• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
PCL82 - майстор
filmatoplo написа:
Съда най високо и помпата на 1 .обезвъздушителите по възможност ръчни -след обезвъздушаване ги завиваш добре да не дръпне от тях обратно въздух. :)
Съда най-високо, ама ако не е достатъчно високо какво правим?
Тръбите трябва да са подходящо оразмерени за да работи помпата на 1-ва степен. Ако са тесни може да е нужна 2-ра или трета. При РС с две тръби ще има значение на коя степен работи помпата за определяне на минималната му височината.

Схема 3 е най-сигурна по отношение на входното налягане за помпата и може да се ползва при ниски и разлати инсталаци, но не е най-добра като средство за защита на камината. Ако камината заври ще трещи като картечница. При други схеми (донякъде при 1) и при схема с две тръби това може да се избегне.

Винаги има плюсове и минуси и трябва да се избере най-доброто възможно за конкретния случай. Но си трябват някои елементарни сметки. Става дума за прости бакалски сметки не за висша математика.


За помпата проверката е следната: на входа трябва да има определен воден сълб.

Например ако е дадено, че при температура 60 градуса се иска входно налягане 0,05 bar заначи, че водният стълб в системата при входа трябва да е поне 50см. Ако е дадена корекция за надморска височина 0,003bar/ 100m и се намираме на 600м височина трябва да увеличим стълба до поне 6 х 0,003 +0,05=0,068bar = 68см.

При температура 90 градуса входното налягане е например вече 0,3 bar което прави 3 метра воден стълб. Ето вече няма как да сложим толкова високо РС ако сме в апартамент. Това би било случаят ако помпата е на топлата вода. Тя обаче има предимства че не засмуква въздух от микро-течове.


Моята система която предстои да изградя ще е с разширителен съд по схема 1 или даже с 2 тръби и ще сложа тръби до него 1". Съдъдт ще е правен по поръчка, а няма да е тънък купешки.
Съветът за диаметъра на тръбата/тръбите до РС ми го даде проектант и го пише в старите книги. Вече масово не се спазва, защото не е задължително, но човекът искаше да ме предпази. Разказа ми за осакатено дете, от избухнала камина, защото РС бил вързан с 16мм тръба с алуминиева вложка, която се е запушила или замръзнала.
filmatoplo - майстор
Правиш по схема 3 ,като на изхода на камината монтираш комбиниран предпазен клапан по температура и налягане и изхода му го качваш в горната част на съда .Така ако печката вдигне налягане или температура над 90 гр директно от печката гореща вода -пара ще иде в горната част на съда а по студена от дъното на съда ще влезе в печката , част от нивото ще прилее от преливната тръба на съда .Вярно тръболяци но -Безопасно.
king82 - специалист
Филма, 6те направим твоя вариат братле с ф20 до РС. Ама някаде беше станало въпрос че тия клапани веднъж като отворят при проблем,брадясват и не се затварят(даже мисля че ти си го казвал това).Дай някаква картинка какво представлява
filmatoplo - майстор
Клапана тече ама при яко прегряване -тоест ти си му е...л майката затова тече и не спира.Снимка имам в тема -Водно подово и ламиниран паркет -на страница 4 , монтиран на изхода на котела и с медна тръба изведен до сифона .
king82 - специалист
Добре де ама като се сложи такъв клапан, не е ли същото като картинка 1, РС да е на тръбата за топлата вода. Ако се направи така този клапан е ненужен и пак ще си има защитна функция и пак ще си се допълва от там. Ама нали помпата смуче от студената , вкарва в камината и излиза от горе от топлата. В такъв случай какво трябва да стане че водата да не излезе от разширителния съд като по напряко, вместо да тръгме към радиаторите. От обема на РС ли зависи,от височината ли(РС ще е долепен до тавана - 2,5-2,6 м)?
filmatoplo - майстор
При вариант 1 -ми се е случвало да прелива течност при работеща помпа -това става при ниско статично налягане . :wink:
PCL82 - майстор
При вариант едно има този риск, когато РС не е достатъчно високо.
Явлението се получава, защото системата е засмукала въздух и водата вече не е несвиваема. Когато няма въздух, колкото вода вкарва помпата в камината толкова и изсмуква от радиаторите и вкарва през камината обратно в тях. Тогава наяма как да стане докато не влезе въздух и водата се "газира".
king82 - специалист
Сначи правим си го като на картинка 3 и евентуалния клапан и да си ми е мирна главата. Мерси за сега за мненията ви и до следващите въпроси :?:
king82 - специалист
Айде почна се. Закачил съм радиаторите поместата им, изкъртихме канали за тръбите(през подовата замазка). Днес меря и купувам тръбите. И сега 2-3 бързи въпроса:
1. Радиатор 20 глидера Н60 170-175W на глидер, ама при t 90/70, достатъчно ли е да го захранч с ф16 ал-пекс
2. Къде да слагам кранове: на радоаторите от двете страни, на колекторите? Къде е задължително да има кранове и къде не е необходимо според практиката?
filmatoplo - майстор
Със фи- 16 си на границата , но ако оставиш със 16 поне я вкарай в гофре или изолирай с черната изолация Аерофлекс или Изогоматерм да няма загуби по трасето.Кранове по добре на радиатора , допълнително на разпределителя е екстра .Топлия кран с реална врътка , долния по желание секретен или двата с врътка . :wink: Свързване по диагонал -топло горе , студено долу.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16

Тема "Локално парно - ВЪПРОСИ !!!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: