Най - вълнуващия въпрос зимно време.
impressionistus - напреднал
Интересна информация,която ще запомня,скоро имах подобен проблем,дистрибутора го отстрани,но за всеки случай и това е добро решение...Поздрави !
ПП-дано да изкараме без :rock: проблеми зимата
DimitarD - специалист
DimitarD написа:
Еее разбира се че го чистя, ставаше въпрос че преди прекарвах много време в котелното. Пепелта и зареждането всеки ден, котела всяка събота, горелката на две седмици.

Не е по темата, но е интересно. Днес случайно попаднах на един продукт който много ме заинтересува, толкова че си поръчах два броя от него.
В описанието на продукта е посочена доста голяма икономия на гориво като средна 10% - 12% за година и до 17% при пиково натоварване :? .
Става въпрос за енергийна добавка в радиаторите, която действа и като инхибитор предпазва от корозия вашата система и е поддържа по-чиста /задвижки, котел, помпи/. Идеята на тази добавка е че променя начина на водата да заври, което прави водата в радиаторите по-горещи, с две думи променя химичният състав на водата която завира при по ниска температура без да променя обема си. Звучи доста добре, продукта е от Англия и масово се ползва там, отзивите които намерих са единствено че е ползват за да намалят най-вече вредните емисии.

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... mKxfzIuQLE


Ако някой има опит с тази добавка нека сподели, ако не, аз ще пиша като е пробвам :?:


Да споделя за добавката. Като цяло съм доволен, ефекта се усеща след 1-2 дни докато се разтвори напълно и се разпредели равномерно по радиаторите. Сега откакто застудя разхода ми не е превишил 60 кг/24ч.
димитар кисиов - специалист
Как се справи грейко в застудяването точно тези дни са най големия тест имали недоволни
Стоян Петришки - специалист
За доволни не знам но има много доволни. Дано остане по дълго студено че ще мухлясат пелетите :partyman:
Стоян Петришки - специалист
DimitarD написа:
DimitarD написа:
Еее разбира се че го чистя, ставаше въпрос че преди прекарвах много време в котелното. Пепелта и зареждането всеки ден, котела всяка събота, горелката на две седмици.

Не е по темата, но е интересно. Днес случайно попаднах на един продукт който много ме заинтересува, толкова че си поръчах два броя от него.
В описанието на продукта е посочена доста голяма икономия на гориво като средна 10% - 12% за година и до 17% при пиково натоварване :? .
Става въпрос за енергийна добавка в радиаторите, която действа и като инхибитор предпазва от корозия вашата система и е поддържа по-чиста /задвижки, котел, помпи/. Идеята на тази добавка е че променя начина на водата да заври, което прави водата в радиаторите по-горещи, с две думи променя химичният състав на водата която завира при по ниска температура без да променя обема си. Звучи доста добре, продукта е от Англия и масово се ползва там, отзивите които намерих са единствено че е ползват за да намалят най-вече вредните емисии.

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... mKxfzIuQLE


Ако някой има опит с тази добавка нека сподели, ако не, аз ще пиша като е пробвам :?:


Да споделя за добавката. Като цяло съм доволен, ефекта се усеща след 1-2 дни докато се разтвори напълно и се разпредели равномерно по радиаторите. Сега откакто застудя разхода ми не е превишил 60 кг/24ч.
нещо не отваря клипчето
masterpit - специалист
Тъй като напоследък, все повече колеги се чудят, как да си настроят работата на горелката на трите мощности и съспенда, първо трябва да си отговорят на въпроса, от какви мощности имат нужда и след това как да ги постигнат? Ще се опитам да ви помогна с няколко примера. Взимаме за пример жилище 100м² за отоплението на, което предварително е изчислено, че при вътрешна температура 25°С и външна -5 (средно-годишна през зимата 0°С за Северна България. Необходимата отоплителна мощност за стаите примерно трябва да е 12,6Kw, бойлер 100 литра до загряване от 10°С до към 40°С 3Kw (това зависи от самия бойлер и броя на серпентините. С нарастването на температурата на водата в бойлера намалява мощността на серпентината). Топлозагубите в системата 1Кw. Трябва ни общо номинална мощност от 16Kw. За да достигнем тази мощност и да я поддържаме трябва да сме наясно с характеристиките на горивото, което ще ползваме и капацитета на подаващия шнек (kg/h) При използване на пелети от слънчогледова люспа и калоричност от 4200kcal разделяме търсената мощност на калоричността на горивото и получаваме следното 16/4,2=3.8, където 3.8 са килограмите пелети, които горелката трябва да гори средно на час за да поддържа постоянна мощност от 16Kw/h. След като сме наясно с търсената мощност преминаваме към следващата стъпка, как да я достигнем? Според законите на термодинамиката загряването на различните вещества зависи от техния химичен състав. Водата е един от природните елементи за загряването на които е необходимо повече енергия. Затова за първоначалното загряване на системата, ще ни е нужна не по-малко от 80% от мощността на горелката. Което означава, че при 30Kw-те инсталации, трета степен би трябвало да е максимална или близо до максималната мощност в зависимост от необходимостта на жилището. При тези обстоятелства бихме могли да изберем настройки на мощностите Р3-25Кw, P2-16Kwq, P1 - 8Kw и съспенд, в зависимост потребностите (Най-добре Retort 30min) След като изберем желаните мощности за различните степени, остава да ги програмираме в контролера. При условие, че шнека за един час работа подава 40кг пелети(това зависи от наклона на самия шнек и е индивидуално при всяка инсталация) Пресмятаме че средно за секунда време подава 0,0111кг в секунда. (40/3600) ако за трета степен търсим 25Kw мощност за които ни трябват 5,95кг пелети (25/4.2=5.95) Тези 5,95кг пелети трябва да ги вкараме на равни порции в горелката при подходяща скорост на вентилатора. (до получаване на равномерен пламък с наличието и на синкави пиролизни пламъчета-различно при всяка система)
При цикъл от 45 секунди означава, че шнека ще направи 80 зареждания в рамките на един час. След като знаем необходимите килограми брой цикли и капацитет на шнека в секунда пресмятаме по следния начин: 5,95/80/0,0111=6.7 - получихме секундите работа на шнека, или Р3 - load 6,7 cycle 45, fan 54%. По същия начин правим настройки за другите степени Р2 16Кw, 16/4.2=3.8kg/h, 3.8/80/0.0111=4.3sec P2- load 4.3sec, cycle 45, fan 52%; Р1 - 8Kw, 8/4.2=1.9kg/h, 1.9/80/0.0111 = 2.2sec, P1 - load 2.2, cycle 45, fan 50%. Модулирането при всяка система е различно и зависи от много фактори, като външна и вътрешна температура, наличието на термостатични вентили на радиаторите, наличие на релета за преразход на конвектори или стайни термостати, честата употреба на БГВ и др. За това също така и не бива да се задават недостижими за системата температури. Тези фактори са строго индивидуални при всяка система и всеки потребител с времето сам се научава правилно да си управлява потреблението. С цел постигане на икономия препоръчвам предварително подготвяне на няколко настройки при мен имам 5-10-15 за температури от 0° до 15°С, 8-15-25 за температури от -10° до 5°С и 12-16-30 за екстремно ниски температури. Надявам се да съм бил полезен.

PS: iceheart :partyman:
Последна промяна от masterpit на пет яну 22, 2016 2:33 pm, променено общо 1 път.
iceheart - специалист
+1
Последна промяна от iceheart на пет яну 22, 2016 8:13 pm, променено общо 1 път.
chavdata - напреднал
Здравейте

Вчера направих запитване към Натурела за мониторинг на грейко и ето отговора.
Здравейте!

Софтуерът ни за мониторинг е разработен само за нашата версия на контролера NPBC-V3M. Повечето ни корпоративни клиенти не пожелаха да се възползват от тази опция и поради тази причина не сме разработвали вариант, съвместим с техните версии на софтуера. Въпреки това, част от функциите на програмата за мониторинг все пак работят и с контролерите на нашия клиент Грейко.
Може да изтеглите програмата от следния линк:
http://www.naturela-bg.com/files/files/ ... er3_3a.rar

По-долу ще намерите ръководството с инструкции за свързване на контролера с компютър и за инсталиране и ползване на програмата:
http://www.naturela-bg.com/files/NPBC-V ... 1_5_BG.pdf

Внимание: Функцията за ъпдейт на софтуера не е съвместима с NPBC-V3-GR. Ако я стартирате ще заредите в контролера нашата версия на софтуера, която от своя страна не е подходяща за горелките на Грейко. Това може да доведе до повреда, която може да бъде отстранена само от служителите от техническия отдел в офиса на фирма Натурела ООД на адрес гр. Варна, ул. "Ана Феликсова" 13. За да избегнете възможността за нежелан ъпдейт, когато разархивирате файловете от линка по-горе, изтрийте двата файла с разширение .s19: npbc-mb3.s19 и npbc-rc3.s19
димитар кисиов написа:
Как се справи грейко в застудяването точно тези дни са най големия тест имали недоволни
При мен на -18*С два дена работи на Р3 и гълта, като ламя, а температурата в котела не се вдига повече от 52*С. ( Р3 - 17/45/68% )
LazarGanev - "Велик майстор"
chavdata написа:
При мен на -18*С два дена работи на Р3 и гълта, като ламя, а температурата в котела не се вдига повече от 52*С. ( Р3 - 17/45/68% )
Веднага си намали въздуха с 15-20% и ще се вдигнат градусите на котела. Сега всичко отива в комина
stakoz - специалист
LazarGanev написа:
gnt69 написа:
Е тогаз кога гаси горелката.
При наличие на буфер има различни възможности. Правил съм няколко такива инсталации и най-лесно е буферът да се възприема като бойлер, да се сложи датчика на бойлера в него (в долната част) и помпата да се подвърже на мястото на бойлерната. Тогава се задава режим приоритет на БГВ и котелът работи до достигане на температурата в буфера и влиза в суспенд. Аз суспенда го правя минимален (1 минута), за да избегна тлеене, защото не се очаква в близкия половин час да се изпразни буфера. По-добре горивото,м което е в камерата да си изгори качествено и топлината да влезе в буфера, отколкото да тлее половин час и повечето топлина да отиде в комина. Тази схема е много добра, но е неприятно, че контролера позволява само 5 градуса хистерезис и това съм го писал като забележка към производителите.
Друг вариант, който съм ползвал е да е ползва външен термостат с хистерезис, който може да се регулира в широки граници
доколкото помня от моя опит, Лазаре, при БГВ приоритет, практически няма хистерезис на бойлера/буфера- с един градус да му падне температурата под зададената и горелката се включва;
хистерезиса от 5 градуса е за помпата кога да вкл/изкл. спрямо достигнатата темп. на котела

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: