• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
idunno - специалист
E, нали твоя човек беше от фирма, която това прави.Поне така си написал.
stanislav7140 - специалист
Така е.
НО въпреки че му имам доверие...проверката е висша форма на доверие...
idunno - специалист
Сегичка да го караме полека.Като пуснеш чилъра пипни тънката тръба, която излиза от компресора, трябва да е гореща, така че да не можеш да я държиш.Ако филтърът е запушен ще се дроселира потокът на фреон и ще бъде необикновенно студен.ТРВ- то... по- добре не го пипай.Колкото до фирми, които сервизират Дайкин, пробвай с Еърклима.Има и други, разбира се.
Как го зареждахте -в течна или газова фаза?Не бъзикай настройките, освен ако не си го правил много пъти?
И няма да стане с писане във форума.Това не камина с водна риза :)
stanislav7140 - специалист
idunno написа:
Сегичка да го караме полека.Като пуснеш чилъра пипни тънката тръба, която излиза от компресора, трябва да е гореща, така че да не можеш да я държиш.Ако филтърът е запушен ще се дроселира потокът на фреон и ще бъде необикновенно студен.ТРВ- то... по- добре не го пипай.Колкото до фирми, които сервизират Дайкин, пробвай с Еърклима.Има и други, разбира се.
Как го зареждахте -в течна или газова фаза?Не бъзикай настройките, освен ако не си го правил много пъти?
И няма да стане с писане във форума.Това не камина с водна риза :)
Имаш предвид тънката тръба която излиза от компресора в горната му част нали?
при работещ чилър филтъра за фреон трябва да бъде топъл така ли?
не разбирам от зареждане...

Утре сутринта ставам и отивам да стартирам :)
AntonBM - специалист
Мисля, че машината ти е наред. Направих няколко изчисления.
Ако в нея влиза топлоносител с температура 20°С и машината работи нормално с отоплителна мощност 18 kW, на изхода от нея температурата на водата трябва да е 25°С. При дебит 53 литра в минута с 18 kW топлинна мощност толкова се затопля водата, не е повече. В първия си пост ти пишеш, че температурите ти са точно такива. Явно не мериш консумацията на ток правилно. На отопление твоята машина трябва да консумира 7,1 kW, а ти пишеш, че тя консумирала 2,7 kW. Това е почти 3 пъти по-малко. Да не отчиташ консумацията с монофазен електромер, само на едната фаза? Ако наистина консумира под 3 kW, тя не може да загрее водата от 20 на повече от 22,5°С, за едно минаване през топлообменика.
Явно имаш голяма къща, с мощна инсталация и е необходимо време, за да влезе машината в режим. Докато не се затоплят помещенията (пода), да започнат да се затварят кръгове от подовото (имаш ли регулатори, които да правят това), няма да се вдигне температурата. Между другото колко метра тръби си навил за подово?
Прехвърляйки PDF-а видях, че твоята машина има и защита от студен старт. В началото не пуска компресора на пълна мощност, прави го след известно време, за да не се претоварва. Не помня колко минути ограничаваше мощността, но не е повече от 5 минути. Разрови се из втория PDF, мисля че там прочетох за защитата.
Не знам какъв е водният обем на твоята инсталация, но той е от значение само когато си с инсталация с малка топлинна инертност. Твоята инсталация е много инертна! Трябва и много време, за да влезе в режим особено, ако сега я пускаш за пръв път. Бъди търпелив! Изчакай 2-3 дни с включена машина и тогава си прави изводи. Това се нарича топла ефективна проба и обикновено се прави за 72 часа.
stanislav7140 - специалист
AntonBM написа:
Мисля, че машината ти е наред. Направих няколко изчисления.
Ако в нея влиза топлоносител с температура 20°С и машината работи нормално с отоплителна мощност 18 kW, на изхода от нея температурата на водата трябва да е 25°С. При дебит 53 литра в минута с 18 kW топлинна мощност толкова се затопля водата, не е повече. В първия си пост ти пишеш, че температурите ти са точно такива. Явно не мериш консумацията на ток правилно. На отопление твоята машина трябва да консумира 7,1 kW, а ти пишеш, че тя консумирала 2,7 kW. Това е почти 3 пъти по-малко. Да не отчиташ консумацията с монофазен електромер, само на едната фаза? Ако наистина консумира под 3 kW, тя не може да загрее водата от 20 на повече от 22,5°С, за едно минаване през топлообменика.
Явно имаш голяма къща, с мощна инсталация и е необходимо време, за да влезе машината в режим. Докато не се затоплят помещенията (пода), да започнат да се затварят кръгове от подовото (имаш ли регулатори, които да правят това), няма да се вдигне температурата. Между другото колко метра тръби си навил за подово?
Прехвърляйки PDF-а видях, че твоята машина има и защита от студен старт. В началото не пуска компресора на пълна мощност, прави го след известно време, за да не се претоварва. Не помня колко минути ограничаваше мощността, но не е повече от 5 минути. Разрови се из втория PDF, мисля че там прочетох за защитата.
Не знам какъв е водният обем на твоята инсталация, но той е от значение само когато си с инсталация с малка топлинна инертност. Твоята инсталация е много инертна! Трябва и много време, за да влезе в режим особено, ако сега я пускаш за пръв път. Бъди търпелив! Изчакай 2-3 дни с включена машина и тогава си прави изводи. Това се нарича топла ефективна проба и обикновено се прави за 72 часа.
Пробата я правих от петък до неделя...Имам само трифазен електромер,записвал съм стоиности на всеки час.Максималната температура която разви беше около 20 на студената и 25 на топлата...за следващите 16 часа не мръдна...къщата е 190рзп.с изолация навсякъде по много...имам дебитомери...нямам ел задвижки,обема е около 180л,
stanislav7140 - специалист
idunno написа:
Сегичка да го караме полека.Като пуснеш чилъра пипни тънката тръба, която излиза от компресора, трябва да е гореща, така че да не можеш да я държиш.Ако филтърът е запушен ще се дроселира потокът на фреон и ще бъде необикновенно студен.ТРВ- то... по- добре не го пипай.Колкото до фирми, които сервизират Дайкин, пробвай с Еърклима.Има и други, разбира се.
Как го зареждахте -в течна или газова фаза?Не бъзикай настройките, освен ако не си го правил много пъти?
И няма да стане с писане във форума.Това не камина с водна риза :)
Тествах.
Тънката тръбичка е топла...не е гореща,държа я поне половин минута и повече преди да ме пари.
Филтъра е студен при работа на машината...
Тръбата която влиза в топлообменника е топла 40гр,тази която излиза отдооу е хладка 20-25гр
VLADO66 - майстор
До утре трябва да стане 40-45/30-32гр. което е нормално.Както и Антон каза системата е инертна и и трябва време-12м3 замазка и облицовки,ограждащи конструкции,загуби и т.н,
filmatoplo - майстор
Ако спреш за момент помпата на подовото машината загрява ли :? .Ако машината все пак затопля топлообменника и на изхода вади 40 градуса без работеща помпа на подовото , направи така че тя да се пуща на импулси и да работи само тогава когато водното количество в топлообменника се е загряло и започва да се появява на изхода .Да взима сигнал от там , и да работи подовата помпа кратко и да спре за ново затопляне , веднъж влезе ли в режим -спирането на подовата помпа ще изчезне .Сега кой пуща подовата помпа :? .
a_stoev - майстор
stanislav7140 написа:
Тествах.
Тънката тръбичка е топла...не е гореща,държа я поне половин минута и повече преди да ме пари.
Филтъра е студен при работа на машината...
Тръбата която влиза в топлообменника е топла 40гр,тази която излиза отдооу е хладка 20-25гр
Трябва да е гореща, да пари. Премери температурата на вход и изход по вода, Фабричните чилъри правят dT вход/изход 4-6*С. Като цяло води към проблем с циркулацията на фреона. То не че всички аварии не са това, де.
Като цяло водата трябва да дигне температура доста бързо, освен ако не ти са преоразмерени отоплителните тела многократно. Това че консумацията на ток ти е ниска значи ще има проблем в агрегата.
Основни варианти.
1. Няма фреон. Тогава входа на компресора /дебелата тръба/ трябва да много студен. да заскрежава силно.
2 Скапано ТРВ, ако има. Тогава непосредствено след него трябва да има скреж.
3 Запушен филтър на фреона, ако има. Тогава непосредствено след него трябва да има скреж.
4 прецакан четирипътен, да дава на байпас. Нормално работещ четирипътен "пъшка" доста силно при смяна на режимите. Това става при спиране на захранване, дефрост и т.н. Ако не се чува, зле.
5 Механичен проблем в компресора.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Тема "Чилъра не иска да вдига градуси...." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: