Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Miro4774 - специалист
masterpit написа:
Miro4774 написа:
Да речем, че шнека ми е на 60 градуса. И ф -л ми е 60. изчислявам и би трябвало п3 да ми 4.5. сек. До тук добре но след това при мен идва, че с тези секунди не може да вдигне повече от 60 градуса и трябва да са ми завишени секундите.
Ясно, при теб положението е "как на война" пробвай с настойки Р3 7/45/55; Р2 3,5/45/50 и Р1 2/45/45 и сподели първо за колко време при студена система горелката влиза в стабилна модулация. Задай условие за модулация 0-5-8 и поне за мен е важно да зная, температурата на водата, която се връща в котела. Това е индивидуален показател, който в бъдеще ще ти е полезен да разбираш за оптималната мощност по определена амплитуда на температурите на изхода и входа на котела. Опитай с тези настройки ако си доволен почваме да намаляваме секундите с по 5 десети докато станеш недоволен. Знай, че след всяка промяна трябва да изчакаш минимум 15min за да има време горелката да се адаптира към новите настройки. Та като станеш недоволен вече почваме да вдигаме настройките с по 1 десета докато мощноста стане задоволителна. Така ще имаш настройки сегашното време на вън. Когато застудее повече ще вдигаш отново с о една две десети докато нещата станат задоволителни. Това е моят съвет към теб!
Здравейте до сега съм го настройвал по този начин. Започнах от по голями секунди за едно и също време и след това започнах да намалявам докато резултата не стана задоволителен. За топлината в къщата. Достигнал съм до тези настройки по този начин и сега съм с тези п3-8/45/52 п2/ 6.4/45/49 п1 4.5/ 45/48. Ако вкарам вашите настройки горелката ще работи постоянно на п3 без да моделира. Единственото нещо което не съм пробвал е с толкова увеличен вентилатор на такива стойности. Но имайте в предвид, че моят Котел е Де Дитрих. 46-7 кв. с монтирана горелка РБ 20
filmatoplo - майстор
Имам информация че тук там гръмва по нещо пелетно ,опитвам се да си го обясня за себе си ,оказва се че тлеенето е вредно .това не е свързано с марката от темата .Абе искам да кажа че в изчакване не трябва да е без въздух,защото се образуват летливи газове които в един момент може да се възпламени . :?
alex_serviz - специалист
От миналия месец започнах да задавам вентилатора в режим на изчакване да е с една идея по-голям от 3-та степен. С цел останалите пелети да изгорят както трябва, а не да тлеят.
DimitarD - специалист
masterpit написа:
Мите, при теб гравитачно ли е подаването на пелети, как успява шнека да загребе 62 кила? :rolleyes: То в това лошо няма, колко е по-голям капацитета толкова е по-стабилно горенето! На колко градуса е поставен шнека? Аз още в самото начало го разбрах за себе си. Първия месец бях на 28 кила и сам открих, че е най-добре да е минимум 40кг. особено в случаите на подаване на дози за около секунда. И веднага пример (На вниманието на тези, които ги мързи да четат): Съгласно препоръките от производителя, Р3 се изчислява, като F load се умножи по 0,075, Р2 се получава, като стойността на на Р3 се умножи по 0,5; Р1 се получава, като стойността на Р2 се умножи по 0,25. Ако предположим, че F Load е 60s за, които се предполага, че шнека ще успее да зареди горивната камера до препоръчаното ниво. То умножаваме 60х0,075 и получаваме 4,5s. За Р3 умножаваме 4,5х0,5 и получаваме 2,25s (винаги закръгляме към по-високата стойност и настройваме на 2,3) за Р1 умножаваме 2,3х0,25 и получаваме 0,6. При това положение шнек с капацитет по-нисък от да речем 35кг. дори с 40кг, както е при мен, не би се справил с равномерно подаване на дозите при ниските мощности. Ще има цикли в, които ще падат по 2-3 пелетки и такива в, който ще се изсипва цяла шепа на края на кръглия час килограмите ще се компенсират, но ние няма да сме имали стабилно горене. По-големият капацитет гарантира равномерно подаване на гориво, а от там и стабилно горене на ниска мощност при цикли с кратко време на зареждане. Благодарение на Миро, успяхме да обърнем внимание на това, колко важно е правилното позициониране на подаващия шнек, също както и оптимизирането на времето за зареждане и подаване на гориво по време на модулация.

Успява и още как. При мен е малко по-различно от стандартното, някъде назад бях пуснал снимка, ако искаш мога да ти е изпратя на лично. Пробвал съм всякакви варианти с наклон на шнека. Въпреки многото мнения за перфектните 60 градуса, моя съм го застопорил на 38 /измерен с електронен ъгломер/ с възможност да се мести от 30 до 60 градуса. За да не заблудя някого, ще вметна че фъстъчените пелети които горя са много плътни и дори с настройка Р1 1/45/40 едвам успява да ги изгори, дори снощи забелязах че от от главата преливат въгленчета и се наложи да разредя цикъла на 50сек.
За 1 секунда при 38 градуса наклон шнека пуска 17-18 грама. Премерено е. Така че нямам неравномерно подаване.
Миналият сезон бях на 58кг на час, сега го увеличих на 62.
Не спазвам препоръките от производителя за изчисляване на P1-P3 с F load, настроил съм си ги по kW /както ти ги изпратих/ чрез промяна на ъгъла на шнек само на кръгла секунда /частите на секундата се размиват във времето (например за 168 часа, ако частите се сумират, няма да отговарят на количество пуснато ако е на кръгла секунда)/.


alex_serviz написа:
От миналия месец започнах да задавам вентилатора в режим на изчакване да е с една идея по-голям от 3-та степен. С цел останалите пелети да изгорят както трябва, а не да тлеят.
Отлична идея. Вече е приложена.
filmatoplo - майстор
Примерно как правите мощността в киловати за трите степени за горелка RB 20 ,
На степен 1 - колко .
На степен 2 - колко.
На степен 3 - колко.
DimitarD - специалист
filmatoplo написа:
Примерно как правите мощността в киловати за трите степени за горелка RB 20 ,
На степен 1 - колко .
На степен 2 - колко.
На степен 3 - колко.
Аз така, в зависимост от външната температура

Set 1 за външна t от 0 до 15*
P1 - 1/45/40 - 5kw
P2 - 2/45/42 - 10kw
P3 - 3/45/44 - 15kw
Set temp 70


Set 2 за външна t от -10 до 5*

P1 - 2/45/42 - 10kw
P2 - 3/45/44 - 15kw
P3 - 5/45/46 - 25kw
Set temp 72


Set 3 за външна t под -10
P1 - 3/45/44 - 15kw
P2 - 4/45/46 - 20kw
P3 - 6/45/46 - 30kw
Set temp 75
filmatoplo - майстор
:prayer: Това трябва да се постави в инструкцията на горелката .
Miro4774 - специалист
DimitarD написа:
filmatoplo написа:
Примерно как правите мощността в киловати за трите степени за горелка RB 20 ,
На степен 1 - колко .
На степен 2 - колко.
На степен 3 - колко.
Аз така, в зависимост от външната температура

Set 1 за външна t от 0 до 15*
P1 - 1/45/40 - 5kw
P2 - 2/45/42 - 10kw
P3 - 3/45/44 - 15kw
Set temp 70


Set 2 за външна t от -10 до 5*

P1 - 2/45/42 - 10kw
P2 - 3/45/44 - 15kw
P3 - 5/45/46 - 25kw
Set temp 72


Set 3 за външна t под -10
P1 - 3/45/44 - 15kw
P2 - 4/45/46 - 20kw
P3 - 6/45/46 - 30kw
Set temp 75
Моето п2 се равнява на вашето п1
Miro4774 - специалист
Какво значение има ако работи на модулация 3.2.1 когато разхода си е един и същ спрямо само секундите и пускането на количеството пелети. Смисъл такъв, че при вас работи на п1 и пуска пелети 38гр. а при мен пуска на п2 пак 12гр.
masterpit - специалист
Miro4774 написа:
Какво значение има ако работи на модулация 3.2.1 когато разхода си е един и същ спрямо само секундите и пускането на количеството пелети. Смисъл такъв, че при вас работи на п1 и пуска пелети 38гр. а при мен пуска на п2 пак 12гр.
Здравей Миро! Имай предвид, че пелетните горелки в модулация работят с мощността, която ние им задаваме. Опитай се да разбереш, че примерно Р1 не е нещо константно за всички инсталации, а е величина, която самите потребители си избират. При мен на Р1 е 8Kw, при друг е 5Kw, при трети 10Kw. При мен също на Р1 не може да поддържа 55 градуса, но това е заради, консуматорите, топлозагубите в системата, температурата вън и вътре. Всяка система си има пределна степен на полезност. Ако на твоята ситема в даден момент й трябва мощност от 20kW/h, ти трябва да й я осигуриш, като й дадеш 4кг. пелети, защото тези четири килограма при горене отделят именно 20kW/h. Има един тук се хвали, че отоплява апартамент над сто квадрата с малко над кило на час!!! Това може само да означава, че или има консумация на системата около 6kW или е открил нов закон за преобразуване на енергията. Познавам друг, който не харесва модулацията заради сложността на настройките (не му се занимава). Човекът цял живот е бухал донбас в един съвецки котел, когато думата модулация още си е седяла в чужбина. Палил го чак, когато се прибере от работа, и през нощта той си гаснел сам. Така го е правил 20 години. Същия този казва, какво е това 5-10-15, колко киловата е горелката? Викам му 20! Турай е на петнаес и да те нема! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Консумацията му в студеното е към 16-17Kw сега казва, че работи 8-10мин. след това 5-6мин. на реторт за 8 часа му харчи по-малко от15кила. И знаеш ли какво? В модулация му харчеше пак толкова! И виновника за това е прословутия закон за запазване на енергията. енергията може да се преобразува от една форма в друга, но не може да бъде създадена или унищожена. И както обичаше да обяснява другаря Живков в часовете по физика -Не може в единия джоб да имаш два орея и като бръкнеш дали ще земеш единия или и двата за орея нема никакво значение кога ще го изедеш, а е важно е за, колко време ще ти стигне. И друг негов любим пример с баничката. Гладен си, взимаш баница. Ако я изедеш на един път, ще ти държи сито дълго време, но ако си ръпаш от нея сега малко - час малко - през интервали, нема да си гладен ама нема и да си сит накрая на периода пак ще си гладен, какво ще направиш следващия път?

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: