Най - вълнуващия въпрос зимно време.
DimitarD - специалист
Чичо achmonek, моя трипътен вентил е като твоя, знаеш отваря на 60 градуса, горелката е настроена на 70. температурата на водата в котела много рядко достига 70, обикновено е 67-69. Ще е вдигна на 75 като застудее още. Радиаторите също като твоите не са изцяло топли. Програмируеми термоглави имам на всички радиатори. За стопляне на помещенията с по-топла вода по-бързо е така, не споря.


По-въпроса за мониторинга, наблюдавам че горелката ми работи непрекъснато на първа мощност, без значение дали навън е 2 или 15 градуса, а температурата на връщащата се вода преди смесването е 28-30 градуса.
Вчера повиших температурата във всички помещенията от 22.5 на 24, интересното е че не се промени нито разход, нито премина на 2 мощност, нито температурата на котела, нито температурата на връщащата се вода. Това само ме радва за момента, но имам известни притеснения дали ще се справи /вентила/ като застудее или не.
achmonek - специалист
stilian20 написа:
alex_serviz написа:
stilian20 написа:
...Нищо не дигам стои си на 60 и не го докосвам и при -20, нямам нито трипътен нито конденз.(котела е на около 30 години)...
С котел Дакон 32 kW съм, след като му сложих ламарина в бившия бункер за въглища ми се появи сериозен конденз в последните ходове. От миналия сезон съм с трипътен вентил и както съм казвал и на друго място няма да го махна за нищо на света! Освен всичко останало, когато горелката не е работила дълго време, трипътния вентил поддържа в котела висока температура. При последващ старт котела ми тръгва от 50 градуса нагоре, а не от 18.
Не ме разбирай погрешно, разбира се че с трипътния ще се удължи живота на котела за сметка на ЛЕКО завишен разход (поради по високата входяща температура).
При мен няма нужда от трипътен вентил защото помпата ми е с голям дебит за моята инсталация и водата се връща гореща около 45-50градуса.
Вашият на колко градуса е ?
Съвсем в кръга на нормалното и без да се заяждам, също и без да искам да продължаваме да спорим, заявявам, че няма как да гори повече при наличието на трипътен вентил. Ако връщащата вода е с по висока температура то и ДЕЛТА Т на котела ще е по малка величина, тоест ще имаме по малък топлообмен, следователно по малко количество пелети ще изгорим. Тук обаче има друго, а именно: с трипътният става по бавно и е нужно повече време докато "пробие" системата. С това повече време, но с по-малък разход (с трипътен) се наваксва по-малкото време и по-големият разход (без трипътен) в единия и другия случай и..........разходът е един и същ и зависи от топлозагубите. Може да го докажем със Закона за запазване на енергията във видът му за раздел Термодинамика, а именно:
"Изменението на вътрешната енергия на една термодинамична система при прехода ѝ от едно състояние в друго е равна на работата на външните сили над системата и количеството топлина, получено от системата, но не зависи от начина, по който се осъществява този преход.

Или изказано по друг начин: Изменението на вътрешната енергия на една термодинамична система е равно на извършената върху нея работа и обмененото количество топлина с други термодинамични системи."

"Математически този закон се изразява с:

Q = Δ U + W

където Q е количеството топлина, получено от системата, U вътрешната енергия и W - извършената от системата работа."
achmonek - специалист
DimitarD написа:
Чичо achmonek, моя трипътен вентил е като твоя, знаеш отваря на 60 градуса, горелката е настроена на 70. температурата на водата в котела много рядко достига 70, обикновено е 67-69. Ще е вдигна на 75 като застудее още. Радиаторите също като твоите не са изцяло топли. Програмируеми термоглави имам на всички радиатори. За стопляне на помещенията с по-топла вода по-бързо е така, не споря.


По-въпроса за мониторинга, наблюдавам че горелката ми работи непрекъснато на първа мощност, без значение дали навън е 2 или 15 градуса, а температурата на връщащата се вода преди смесването е 28-30 градуса.
Вчера повиших температурата във всички помещенията от 22.5 на 24, интересното е че не се промени нито разход, нито премина на 2 мощност, нито температурата на котела, нито температурата на връщащата се вода. Това само ме радва за момента, но имам известни притеснения дали ще се справи /вентила/ като застудее или не.
Радвам се, че започваш да се убеждаваш. И аз така бях като теб в началото с трипътния. Бях Тома неверни. Тук обаче имаме един съфорумец (да е жив и здрав и ако ме чете го поздравявам), който ме убеди, че всичко е наред. Това, че горелката ти работи на първа не е лошо. Като застудее ще минава и на втора и на трета. То това е и идеята, а според мен говори, че е оразмерена добре системата ти. По ли ще е добре минималната мощност на горелката да идва в повече и постоянно да гаси и пали? Не нали. Ще се убедиш и, че по високата температура на котела не води до по висок разход. Според моите скромни наблюдения няма да имаш никакъв проблем с трипътния. Ще се справи. Даже 72 градуса зададени ще са му достатъчни (според мен). Дават му на тоя тип вентил пълно отваряне на 70 градуса. Ако в студовете зададеш температура 72 и ако модулацията ти е 8 - 4 - 0, това означава, че на трета ще работи до 64 градуса. Това гледай в студовете. На трета да имаш работа минимум до 64 градуса за да пропуска по бързо и лесно вода вентила, тоест да работи с по- голям дебит на "дългия" път. Повече от 72 не съм пробвал. Тази година ще пробвам в студовете да задам 74 да видя как ще бъде :supz: .
Miro4774 - специалист
На мен ми е интересно помпата на 1 или 2 скорост трябва да бъде ? Защото аз нямам трипътен винтил.
димитар кисиов - специалист
Miro4774 написа:
На мен ми е интересно помпата на 1 или 2 скорост трябва да бъде ? Защото аз нямам трипътен винтил.
А термовентили имаш ли
achmonek - специалист
Това с трипътния няма връзка за помпата. Бутни я на 1 и ако се справя, тоест ако има нормална циркулация на топлата вода и в стаите става топло не я барай. Остави си я на 1. Така ще гори и по малко ток.
Miro4774 - специалист
димитар кисиов написа:
Miro4774 написа:
На мен ми е интересно помпата на 1 или 2 скорост трябва да бъде ? Защото аз нямам трипътен винтил.
А термовентили имаш ли
Не нямам.
димитар кисиов - специалист
Без да знам параметрите на помпата и инсталацията залагам на първа степен възможно е да се направи и лека настройка на радиаторните кранчета при необходимост
Miro4774 - специалист
Не съм много запознат може би имаш предвид термо глави на радиаторите ли ? И също така как се обезвъздушава на загрях ли котел защото моите са със тези автоматичните но когато принудително ги натисна с игла не изпускат нито въздух нито вода?
lz2skt - специалист
Нискотемпературната корозия намаля живота на котела...но старият ни котел изкара 30 г в не особенно висок температурен режим.Котлите по мнение на руските форуми и мое се скапват много повече в неотоплителният сезон от непочистване и непроветрение....от температурните разлики кондензира влага и ако котелът не е оставен да се проветрява и под непочистените мизерии ръждата си работи ...особенно пиролизните котли ако не се махнат керамиките и не се почиства и евентуално да се пръсне с малко спрей за ръжда си отиват много бързо.Почиствайте си идеално котлите в края на сезона особенно в ъглите в ниската част ...може с малко спрей да се пръсне и ги оставяйте с отворена вратичка.....

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: