аз ползвам етилен гликол в парното на вилата, защото системата е гравитачна. А в гравитачна система хидравличните загуби влошават циркулацията. Пропилен гликолът хем е по-скъп, хем е и по вискозен от етилен гликола, само дето първият не е отровен. При всички случаи разтворът на антифриз е по-вискозен от чистата вода.

Използването на поцинковани тръби в отоплителните инсталации не се препоръчва, защото над определена температура (около 80°С) цинкът почва да пада и да запушва термостатичните вентили, филтрите и други стеснения. Електрохимичният му потенциал май се променяше при загряване и вместо да пази от корозия я ускорява.

За инхибитор срещу корозия към антифриза може да се добави натриев бензоат по 3-7г/литър.

За моята система съм предвидил бойлер с цяла серпентина от неръждаема стомана, без никакви фитинги вътре в казана. В момента разполагам с 80л бойлер с казан от неръждавейка 2мм, правен по поръчка. Смятам само да дам някъде да ми навият серпентина от неръждаема тръба и да я заварят през фланеца. За серпентината ще имам отделен кръг с помпа.

При теч на серпентината налягането от водопровода е по голямо и би трябвало водата да влезе в парното, но заради разликата в конецентрациите е възможно и обратното движение. Затова при водомера винаги трябва да има обратен клапан, за да не може да се върне замърсена вода по уличния водопровод, както стана в циганска махала в София, преди година две и писаха как от чешмата текъл антифриз.

Системата ми е отворена и разширителният съд е направен от правоъгълен стоманен профил с дебелина 4мм. Отдушникът му е изведен с тръба през стената под стрехата.

Тръбите ми са уплътнени с калчища и отгоре тефлонова лента. До сега за 4г. държат. Дано да нямам ядове от тях, че ще е тегаво на места.
fox_vt - майстор
ivanovbg написа:
filmatoplo написа:
Тук говорим за инсталации направи сам -колко от тях ще са качествено направени и няма да имат течове а :-D .
Всичките :) Защо си мислиш че "направи си сам" инсталации текат? Особено сегашните дето не са направи си сам, а сглоби си сам. Да не би да работиш с материали дето ги няма в магазините? Или ключовете са ти с некви извънземни технологии?
Много точно казано все пак няма да ги правим със градински маркуч я.Пък и всяка проба на нова инсталация се прави със вода докато спре да тече после се налива антифризна течност.Филме това е първо правило във твоята област :lol:
Energyx - специалист
На ранчото системата всичко поцинковано успях да избегна, и в един момент намерих пропуск-левите и десни накрайници за алуминиевите радиатори .....
Айде дайте жокер за последното ми питане http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... &start=100, всички си затраяхте :drinkers:
bigdragon - майстор
silent написа:
.....
Една причина само съм намерил:
1.При прегряване на котела ако има поцинковани тръби и фитинги то антифриза преставал да бъде антифриз.
Малко ми с странно това, че от едно прегряване 150литра антифриз се превръщат във вода но не мога да дам контрааргументи.
Я дай малко инфо, това къде го прочете?

Energyx,
Имаш Жокер
hidrazin - майстор
Няма от къде да го е прочел. Освен ако не е прочел някой пост на малоумник.
Чистият етиленгликол кипи при температура 197,3 градуса. Ако нещо се изпарява при прегряване, то това е водата използвана за разреждане.
Антифризите трябва от време на време да се проверяват за съдържание на вода и етиленгликол. Особено ако е имало течове и е доливано вода или етиленгликол "на око". А защо трябва да се проверява е видно от долната графика. Също така се вижда защо не трябва да се използва чист етиленгликол. Пък и не само заради температурата на замръзване а и заради вискозитета му и ниската му топлоемкост.
Изображение
А чистият етиленгликол е без мирис и е сладък на вкус. Това го прави и опасен за деца и животни. Поради тази причина в антифризите се слагат добавки които го правят горчив.
Аз това дето препоръчват смяна на антифриза в колите - донякъде търговки трикове. Нали трябва да се купува? :-D Обосновават се че добавките против корозия се изразходват и стария антифриз вече не защитава системата от корозия.
Е има зрънце истина в цялата работа. Антифризът при високи температури и в присъствието на цинк, алуминий и кислорода разтворен във водата се превръща в други съединения - мравчена киселина, оцетна киселина, оксалова киселина... Те пък от своя страна действат корозивно на алуминия, калая и цинка. Резултат - корозира цялата система и се образуват утайки. По принцип е възможно антифриза в една кола да се възстанови като само му се добавят изразходваните инхибитори на корозия. Да ама не е в интерес на търговците.
Друго важно нещо - водата използвана за разреждане на етиленгликола трябва да е дейонизирана. Тази от чешмата често съдържа хлориди които ускоряват процеса на корозия. Също така при отоплителните инсталации по-податливи на корозия са отворените системи. Там водата има постоянен досег с кислорода от въздуха. Пак предпоставка от повишена корозия.
:partyman:
bigdragon - майстор
Ето една таблица от която се вижда, че прориленгликола е по-слабо активен към основните метали дори от водата.
Изключение прави медта в някаква степен, но по принцип към този метал гликола е слабо активен:
Изображение

Ето и от мен една графика, сравняваща ЕГ и ПГ по концентрация и тевпература на замръзване:
Изображение
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Тема "Защо не бива да се използва антифриз в локално парно?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: