• 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 46
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ves-ko - специалист
чет окт 22, 2020 11:42 amandy_forresite написа:

Друго нещо, което не ми харесва в този модел на херц, е че когато му се задава по-ниска температура на смесване на двата потока, идиотът рязко се затваря докрай (пуска само малкия кръг), котелът „прегрява“ и след 3 минути започва лека-полека да се отваря към малката стрелка (да пуска към радиаторите). Иначе ако му увеличаваш градусите на смесване си реагира прилично и без изненади.
...
Радвам се да чуя, че си си решил проблема. Поздравления.
Това което си описал като реакция е нормално да се случва, ако е включен да работи, като смесителен, т.е. на обратно на стрелките. "Проблемът" е чисто конструктивен.
Това е така, защото при работа в обратна посока водата натиска клапана в обратна посока и при малко отворен вентил водата вместо да се стреми да го отвори повече, тя го дозатваря. При по-голяма температура 'пропуска' е по-голям, съответно водата 'притиска' клапана с по-малка сила и този 'ефект' го няма. Би се появил отново под формата на вибрации (пулсации), ако помпата е на по-висока мощност, както описа по-рано Евгени:
viewtopic.php?f=10&t=45800&start=310#p1043981
При нормално свързване т.е., като разпределителен, този 'ефект' не трябва да го има.

btw: любопитно ми е в крайна сметка коя схема на свързване си реализирал? :? Като разпределителен или като смесителен?
andy_forresite - майстор
Пълни се заднишком така че водата се движи по посока на двете стрелки. По посоката на дългата стрелка смесва за котела (сензор на 30 см от входа външно върху метална тръбичка 1"), а по посоката на късата стрелка е към радиаторите.
Аз друг начин за подвързване с антикондензна цел не знам. Като смесителен или като разпределителен е свързан също не знам.

Преди седмица една не бях спазил една от посоките - идващата от радиаторите трябваше да се движи срещу късата стрелка. Когато видях че от там минава водичка като корфица разбрах, че това е разпределителен вентил. Има конструктивна разлика със смесителните си събратя. Вече писах за това - има един вход и два изхода, а смесителните - два входа и един изход.

Какво казват теоретичните постановки за свързването на 2 помпи в една посока? Освен че се вдига налягането и водата се движи с дебИта на по-мощната от двете. По-високото налягане може да се използва за тесни и дълги тръби с цел захранване и на най-отдалечения радиатор в една система.
С байпас между двата кръг ЦП на малкия кръг (между байпаса и котела) трябва да е по-мощна или поне включена по-висока мощност от втората ЦП, която е на големия кръг (между байпаса и консуматорите). Важи с пълна сила когато има и помпа за БГВ. За това нещо спорИ г-н Т. Трифонов в тази тема. Справка тази тема на стр. 10 последните две мнения. Защо е добре да е така? Защото, представете си хидравличен разделител с три ЦП - една за радиатори, една за подово и една за бойлер. Всички 25-40-ки. На малкия кръг, рециркулационната помпа, трябва да подсигурява гореща вода в количество, което да съответства на нуждите на трите 25-40-ки. Да кажем радиаторната помпа е на 1 степен, на подовото на 2 степен и на бойлера също на първа степен. Рециркулационната (котелната, на малкия кръг) трябва да е 25-60 на трета степен. В противен случай в котела водата може да е 65 градуса, а към бойлера да отиват 50, понеже помпата на подовото загребва 0,8 куб. м. да кажем, за бойлера се е включила и взима 0,4 куб. м. на час и радиаторната взима 0,5 куб.м. на час. Възможностите на 25-60 на трета ги покрива и дава примерно 2 куб.м/час. Ако и тук беше 25-40, като тръгнат да искат вода трите на горещата линия и нито радиаторите ще получат 60-65 градуса, нито бойлера. Те водата ще си я гребнат, но вече от връщащата се и охладена.
morfei1 - специалист
Циркулация имам дори когато помпата е изключила в моята затворена ПРОСТА система с една помпа, без антикондензни вентили, сложни помпени групи, кръгове и т.н.т Водицата си се врътка поне докато котелната вода не се изравни горе долу със стайната темп.

Може би имам повече радиатори от теб като брой и мощност и топля поне толкова. Са повторя, циркулацията ми е перфектна на 1-степен, я познай по-препоръка на кой още преди 2 сезона и малко мои сметки? Знам кво се получава при работа на 3-та и в някаква степен и на 2-та. Щот изкарах няколко сезона така. Виж ся ако топлех и етажа над мен, може би 2 или 3 степен щяха да са по-подходящи....

Има си формула да изчислиш каква скорост ти трябва. И при добре изградена система нещата се получават и без сложнотии

От "многото" винаги боли главата накрая.
andy_forresite - майстор
Проблеми с циркулацията при един ясно изразен вход и един изход е много трудно да се получат. Когато се създадат условия водата да се чуди откъде да мине е друго.
Ако не намеря 20 лева да платя потребените kwh от помпата за целия отоплителния сезон, значи съм в голяма беда.
Какво се получава при теб на 2-ра и 3-та? С каква ЦП си?
morfei1 - специалист
То идеята е не дали имаш 20лв. си платиш тока на допълнителната помпа, а дали въобще имаш нужда от нея.

1-ва скорост ми реши проблемите до голяма степен, но не напълно. Надявам се управлението и по стайна/и температура/и и положение на вентилите на главите да реши дертовете напълно този сезон. Ако главите или част от тях затворят, котела спира. Когато стайната температурата спадне до зоната ми на комфорт (температурите в стаите спадат в рамките на 0.5C и се качват със същата разлика). Когато това се случи, главите или по голяма част вече са отворени на поне 50-70% дори повече - циркулацията си е винаги топ, когато котела включи и започне да подгрява. Всички радиатори са топли по цялата си площ докато работят и качват температура по стаите.

Помпата е BisolidSolar U 35-25 180 (комплект с котела) ....получаваше се въздух, шум в радиаторите, които бяха с термоглави (механични) затворени или почти затворени при режим на работа 24/7. Радиаторите не грееха по цялата си площ в повечето време а от половината нагоре или само горе. Имай предвид, че и аз въртя поне 200л. водица, 100л в котлето и поне още 100л в радиатори и тръболяк. 9бр радиатори + 3лири на 2 етажа.

Проблемите които имах с моята система като цяло са:
- "свръх" циркулация (обратното на твоето) това е все едно да имаш запек, хем ти се дриск@, хем няма от къде да го изкараш :lol: . съчетано с...
- термо глави затворени или почти затворени понеже са си постигнали заданието при режим работа 24/7
- прилично преоразмерено котле/горелка, което работи в режим ON/OFF заради горните две, което си лапа на сезон поне 1 - 1.5т отгоре.

...та и мен 400лв. за тон пелети отгоре не ме събарят на един сезон, ма идеята е, че нещата не се случваха правилно. И по двато начина ми беше/ ми е доволно топло.

Сигурно ако помпата имаше степен 0.5 (ама няма) щях да я пробвам и може би щеше да работи още по-добре :roll:
Последна промяна от morfei1 на пет окт 23, 2020 10:57 am, променено общо 1 път.
andy_forresite - майстор
Вкъщи има 6 помещения, от които едно е необитаемо преходно нищо. Там са ми разпр. Колектори. 16600 вата радиатори и едно бойлерче 80 л. Преоразмерени радиатори и топлинна мощност нямам. Колебанията в стайните температури следват средната външна от последните 24 часа. Конкретно 5-6 градуса надолу в това време на годината за около 18 часа НЕотопляване. Снощи затоплих до 24 градуса и сутринта беше 19.8. До 18:00 часа ще е 18 градуса. С приближаване на зимата тези разлики се увеличават. Тоест на мен ми трябва отопляване, а не подгряване. За целта топлоносителят трябва да върши това, за което е там. За да стане това възможно го подбутвам с 2 помпички 25-40. Едната е на 16 години (четири си почиваше и ръждяса). Не успях да ѝ намеря работните точки в мрежата. Не е ли на 3 степен радиаторите гладуват. Без връщане на 50° за котела става и на 2-ра. Другата, по-нова, както споменах е на втората позиция отдясно където са електронните. С какви обороти се връцка нямам идея.
Старата помпа я бях отписал. Бях се запътил за нова. Рекох си така и така ще я давам в Надин, я да опитам да я спася. След като роторът започна да се върти, както беше без капака я ръгнах в контакта на масата (на сухо) и прещраках трите скорости. По окомерния метод на трета въртеше двойно по-бързо от на 2-ра. На първа още малко ще преброя оборотите в секунда, а на трета не мога да видя какво става. Опитах на 1 ст – не става, на 2 ст. горе-долу и рекох бе я мръсна газ и да се спасява. Да не е помпа, ми да е поп …
morfei1 - специалист
Анди, помпата ми е BisolidSolar U 35-25 180 комплект с котлето монтирано сезон 2015/16. Имам 12 помещения и навсякъде всичко работи. 16Kw от радиаторите ги имам при 65/55/24, ма за съжаление повече от 12-13Kw не са ми нужни и то в стабилен студ.

Нямам изолации, нямам модерни стъклопакети, нямам антикондензни вентили, байпаси и т.н.т, нямам помпени групи, нямам колектори по етажите. 24C си ги правя час след студен старт от 11-12часа почивка. Водицата на вход на котела при темперирана система е 50-54C.
пет окт 23, 2020 10:56 amandy_forresite написа:
Колектори. 16600 вата радиатори и едно бойлерче 80 л. Преоразмерени радиатори и топлинна мощност нямам.
Според мен мощност имаш ма не отива от едното на другото място. Цирколация нямаш и то дори с 2 помпи, поради една или друга причина. Не съм майстор, нито пък врачка.... но пък чета за проблема ти през последните 2 сезона. То не бяха смяна на котли- зелени - червени, то не бяха добавяне на помпи умни/тъпи.... и проблема си го има, което ще рече - грешна диагноза, поне до тук.
За мен проблема ти не е в недостатъчно "силна" помпа/и, добавянето на втора замазва проблема в няква степен, но не е решение, според мен.
Нейде в тръболяка ти е разковничето или вързването (което сам си си правил), казаха ти го и други преди това, а и по отдавна ти го казаха, пак същите.
Или тръболяка не е изчислен правилно (идва малък) или имаш някакво запушване, грешно вързване..... :roll:


Ето изчисленията за моята система, които си правих преди 2 години. По мои изчисления, 2H/m напор ми е достатъчен за да преодолея съпротивленията на теория. На практика нещата работят. Изводите оставям ти да си ги направиш. От котела до най-високия радиатор има не повече от 7м височина. Дължината на всички тръби общо е 75-80м. по мои груби изчисления.


Прикачен файл:
помпа.JPG
помпа скорост
помпа.JPG (30.06 KиБ) Видяна 1461 пъти


Ето ти спецификации на помпата ако ти се чете
циркулацинна помпа
andy_forresite - майстор
Не виждам диаметър на тръби. Едно е от котела да ти излезе 1 1/2 и друго 3/4.
Това делта 10 за радиатори е непосилно за мен. При мен е 15-16.
От колекторите са ми ф16 вътрешен диаметър, дължина 200 м всичко тръби.
От предишното свързване съм оставил някакво трасе, което беше безпроблемно. Останалите тръби са нови. Няма какво да се сбърка. Има тръба гореща, колектор, до радиатор и обратно. На обратната в котелното са два крана и един филтър. Просто като гъбена чорба. Като изключа вентила, имам минимумът от части за една система.
Спомням си един твой коментар от времето на поставяне на преходниците 30х1.5 ли там колко бяха. За няколко минути, през които термоглавата си я оставил отворена докрай, си се изпотил от жега. Аз така мога да се препотя като ги правя тези работи през лятото на 30 и кусур градуса. Стаите не се поддават на затопляне току така.
Щом половин час горелката е на трета и после още един на втора мощност, дали пък водата не циркулира, а?
Не мога да разбера каква е тази мания да включите помпата на най-малката степен. Ще я амортизирате ли, за тока ли се притеснявате, не знам. Пак така спорихме с един разбирач за помпи. От котела му излАзат два цола и е с вило 90 вата на максимума, както я кара той. Викам му ей чшшш, я се спри. При мен излизат 3/4 и помпичките са ми макс 67 вата преко сили. И като каза че и няма значение колко цола излиза от котела до колекторите и спрях да споря... с радиото. Няма да споменавам че най-дълго то му трасе е 9 м в посока, а моето 17 и кусур. 36 метра тръба опънах до един р-р само... То и на 1 ще се движи, но аз подавам газ смело.
Последна промяна от andy_forresite на пет окт 23, 2020 2:51 pm, променено общо 1 път.
filmatoplo - майстор
Имам 2 радиатора и полувина,1 лира и 1 бойлер -помпата е 25/40 и е на втора степен -разлика подаване и връщане в камината 5 градуса когато е в нормален режим ,тоест всичко загрее .Всички консуматори са топли целите и камината е на 1 степен .Ако я поставя на 1 степен -радиаторите са топли в горната полувина -долу са по хладни -увеличава се разликата на 10-15 градуса .Правил съм много опити -така най добре ми работи.
morfei1 - специалист
Анди, тръбите и тях съм си изчислявал, но някой го беше направил също преди мен и са му се получили нещата.

Кво значи делта 15-16C? За какъв период от време, при какви условия?

Ето ти един пример от снощи при студена система спряна преди 11:30мин.
Палене в 18:35, гасене поради затваряне на главите в 21:00 на 3 от основните радиатори на единия етаж.
На снимките ти показвам само периода в който помпата е въртяла водата, без паленето и подгряването до включване на помпата. Температурата на целия етаж в 21:00 е 25C, с изключение на банята - около 23.5-24C
Другия етаж в момента не му следя температурата, но с тези настройки на главите дръжи 24.5-25C

Снимка 1 - палене в 18:35 котелна вода 20.7C стайна 22.7C - 22.9C - 23.7C (последната е западно изложение и малко я е напекло слънцето след обяд)
Снимка 2 - палене в 00:40 котелна вода 23.4C, стайна 23C - 23C - 23.8C
Снимка 3 - палене в 5:45 котелна вода 23.8C, стайна 23.8C - 23.1C - 23.8C, гасене по график в 7:00.

Циклите са близки 2:30, 2:15, 2:00часа, паузите са от 3:40 до 3:00часа, средната входяща темп също варира от 0.7 до 1.9C между отделните паления. Темп датчика е DS18B20, сложен на металната тръба преди входа на котела. Прихванат със скоба и отгоре с изолация за тръби. Според мен (може и да греша) отчита 3-4C по-малко спрямо темп датчика на котела. Това ще го разбера когато пристигне и другия датчик, който ще го сложа на изхода на котела на топлата вода. Тогава ще имам ясна представа какво точно се случва.

В момента на "усет" при макс темп на котела 65C, модулация 10C (влиза в модулация на 56C), помпата пали на 50C смятам, че се движа около 10C разлика вход/изход.

За теб не знам ма аз така си следя разликата.

снимка1
Прикачен файл:
22.10 (1).JPG 1


снимка2
Прикачен файл:
23.10 (2).JPG 2


снимка 3
Прикачен файл:
23.10 (3).JPG 3
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 46

Тема "Избор на термостатичен трипътен вентил за котел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: