• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
Пробвал съм лятото подовото със студена вода -за момент се усеща хладинка -най много до метър височина , но после си виждаш как са наредени тръбите по пода -изписват се по терикота :wink: .Само с вентилконвектори -успешно може да се охлажда помещение с вода , чрез подово и радиатори -не. За отопление -подовото за мен е номер 1 , е сега на няколко места ме търсят за отопление на вече действащи магазини -нали решението е трябвало да бъде водно подово , сега иди пускай радиатори и конвектори покрай стоката и щандовете :wink: .
AntonBM - специалист
Не искам да отказвам ентусиастите, които държат да пробват охлаждане с подово, но моето мнение е, че не си заслужава. Чаро успява, но той не разчита само на него! Сам е писал, че конвекторите му работят на „макс”. Те не само вадят влагата, но и доставят не по-малко от 70% от студа. Останалите 30% може да са от подовото. Той пуска по тръбите вода с температура 14-15°С, значи пода му е не по студен от 17-18°С. Ако вътрешната му температура е 25° и относителната влажност е 50%, точката на оросяване е при температура 14°С. Т.е. пода трябва да не е мокър. Но ако проветри и вкара въздух с температура да кажем 30° и влажност 60%, тази точка се премества на 21°С и пода се мокри.
Наистина има контролери за регулиране на температурата на топлоносителя, така че да не се достига до точката на оросяване, но те са скъпи, защото за да изчислят вярно точката на оросяване трябва да замерят освен вътрешната температура и влажността. Само, че и с тях няма гаранция, че няма да намокриш пода! Какво ще стане, ако жената реши да проветри? Вкарва външен въздух, скача точката на оросяване нагоре, но подовото не реагира мигновено. То е инертно и докато реагира, пода ще е мокър. После как се вади тази влага от пода? При конвекторите си изтича от кондензната вана, но ако е равномерно намокрен под, как ще се махне? Влагата приема температурата на пода 17-18°С и много трудно се изпарява (поглъща от по-сух въздух). Вариант е чрез вентилатор да се засили въздухообмена в тази зона – насочваш вентилатор към пода. Така се изсушават и прозорците на колите, когато се запотят. Само че къде отива тази влага? Пак си остава във въздуха – кофти. Значи спасението е да си сложиш допълнително влагоотделител (обезвлажнител) – Чаро така се е оправил.
В крайна сметка защо да се мъчиш с подово охлаждане, ако то не може да охлажда само – ниска му е мощността и задържа влагата в помещението. Слагай конвектори и си готов. Шумят, но охлаждат и вадят влагата. При стенното или таванно разполагане на серпентината ефекта е по-равномерно разпределение на температурата в стаята, но те пак нямат извеждане на конденза извън помещението – няма кондензни вани и тръби за отвеждане в канал. Значи с всяко проветряване ти ще вкарваш влага в стаята и тя ще си стои там до нощното проветряване. Високата влажност сами знаете до какво води – мухъл, миризми, неприятно усещане за „тежък” въздух при дишане.
Все пак в комбинация с друг вид охлаждане, подовото може да се ползва, ако си любител на студеният под. Въздухът, който ще дишаш ще е по-топъл от пода, по който ходиш. На мен тази „екстра” не ми е любима, за това не бих си го причинил.
Oтклоняваме се от темата „Водно подово лъчисто отопление”. Нека коментираме отоплението – там е силата на тази инсталация.
Последна промяна от AntonBM(стар) на съб юли 14, 2012 10:58 pm, променено общо 1 път.
syncho - майстор
И аз съм на мнение, че прекалено се усложняват нещата, не че е невъзможно да се направят, но евентуалните проблеми като че ли са повече от колкото ползите.
LazarGanev - "Велик майстор"
Ще върна пак темата към заглавието, понеже си намерих и ръководството на Овентроп. Много систематизирано на една страничка с картинки е показан детайла при различни изолационни случаи:

Прикачен файл

подово овентроп 001.jpg
AntonBM - специалист
Добре са обяснени нещата, но много на кратко. Можеха да дадат малко повечко данни.
Първоначално ми се видя малко тънка (35 мм.) изолацията в примера на края, но видях че е 2 слоя и общо е 55 мм. (така става). Аз за помещения над неотопляем сутерен слагам 5 см. фибран. Все още си мисля, че замазка от 65 мм. е множко, но смятам да не зачеквам пак темата. За 1-2 см. не си заслужава спора. Оправданието ми, че все се мъча да намаля тази дебелина е, че редовно споря с архитектите. Като им кажа, че ще слагам подово и искам завишаване на пода с 10 см., направо подскачат. Хич не им харесва това, че намалявам светлата височина на помещенията. Много помещения имат изискване за минимална светла височина в зависимост от това за какво се ползват и като я смъкна с 10 см., понякога може да има проблем с узаконяването им. Такива изисквания имат аптеки, магазини, игрални зали, козметични салони и т.н. Да не говорим и за това, че често ми се налага за тези помещения да правя и вентилация изискваща окачен таван… Тогава пиленето на сантиметри е с пълна сила… Все пак, най-тънкото, което съм правил е 7 см – 3 изолация, 3 замазка и 1 см. завършващ слой. Беше в някакво заведение или банка (не помня точно), но там се ходеше с обувки и не се усещат разликите в температурата на пода. Ако подовото се прави за собствено ползване в домашни условия, действително е добре замазката да не пада под 5 см. При тези неравни плочи, които се леят при нас, на места ще е по-дебела, а на други по-тънка… Не е болка за умиране.
Често в детайла на подовото, което показвам на чертежите си слагам 1 см изравнителна замазка над стоманобетоновата плоча. С 1 см, нищо не може да се изравни, но поне да не се чупят плочите на изолацията, когато се ходи върху тях при нареждането на тръбите. Някой плочи са толкова неравни, че наистина има нужда от такава замазка.
Ако подовото се прави на плоча, която от долу е външен въздух (еркер), под топлоизолацията на теория трябва да се слага пароизолация. Правил съм изчисления и съм видял, че ако външно под плочата, ако има поне 1 см изолация тази пароизолация става излишна (обикновено се слагат поне 4, а в последно време минахме на 8 см., заради новите наредби). Тогава няма условия за натрупване на кондез в обема на вътрешната изолация, но ако няма никаква изолация под плочата – слагайте найлон и под вътрешната изолация в зоната на еркерите.
Чаро - Акълия
Овентроп имат и добра програмка за смятане на подовото- ОВ-план. Малко е като елката, всичко ти е на готово и забравяш колко е 2х2 :?
Джиакомини също...
Подовото е като сексо, кой как го може- прави го. Важното е кеф да носи :lol:
idakieff - специалист
Знае ли някой от къде да си купя инструмент за закрепване на тръба върху стиропор или фибран
Писах на рехал но нямам отговор
syncho - майстор
Какво имаш предвид под "инструмент"? Те се закрепват по няколко начина за този тип настилки, които си описал.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Подово водно отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: