• 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 175
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
zhivko83 - специалист
Честит Трети Март !!!
Bulgaria Therm - специалист
2v6 написа:
LazarGanev написа:
Bulgaria Therm написа:
Идеалният вариант е минималната мощност в режим отопление и мощността на инсталираните отоплителни тела да съвпадат. Аз мисля, както казах и по-горе, че минималната мощност трябва да е малко над инсталираната мощност. Както се вижда, на човека при този брой глидери му е топло даже и при 60 градуса на водата. Най-важното е котелът наистина да е настроен на минималната мощност(много инсталатори не го правят и после клиентът плаща цифри!).
Някой ще ми каже ли дали има поне едно вярно твърдение в този цитат?
ESPACE, знаеш, че за да се запали горивната смес трябва да има нужната концентрация . Преди да се създаде тази концентрация запалване няма и сместта се издухва. При изгасване в горивната камера остават неизгорели газове, които се издухват - и в двата случая се изхвърля горивна смес в атмосферата.
Да, има: "Както се вижда, на човека при този брой глидери му е топло даже и при 60 градуса на водата."

На графиката се виждат мощностите на котела и радиаторите в зависимост от температурата на водата. Котела загрява температурата на водата до достигане на пресечната точка. Ако е настроен на температура по-ниска от тази в пресечната точка, то спира по-рано.

Ако минималната мощност на котела е над инсталираната мощност, то пресечната точка (температурен баланс) не може да се получи в температурния обхват на котела. Затова котела започва да включва и изключва често.
2v6, хубава графика, но когато говорим за икономия на газ е важно колко куб.м/час харчим, т.е колко време работи котела, за да достигне исканата стайна температура при зададена температура на изходящата вода. Да, наистина, ако мощността в режим отопление е по-голяма от инсталираната мощност(обърни внимание, че по-горе казах по-голяма, но близка), котелът ще изключва и ще включва. НО, между тези включвания и изключвания има пауза, която ние си избираме, колко да е. Ако приемем, че времето за достигане на желаната температура в помещението при твоето твърдение - мощността на котела е по-ниска от инсталираната мощност и при моето(обратно) е едно и също, то при мен за това време котелът ще е спирал няколко пъти(напр. по 5 минути, както е в случая на колегата, предизвикал тези коментари), а при тебе ще е работил непрекъснато на максимална мощност.
Това, което казвам е на базата на 15 годишния ми опит с газови котли RADIANT и BAXI, и на многобройните курсове, които сме провеждали тук и в Италия със сервизните техници на нашите дистрибутори. Винаги сме настройвали така котлите и нямаме клиент, оплакал се от висока сметка. Разбира се, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СТАЕН ТЕРМОСТАТ!
2v6 - майстор
Bulgaria Therm написа:
...Ако приемем, че времето за достигане на желаната температура в помещението при твоето твърдение - мощността на котела е по-ниска от инсталираната мощност и при моето(обратно) е едно и също, то при мен за това време котелът ще е спирал няколко пъти(напр. по 5 минути, както е в случая на колегата, предизвикал тези коментари), а при тебе ще е работил непрекъснато на максимална мощност.
Това, което казвам е на базата на 15 годишния ми опит с газови котли RADIANT и BAXI, и на многобройните курсове, които сме провеждали тук и в Италия със сервизните техници на нашите дистрибутори. Винаги сме настройвали така котлите и нямаме клиент, оплакал се от висока сметка. Разбира се, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СТАЕН ТЕРМОСТАТ!
Всеки цикъл пускане-спиране означава загуба.

От къде-накъде при мен ще работи непрекъснато на максимална мощност :o На графиката е показано работа на котела на минимална мощност.

Колкото топлина отива към радиаторите за загряването на жилището, толкова идва и от котела при всички случаи, без значение от продължителности на работа, на почивка и т.н. Ако се случи да работи на пълна мощност просто помещението ще загрее по-бързо.

Прекъсването на котела преди да е загряло помещението означава само опасност от стоене на студено. Това ли се опитваш да кажеш - стоене на студено с цел пестене на газ?

П.П. Изобщо не личи, че сте ходили на курсове в Италия и имате 15 годишен опит.
ESPACE - майстор
2v6 написа:
ESPACE написа:
2v6 написа:

Вентилацията на горивната камера преди запалване е около 15 секунди. През това време топлообменника се охлажда толкова, че е необходимо горе-долу същото време работа на газ до загряване на положението преди загасването на пламъка.

На noemis има горене 4 минути и спира. При това положение полезната работа е 225 от 240 секунди. 15/240=0.06 или 6% газа отива за загубите от вентилирането.

При 200 лв сметка означава 12 лева - защо трябва да се хвърлят на вятъра :?:


:) Извинявай, ама изобщо не мога да се съглася с подобни сметки. Значи в единия случай обдухваш топлообменника с температура около 0 градуса да речем или ако през него преминава вода с температура 60градуса то делтата е 60градуса. В другия случай го обдухваш със температура минимум 300 градуса и в този случай делтата е 240 градуса.
Може и да бъркам, но и твоето обяснение куца :wink:
Имаш ли представа каква е температурата на ламелите на топлообменника по време на горене :?:
E, кое не ти е ясно в моето обяснение? в единия случай обдухваш топлообменника с въздух с температура около 0 градуса а в другия случай с такъв с температура около 300 градуса. Ако си позволя и аз да правя груби сметки като твоите не 12лв. на месец а 5-6 пъти по малко или около 2 лв. загуби и при твоята постановка. Температурата на ламелите какво общо има? Колкото са по близо до тръбите в топлообменника толкова ще са по студени.
LazarGanev - "Велик майстор"
2v6 написа:
Всеки цикъл пускане-спиране означава загуба.

От къде-накъде при мен ще работи непрекъснато на максимална мощност :o На графиката е показано работа на котела на минимална мощност.

Колкото топлина отива към радиаторите за загряването на жилището, толкова идва и от котела при всички случаи, без значение от продължителности на работа, на почивка и т.н. Ако се случи да работи на пълна мощност просто помещението ще загрее по-бързо.

Прекъсването на котела преди да е загряло помещението означава само опасност от стоене на студено. Това ли се опитваш да кажеш - стоене на студено с цел пестене на газ?

П.П. Изобщо не личи, че сте ходили на курсове в Италия и имате 15 годишен опит.
Абсолютно точно 2v6, благодаря на графиката, който разбрал - разбрал. Ама за курсовете ти не си разбрал - Bulgaria Therm не ходи на курсове, той ги организира и провежда! Не знам на какво сте ги учили г-н Беловеждов, щом на Вас не е ясно. Вие твърдите, че е най-добре инсталацията да е с по-малка мощност от минималната на котела, а аз като 2v6 (може би защото не сме присъствали на Вашите курсове) твърдя коренно противоложното - че е най-добре инсталацията да е с мощност, близка до максималната на котела, т.е. котелът трябва да е по-маломощен от радиаторите. Понеже с двуконтурен котел това е почти невъзможно, то поне трябва минималната мощност на котела да е по-ниска от тази на инсталацията. И колкото по-далеч надолу е тази мощност, толкова по-добре от гледна точка на икономия и комфорт.
Bulgaria Therm - специалист
LazarGanev написа:
2v6 написа:
Всеки цикъл пускане-спиране означава загуба.

От къде-накъде при мен ще работи непрекъснато на максимална мощност :o На графиката е показано работа на котела на минимална мощност.

Колкото топлина отива към радиаторите за загряването на жилището, толкова идва и от котела при всички случаи, без значение от продължителности на работа, на почивка и т.н. Ако се случи да работи на пълна мощност просто помещението ще загрее по-бързо.

Прекъсването на котела преди да е загряло помещението означава само опасност от стоене на студено. Това ли се опитваш да кажеш - стоене на студено с цел пестене на газ?

П.П. Изобщо не личи, че сте ходили на курсове в Италия и имате 15 годишен опит.
Абсолютно точно 2v6, благодаря на графиката, който разбрал - разбрал. Ама за курсовете ти не си разбрал - Bulgaria Therm не ходи на курсове, той ги организира и провежда! Не знам на какво сте ги учили г-н Беловеждов, щом на Вас не е ясно. Вие твърдите, че е най-добре инсталацията да е с по-малка мощност от минималната на котела, а аз като 2v6 (може би защото не сме присъствали на Вашите курсове) твърдя коренно противоложното - че е най-добре инсталацията да е с мощност, близка до максималната на котела, т.е. котелът трябва да е по-маломощен от радиаторите. Понеже с двуконтурен котел това е почти невъзможно, то поне трябва минималната мощност на котела да е по-ниска от тази на инсталацията. И колкото по-далеч надолу е тази мощност, толкова по-добре от гледна точка на икономия и комфорт.
С Велики майстори няма да споря(моите уважения). Казвам какво съм научил от фирми с 50 годишен опит в производството на котли, което прилагаме тука и което дава резултат. Отново се връщам на конкретния случай - по вашите съвети човекът трябва да си сложи 10 кв радиатори, за да икономисва при положение, че и присегашните около 5 кв му е добра температурата. Живи и здрави!
LazarGanev - "Велик майстор"
Интересно защо фирмите с над 100 годишен опит (Vaillant, Junkers-Bosch, Viessmann, De Dietrich ) са на коренно противоположно мнениe. Ще ме извините, ама щом мненията не съвпадат, предпочитам да се уча от тях и от здравата логика. За конкретния случай - този котел е прекалено голям за това жилище, но след като е монтиран, си иска и съответната инсталация и радиаторна мощност за да работи нормално и икономично. Ако радиаторите са повече, сметките няма да са по-големи, а по-малки, защото ще се икономиса газа, който сега се изхвърля в атмосферата от неправилния режим на работа и честите стартове.
Bulgaria Therm - специалист
LazarGanev написа:
Интересно защо фирмите с над 100 годишен опит (Vaillant, Junkers-Bosch, Viessmann, De Dietrich ) са на коренно противоположно мнениe. Ще ме извините, ама щом мненията не съвпадат, предпочитам да се уча от тях и от здравата логика. За конкретния случай - този котел е прекалено голям за това жилище, но след като е монтиран, си иска и съответната инсталация и радиаторна мощност за да работи нормално и икономично. Ако радиаторите са повече, сметките няма да са по-големи, а по-малки, защото ще се икономиса газа, който сега се изхвърля в атмосферата от неправилния режим на работа и честите стартове.
Явно тези фирми със 100 годишен опит не са подготволи добре дистрибуторите си, за да предлагат неподходящ за клиента котел, което ме кара да се съмнявам и в противоположното мнение. Ние за неговия случай предлагаме котел с минимална мощност 6 кв. Тъй като не получих отговор от колегата с коляновия вал(може и да не го е видял още) би ли ми казал как ще стоплиш апартамент( по вашата логика) с топлинни загуби 15 кв., инсталирана мощнос, покриваща тези загуби и котел, насторен на минимална мощност 9 кв :?:
И не забравяйте още нещо. При стандартните котли, когато работят на 30% от мощността си пада КПД-то.
2v6 - майстор
ESPACE написа:
...
E, кое не ти е ясно в моето обяснение? в единия случай обдухваш топлообменника с въздух с температура около 0 градуса а в другия случай с такъв с температура около 300 градуса. Ако си позволя и аз да правя груби сметки като твоите не 12лв. на месец а 5-6 пъти по малко или около 2 лв. загуби и при твоята постановка. Температурата на ламелите какво общо има? Колкото са по близо до тръбите в топлообменника толкова ще са по студени.
Не съм казал, че не ми е ясно обяснението ти, а че е куцо :idea:

Горивните газове не нагряват водата, а ламелите и отчасти тръбите на топлообменника.
До каква температура според теб трябва да бъдат нагрети, за да затоплят водата в тръбите до примерно 60 градуса?
Bulgaria Therm написа:
... Тъй като не получих отговор от колегата с коляновия вал(може и да не го е видял още).
На кой въпрос не съм дал отговор :?:
mama_zlatka54 - напреднал
Изпълнителя на инсталациата не желае да настрои котела на икономичен режим а тя е в гаранция как да постъпя
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 175

Тема "Проблем при отопление на газ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: